Τρίτη, 22 Οκτωβρίου, 2019

«Δύσκολη» εβδομάδα για τον Mr Ikea

Στις αγορές της Τουρκίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στρέφεται ο όμιλος Φουρλή μετά τα απογοητευτικά αποτελέσματα από την εγχώρια αγορά το 2012.

 

Του Νίκου Φιλιππίδη

keftedakiaΤην κατάσταση επιβαρύνει η αρνητική δημοσιότητα που δίνει στα IKEA, την «ναυαρχίδα» των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, η υπόθεση με τα κεφτεδάκια και την υποψία χρήσης αλογίσιου κρέατος.

Ο πρόεδρος του Βασίλης Φουρλής ο άνθρωπος που έπεισε τον Σουηδό «πατριάρχη» των ΙΚΕΑ Ίνγκραντ Κάμπραντ να ασχοληθεί με την  «μικρή» ελληνική αγορά,  χαρακτήρισε «ως έτος προκλήσεων και αβεβαιότητας» το 2013 με περιορισμό των δαπανών (επενδυτικών, λειτουργικών και άλλων) σε Ελλάδα και Κύπρο και η προώθηση μικρής κλίμακας επενδύσεων στις υπόλοιπες αγορές δραστηριοποίησης.
Το 2012, αν και ο όμιλος κατάφερε να αποδώσει πάνω από το μέσο όρο της λιανικής αγοράς επίπλων (-34% στο 11μηνο του 2012) και αθλητικών (-11,6% στο 11μηνο του 2012) κερδίζοντας μερίδια αγοράς, εν τούτοις υπέστη πλήγματα από την πτώση κυρίως της εσωτερικής ζήτησης, με αποτέλεσμα να καταγράψει ζημιές ύψους 8,8 εκατ. ευρώ έναντι του 2011.
Στο εν λόγω ποσό προστέθηκε και ζημιά από απομείωση αξίας ακινήτων του ομίλου, ώστε οι συνολικές ζημιές να διαμορφωθούν στα 11,7 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο καθαρός δανεισμός του ομίλου διαμορφώθηκε στο τέλος του 2012 στα 137,9 εκατ. ευρώ, ενώ ο όμιλος επιβαρύνθηκε πέρυσι από αυξημένα χρηματοοικονομικά κόστη.

Σε κάθε περίπτωση ο όμιλος Φουρλή είναι μαθημένος στα δύσκολα. Με επιχειρηματική δραστηριότητα 50 και πλέον ετών έχει κατά καιρούς περάσει δια πυρός και σιδήρου και έχει αντέξει στις δυσκολίες. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του σεισμού του 1999 που έπληξε τις εγκαταστάσεις Fourlis- Europa προκαλώντας τον θάνατο έξι εργαζόμενων, αλλά και πρόσφατα προβλήματα όπως την απόφαση του κορεατικού ομίλου της Samsung, να τους αφαιρέσει την αντιπροσώπευση και να συνεχίσει αυτόνομα την δραστηριοτητά της στην Ελλάδα.

Δεν είναι τυχαίο ότι ακόμα και η μετοχή του ομίλου, χαρακτηρίζεται από επενδυτικούς οίκους, ως «παντός καιρού», ακριβώς λόγω της αντοχής της ακόμα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις της ελληνικής οικονομίας.

[space size=»30″]

 

By