Παρασκευή, 24 Μαΐου, 2019

Οι διάσημες γόβες του «Sex and the City» εισβάλλουν στο χρηματιστήριο του Λονδίνου

Ως ιδιοκτήτρια τσαγκάρικου στο Ανατολικό Λονδίνο, η βρετανίδα επιχειρηματίας Ταμάρα Μέλον κατάφερε να κάνει τα Jimmy Choo διάσημα σε όλο τον κόσμο προτού πωλήσει την εταιρεία της στον βιεννέζικο οίκο μόδας Labelux το 2011

sara jecika parker

Τα οικονομικά αποτελέσματα που ανακοίνωσαν για το 2013 οι εταιρείες ειδών πολυτελείας επιβεβαίωσαν τη συγκέντρωση πλεονάζοντος πλούτου στους έχοντες πολύ υψηλά εισοδήματα, οι οποίοι ευλόγως αυξάνουν την κατανάλωσή τους.

Κάποιες εταιρείες κατασκευής πολυτελών ειδών εκμεταλλεύονται μάλιστα την ευνοϊκή, εν μέσω κρίσης, γι” αυτές συγκυρία , δεδομένου ότι οι πλούσιοι γίνονται πλουσιότεροι στη Δύση και δημιουργούνται ραγδαίως νέοι εκατομμυριούχοι στην Ανατολή, με σκοπό να μπουν στο χρηματιστήριο.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η βρετανική εταιρεία σχεδιασμού και κατασκευής πολυτελών υποδημάτων Jimmy Choo που ετοιμάζεται για μια θεαματική είσοδο «αξίας» 1 δισεκατομμυρίων στερλινών (1,19 δισεκατομμύρια ευρώ) στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου. Πρόκειται για την επιχείρηση που παράγει τα πεδιλάκια με το δωδεκάποντο τακούνι τα οποία έκανε διάσημα η Σάρα Τζέσικα Πάρκερ, ως Κάρι Μπράντσο στο τηλεοπτικό σίριαλ «Sex and the City».
Jimmy Choo
Αφού ξεκίνησε ως ιδιοκτήτρια τσαγκάρικου στο Ανατολικό Λονδίνο, η βρετανίδα επιχειρηματίας Ταμάρα Μέλον κατάφερε να κάνει τα Jimmy Choo διάσημα σε όλο τον κόσμο προτού πωλήσει, το 2011, την εταιρεία της στον βιεννέζικο οίκο μόδας Labelux αντί 525 εκατομμύρια στερλίνες (625 εκατομμύρια ευρώ).
Η επωνυμία Jimmy Choo λειτουργεί σήμερα περισσότερα από 150 καταστήματα σε 32 χώρες, συνήθως στα πιο ακριβά, χλιδάτα εμπορικά κέντρα. Δεν είναι μικρή υπόθεση άλλωστε το να αγοράσει κάποιος ένα ζευγάρι παπούτσια της Jimmy Choo. Όπως μας πληροφορούν οι λονδρέζικοι «Τάιμς», οι τιμές αρχίζουν από τις 200 στερλίνες και ξεπερνούν τις 2.000 στερλίνες. Δηλαδή μια εργαζόμενη Ουκρανή στην Κριμαία, η οποία αμείβεται με τον μέσο μισθό που είναι 290 δολάρια (175 στερλίνες) σύμφωνα με τα χθεσινά «ΝΕΑ», πρέπει να αφιερώσει εργασία έξι, επτά εβδομάδων για να αποκτήσει ένα πεδιλάκι-στιλέτο «α λα Κάρι Μπράντσο» για να την ανεβάσει σε… δυσθεώρητα ύψη καθώς θα είναι πιθανότατα πάνω από ένα κεφάλι ψηλότερη από την αμερικανίδα ηθοποιό.
Οι εταιρείες πολυτελών ειδών σε περιόδους, όπως αυτή που διανύουμε, δεν χρειάζεται να μπουν στο χρηματιστήριο για να αντλήσουν κεφάλαια, καθώς τα αντλούν και από τις πωλήσεις. Η γαλλική «Μοντ» δημοσίευσε μια εντυπωσιακή έρευνα για τις ιταλικές φίρμες πανάκριβων ειδών ένδυσης και υπόδησης. Το συμπέρασμα της έρευνας είναι ότι η πορεία τους το 2013 ήταν εντυπωσιακή. Η εταιρεία του σχεδιαστή Σαλβατόρε Φεραγκάμο, για παράδειγμα, αύξησε τις πωλήσεις της κατά 20% πέρυσι συγκριτικά με το 2012, ενώ η εταιρεία Luxottica που κατασκευάζει γυαλιά ηλίου (Ray Ban και Chanel μεταξύ άλλων), χάρη στις πωλήσεις της στην Κίνα και στη Βραζιλία πέτυχε τζίρο-ρεκόρ 7,3 δισεκκατομμύρια ευρώ.
prada
Η Prada αύξησε τις πωλήσεις της κατά 15% το 2013. Για πρώτη φορά, μάλιστα, η Prada ξεπέρασε σε τζίρο τη Hermès (που και αυτή σημείωσε άνοδο 9% και έφθασε τα 3,85 δισεκατομμύρια ευρώ). Αντίθετα η Tod δεν τα πήγε πολύ καλά στη Δύση καθώς, παρά την εκτίναξη των πωλήσεών της κατά 21,3% στην Κίνα, συνολικά κατέγραψε αύξηση του τζίρου της μόλις κατά 0,5% πέρυσι (πλησίασε το 1 δισεκατομμύρια ευρώ).
By