Τετάρτη, 27 Μαΐου, 2020

Το «όχι» Δασκαλόπουλου σε media και ΣΕΒ

 Ο πρόεδρος των Ελλήνων Βιομηχάνων αποκαλύπτει τα σχέδιά του στο ThePaper.gr

Της Λητώς Μησιακούλη

DASKALOPOULOSΑπ’ τη στιγμή που έγινε γνωστή η λειτουργία του νέου Ιδρύματος Δασκαλόπουλου, αλλά και το πιθανό τέλος του ως πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών , πολλοί έσπευσαν να κλείσουν συμφωνίες με τον πρώην γίγαντα της Vivartia (ΔΕΛΤΑ), και φυσικά… έναν από τους κορυφαίους συλλέκτες στον κόσμο.  Κάποιοι προσπάθησαν να βολιδοσκοπήσουν και το αν θα έκανε άνοιγμα στον ελληνικό τύπο τώρα που περνά κρίσιμες στιγμές. Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος χαμογελά αινιγματικά και λέει:

«Τόσο καιρό κρατιέμαι μακριά, τώρα θα αλλάξω; Δεν με ενδιαφέρει να μπω στα ελληνικά media! Αν αυτό συνέβαινε, θα γινόμουν πολύ αιμοβόρος…», σχολίασε αποκλειστικά στο thepaper.gr.

“Ηταν ένα βράδυ στο Εδιμβούργο, όταν ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος έριξε τη βόμβα! Με αφορμή την έκθεση έργων της συλλογής του στην Πινακοθήκη Μοντέρνας Τέχνης της Σκοτίας, είχε ανακοινώσει σε καμιά τριανταριά δημοσιογράφους που ήταν παρόντες, πως θα ήταν η τελευταία χρονιά που θα έθετε υποψηφιότητα ως πρόεδρος του ΣΕΒ.

Neon_logo_Red_White-01

Την ίδια ώρα ο ΝΕΟΝ, Πολιτιστικός και Αναπτυξιακός Οργανισμός κοινής ωφέλειας με  άξονα τη Σύγχρονη Τέχνη, ήταν έτοιμος να λειτουργήσει.

Επρόκειτο για το νέο ίδρυμα του Δημήτρη Δασκαλόπουλου που ιδρύθηκε από τον ίδιο και χρηματοδοτείται από τον ίδιο.

«Θα παρατήσει τον ΣΕΒ για την Τέχνη;», αναρωτήθηκε ο Τύπος.

Δείτε στο βίντεο τι λέει ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος σχετικά με την ίδρυση του ΝΕΟΝ και τι σχολιάζουν η Αννα Καφέτση δ/ντρια ΕΜΣΤ, η Iwona Blazwick δ/ντρια της Whitechappel Gallery στο Λονδίνο, ο Richard Armstrong, δ/ντης του Μουσείου Guggenheim, o Achim Borchard-Hume επικεφαλής εκθέσεων στην Τate modern του Λονδίνου, η Ελίνα Κοντούρη δ/ντρια ΝΕΟΝ κ.α.

Ξυρισμένα βελούδα και ακρόπολη από ξυράφια

Ο ΝΕΟΝ έχει μπει από το καλοκαίρι κανονικά σε λειτουργία. Ανοιξε τις πόρτες του με την παρουσίαση δύο αποκτημάτων της συλλογής Δασκαλόπουλου που έκαναν θραύση: το έργο της Μάρως Μιχαλακάκου «Red Carpet» (2011) και το Akropolis Now (2004) του Kendell Geers.

Η τελευταία φορά που ο Geers είχε προκαλέσει ντόρο ήταν όταν είχε κάνει μια περφόρμανς όπου πλενόταν με το ίδιο του το αίμα. Με αφορμή το Akropolis now παραδέχτηκε ότι μέσα από την τέχνη βρήκε τον εαυτό του και έγινε πολιτικά συνειδητοποιημένος. Φυσικά η έμπνευση για το έργο του ήταν όταν πρωτοείδε την Ακρόπολη σε ένα ταξίδι του στην Ελλάδα.  Ο τίτλος είναι εμπνευσμένος από την ταινία Apocalypse now και με το υλικό του που είναι σύρμα με κοφτερά ξυράφια δίνεται μια γενικότερη ματιά στις κοινωνικο-πολιτικές καταστάσεις σήμερα.

«Το εντυπωσιακό με το έργο του Kendels είναι ότι κατασκεύασε το αρχαίο ελληνικό κάλλος με… ένα απαίσιο υλικό!» σχολίασε στο thepaper.gr ο Δημήτρης Παλαιοκρασάς, art advisor και επιμελητής της Συλλογής Δασκαλόπουλου.

