Πέμπτη, 25 Μαΐου, 2017

Ένα έθνος ανακαλύπτει τις παλιές συνήθειες του: το τσάι

Όπως κάθε ξένος μπορεί να σας πει, οι Αμερικανοί αγαπούν τον καφέ τους…

…Είναι μια αποδυναμωμένη γεύση σε σύγκριση με τις ισχυρές ποικιλίες που πωλούνται σε πολλά ευρωπαϊκά καφέ, αλλά παρ “όλα αυτά είναι καφές. Ένα αξιοπρεπές φλιτζάνι τσάι, όμως, είναι πολύ πιο δύσκολο να βρεθεί, και αυτό πρόκειται να αλλάξει.

teavana

[pullquote style=»border-left»]Με ένα κατάστημα σε κάθε γωνιά, τα Starbucks είναι ένα τέτοιο εξάρτημα στον αμερικανικό τρόπο ζωής που για να εκτιμηθεί μια γειτονιά εξαρτάται από το πόσο κοντά είναι σε ένα από τα καφενεία της. Ωστόσο, όταν ξεκίνησε το πρώτο να λειτουργεί το 1971 ήταν γνωστό ως «Starbucks Καφές, τσάι και μπαχαρικά». Σε αυτές τις πρώτες μέρες λειτουργίας, είχε 27 διαφορετικά είδη φύλλα τσαγιού τα οποία βρήκε από ένα κατάστημά στην αγορά Pike Place στο Σιάτλ. Καθώς επεκτεινώταν όμως επικεντρώθηκε στον καφέ, διατηρώντας μόνο μια μικρή προσφορά του τσαγιού πίσω από τα ταμεία του.[/pullquote]

Οι καιροί ήταν δύσκολοι για τους λάτρεις του τσαγιού που κατά τη διάρκεια της άνθησης του καφέ ήταν πολύ δύσκολο να το βρουν, μέχρι το 1997, όταν άνοιξε το πρώτο Teavana με εγκαταστάσεις στην Ατλάντα. Αναπτύχθηκε γρήγορα, πωλώντας τελικά μια μεγάλη ποικιλία από εκλεκτά τσάγια και τα σύνεργα τσαγιού σε 300 περιοχές, αν και πωλεί ως επί το πλείστον φύλλα τσαγιού (μπορούσαν ν αγοράσουν όμως και ρόφημα αν ήταν διατεθειμένοι να περιμένουν). Στη συνέχεια, το 2003 η Argo Tea ιδρύθηκε σε μια ανερχόμενη γειτονιά στο Σικάγο και είναι για το τσάι ότι τα Starbucks είναι για τον καφέ. Σε κάθε γωνιά της χώρας τα καταστημάτα της είναι ιερά για τους πότες τσαγιού, έχουν ακόμα και τσάι με γεύση τροφίμων.

teavana4

Το τσάι είναι το δεύτερο πιο δημοφιλές ποτό στον κόσμο μετά το νερό. Αλλά οι περισσότεροι Αμερικανοί εξακολουθούν να προτιμούν να το πίνουν παγωμένο, σε πολλές ποικιλίες, και μέχρι σήμερα, έχουν μια διαφορετική προσέγγιση στο ζεστό τσάι. Ο καφές είναι μέρος του πρωινού τελετουργικού για να πάρει ώθηση ο οργανισμός, το παγωμένο τσάι καταναλώνεται με το γεύμα, καθώς και τα βότανα βράδυ ως αφεψήματα, όπως το χαμομήλι, ή όταν είναι μεθυσμένοι. Τα φύλλα τσαγιού, όσο οικεία κι αν είναι σε μεγάλο μέρος του υπόλοιπου κόσμου, δεν ήταν τόσο δημοφιλή μέχρι που 324 κιβώτια τσαγιού εναποτέθηκαν στο λιμάνι της Βοστώνης το 1773.

[pullquote style=»border-left»]Ωστόσο, οι προτιμήσεις αλλάζουν και το ενδιαφέρον στο ζεστό τσάι αυξάνεται. Πέρσι τα Starbucks πλήρωσαν $ 620 για Teavana και μαζί σχεδιάζουν να λάβουν τα ηνεία για την 90 δισεκατομμυρίων δολλαρίων παγκόσμια κατηγορία «ζεστό και παγωμένο τσάι». Η Starbucks άνοιξε το πρώτο Teavana-branded σπίτι του τσαγιού που θα πωλούν ζεστό τσάι (αλλά όχι καφέ), στις 24 Οκτωβρίου, στο Upper East Side της Νέας Υόρκης. Ο Cliff Burrows, πρόεδρος της ομάδας της Starbucks, πιστεύει ότι η αγορά Teavana θα βοηθήσει να αξιοποιήσει την αυξανόμενη αγορά για κατανάλωση τσαγιού σε πολλές γεύσεις και ποικιλίες. Ένας λόγος για το ενδιαφέρον για τα αφέψημα είναι ότι η νεότερη γενιά, οι Millennials, έχουν ταξιδέψει σε πιο εξωτικά κλίματα και ανακάλυψαν το αγαπημένο αφέψημα στον κόσμο.[/pullquote]

teavana5

Όπως ο καφές και η σοκολάτα, έτσι και το τσάι έχει μια πλούσια ιστορία και με υπόβαθρο αυτή στα νέα καταστήματα θα αξιοποιηθεί. Ο κ. Burrows έπινε ένα τύπου κινέζικου τσαγιού όπως μας είπε στο τηλέφωνο. Η Argo έχει κάνει καλές πωλήσεις στο ζεστό τσάι, αλλά τα Starbucks είναι μια υπολογίσιμη δύναμη. Στο τέλος του έτους, όταν ένα δεύτερο τσάι Starbucks ανοίγει, στο Σιάτλ, θα γίνει σαφέστερο αν οι Αμερικανοί είναι έτοιμοι να ερωτευτούν το τσάι και πάλι. Και για να δώσει μια οριστική απόφαση για το θέμα, ο κ. Burrows του Starbucks, για όσους χρησιμοποιούν γάλα στο τσάι τους, θα πρέπει να το βάζουν αφού το τσάι έχει στάξει καλά κι όχι μετά.

By