Τρίτη, 22 Οκτωβρίου, 2019

«Καμπανάκι» κινδύνου για το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ

Επιστολή κόλαφος  του της ΕΕΣΣΤΥ χτυπά «καμπανάκι» κινδύνου για το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ, κάνοντας λόγο για ανεπαρκή συντήρηση τρένων

ose-treno-2

«Καμπανάκι» κινδύνου για τα τρένα χτυπά η Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού με επιστολή της, στην οποία επισημαίνει την απαξίωση μεγάλου αριθμού κινητήριων και ελκόμενων οχημάτων λόγω βλαβών ή ζημιών. Συγχρόνως περιγράφεται και η συσσώρευση σημαντικού αριθμού μη συντηρημένου τροχαίου υλικού.Όλα αυτά οδηγούν το σύστημα στα όρια του.

Στην επιστολή υπογραμμιζεται πως υπάρχει μια αντίφαση, καθλως από τη μία πλευρά στο σιδηροδρομικό δίκτυο γίνονται συνεχώς εργασίες σε σχεδόν όλο το μήκος του και από την άλλη σημειώνονται καθυστερήσεις στα δρομολόγια, ενώ μάλιστα αποσύρονται και συρμοί.

Τα κύρια σημεία της επιστολής της (ΕΕΣΣΤΥ) δημοσιεύονται στην Ελευθεροτυπία της Κυριακής με τίτλο «Αδυναμίες στην εκτέλεση του έργου της ΕΕΣΣΤΥ».

  • Το προσωπικό της αρχικά προβλεπόταν να είναι 920 εργαζόμενοι, με την ίδρυση όμως της εταιρείας έπεσε στους 610, ενώ σήμερα απασχολούνται περί τα 510, αριθμός που καθημερινά απομειώνεται, λόγω συνταξιοδοτήσεων, χωρίς παράλληλα να έχει τεθεί ένα ελάχιστο όριο, αφού δεν υπάρχει σχέδιο λειτουργίας της εταιρείας.
  •  Η διαρκής απομείωση του προσωπικού, χωρίς διάδοχη κατάσταση, έχει καταστήσει αδύνατη την εκτέλεση μιας σειράς εργασιών, αποτελώντας βασική αιτία για τη συσσώρευση ανεκτέλεστου έργου. Ο σιδηρόδρομος εν τω μεταξύ έχει καθημερινές ανάγκες, τις οποίες δεν μπορούμε να ικανοποιήσουμε, παρέχοντας όλο το απαιτούμενο συντηρημένο τροχαίο υλικό.
  • Το πλέον δυσάρεστο γεγονός, το οποίο αποτελεί παράλληλα και επιχειρησιακό κίνδυνο, λόγω του ότι έχει οδηγήσει, κατά την άποψη μας, σε μη ανατρέψιμη κατάσταση, για το άμεσο μέλλον τουλάχιστον, είναι η ήδη απολεσθείσα σημαντική τεχνογνωσία, λόγω απομάκρυνσης του εξειδικευμένου προσωπικού.
  • Ακόμη δεν έχει υλοποιηθεί η απόφαση του δ.σ. για την επισκευή 20 ντιζελοκινητήρων, γεγονός που οδηγεί σε καθυστερήσεις του συνόλου των αμαξοστοιχιών στο ντιζελοκίνητο τμήμα τους.

Και οι μηχανικοί προχωράνε σε καταγγελίες

Σοβαρά προβλήματα στην λειτουργία της ΕΕΣΣΤΥ καταγγέλλει και ο Σύλλογος Διπλωματούχων Μηχανικών του ΟΣΕ. Ο Σύλλογος αναφέρεται σε έλλειψη βασικών ανταλλακτικών, αφού διαγωνισμοί για την προμήθεια αυτών, είτε δεν υπάρχουν είτε καθυστερούν υπερβολικά. Αυτό προστίθεται στην ήδη ραγδαία μείωση τεχνικού και επιστημονικού προσωπικού.

Μάλιστα, ο Σύλλογος Μηχανικών, αφού πρώτα υπογραμμίζει ότι το πρόβλημα διαθεσιμότητας συντηρημένου τροχαίου υλικού είναι γενικότερο και γίνεται μεγαλύτερο, διερωτάται «πως θα αντεπεξέλθει η ΕΕΣΣΤΥ στην επικείμενη αύξηση του μεταφορικού έργου ή και σε τυχόν επαναλειτουργία καταργημένων επιβατικών δρομολογίων;».

Καταγγέλλεται επίσης πως η έλλειψη ανταλλακτικών έχει γίνει ο κανόνας και τις περισσότερες φορές το τεχνικό προσωπικό επιστρατεύει όλη τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, τις γνώσεις και την επινοητικότητα για να «ξαναδώσει ζωή» στα εξαρτήματα που έχουν βλάβες, ώστε να συνεχίσουν να λειτουργούν, χωρίς προβλήματα, κρίσιμα υλικά.

Άλλες φορές πάλι, χρησιμοποιούνται ανταλλακτικά από τροχαίο υλικό που παραμένει σε ακινησία ή έχει συμπληρώσει το χρονικό όριο για Γενική Επιθεώρηση, με σκοπό να παραμείνει διαθέσιμο για κυκλοφορία τροχαίο υλικό που βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση.

By