Kendell Geers - Akropolis Now 1

 «Αγόρασα ένα τεράστιο κομμάτι από μπορντό βελούδο και άρχισα να το ξυρίζω με μια λεπίδα που μου συνέστησε να πάρω ένας χειρουργός. Το πάτωμα γέμιζε με χνούδια διαρκώς… Ηταν σαν χασάπικο και εγω αισθανόμουν έντονα ότι κάτι θα ανακαλύψω» περιγράφει για το έργο της η Μάρω Μιχαλακάκου.

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος πρωτοείδε το έργο της στην γκαλερί Ileana Tounta. Σε ερώτησή μας σχετικά με την αξία του έργου, ο ίδιος δεν θυμάται ακριβώς πόσο το είχε αγοράσει, υπολογίζει όμως γύρω στις 15.000 ευρώ.

 

Maro Michalakakos - Red Carpet 1

Χωρίς βόλτες η περσινή περίοδος

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος τον τελευταίο χρόνο δεν είχε χρόνο για να επισκεφθεί με την ησυχία του τις μεγάλες φουάρ και να δει εάν του κινεί το συλλεκτικό ενδιαφέρον κάποιο έργο. « Στην ArtAthina δεν πήγα διότι έλειπα εκτός Ελλάδος, και στην ArtBasel δεν πρόλαβα να δω με ησυχία τα έργα, επομένως δεν έκανα κάποια αγορά», σχολίασε σχετικά.

Με ποιους θα συνεργαστεί

Ο Δημήτρης Δασκαλόπουλος ανακοίνωσε ότι μέσα από τον ΝΕΟΝ θα προσφέρει στο ΕΜΣΤ τη δυνατότητα επιλογής έργων κάθε χρόνο, από την έκθεση τέχνης Frieze Art Fair του Λονδίνου, αξίας 50.000 ευρώ, ενώ έχει υποβάλει μια σειρά από προτάσεις συνεργασίας και χρηματοδότησης δράσεων στο ΕΜΣΤ, ενόψει της λειτουργίας του στο νέο κτίριο, οι οποίες θα ανακοινωθούν σύντομα.

Με το International Production Fund (IPF)

Ως μουσείο αποδοχής ενός έργου κάθε χρόνο, καθιερώθηκε το ΕΜΣΤ από τον ΝΕΟΝ που μαζί με τον οργανισμό Outset Contemporary Art Fund Αγγλίας είναι ιδρυτικά μέλη του IPF, με στόχο τη στήριξη νέων δημιουργιών και παρουσίασή τους σε μεγάλες διεθνείς καλλιτεχνικές συναντήσεις, Biennale, Documenta και φεστιβάλ σύγχρονης τέχνης. Τα συγκεκριμένα έργα θα δωρίζονται για να εμπλουτίσουν δημόσιες συλλογές.

Με το Outset Contemporary Art Fund

Ο ΝΕΟΝ υποστηρίζει και χρηματοδοτεί τον φιλανθρωπικό οργανισμό Outset. Ελλάδας, με στόχο τη στήριξη των Ελλήνων καλλιτεχνών και νέων παραγωγών.  Το 2013 έχει υποστηρίξει τις εκθέσεις -SILENT SPACE STAND STILL- στο Μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης (επιμέλεια Μαρία-Θάλεια Καρρά), HELL AS PAVILLION, στο Palais de Tokyo (επιμέλεια Νάντια Αργυροπούλου), τις βραδιές ανάγνωσης The Closet, ΑΜP Gallery (επιμέλεια Αντώνης Κατσούρης) και τη συμμετοχή του Κώστα Τσιούκα στην οργάνωση danceWEB 2013 της Αυστρίας.

Επιπλέον, ο ΝΕΟΝ έχει σκοπό να παρέμβει και στους δημόσιους χώρους, τόσο της πρωτεύουσας όσο και της υπόλοιπης χώρας. Στόχος είναι η καλύτερη ποιότητα της καθημερινής ζωής για την οποία η σχέση τέχνης και αστικού τοπίου μπορεί να φανεί καταλυτική.

Στις 10 Οκτωβρίου ο ΝΕΟΝ θα παρουσιάσει στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έργα του Γερμανού καλλιτέχνη Martin Kippenburger – ενός από τα πιο δυνατά ονόματα της σύγχρονης τέχνης- τα οποία ανήκουν στη Συλλογή Δασκακαλόπουλου.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By