Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Έγκλημα η τραγωδία στη Μύκονο

O 22χρονος χειριστής πιθανότατα να μην ήταν εφοδιασμένος με άδεια ταχύπλοου σκάφους

110814191014_4683 (1)

Ο χειριστής του μικρού ταχύπλου της επιχείρησης θαλάσσιων σπορ, που στοίχισε τη ζωή στο δεκάχρονο αγόρι στην Μύκονο, είναι μόλις 22 χρονών, ενώ ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης στο Καλό Λιβάδι 64 χρονών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία αλλά και με τα όσα κατέθεσαν οι δυο υπεύθυνοι, ο μικρός, που εποπτευόταν από στενό του συγγενή, αλλά όχι από κάποιον από τους δυο γονείς του, επιβιβάσθηκε μαζί με άλλα τρία ανήλικα παιδιά-ο νόμος ορίζει ως ηλικία τα 14  έτη-στα δυο θαλάσσια έλκηθρα (καναπέδες)- που θα “τραβούσε” το μικρο πλαστικό ταχύπλοο με  κυβερνήτη τον 22χρονο νεαρό, ο οποίος πιθανότατα να μην ήταν εφοδιασμένος με άδεια ταχύπλοου σκάφους.

Επιπλέον, οι  άνεμοι που έπνεαν ήταν έντασης έως 5 μποφόρ και το ύψος του κύματος 1 μέτρο, κάτι που δεν εμπόδισε τον 22χρονο χειριστή του σκάφους να ανοιχθεί στο πέλαγος.

Τα απανωτά σκαμπανεβάσματα όμως έριξαν τον 10χρονο στη θάλασσα, ο οποίος προσπαθούσε μάταια να κρατηθεί στην επιφάνεια λόγω του μεγάλου κυματισμού αλλά και των “απόνερων” που δημιουργούσε το μικρό ταχύπλοο.

Ο 22χρονος κυβερνήτης μόλις κατάλαβε τι είχε συμβεί άρχισε να κάνει ελιγμούς ώστε να πλησιάσει και να τραβήξει επάνω στο σκάφος τον ανήλικο επιβάτη του. Κατά πάσα πιθανότητα οι χειρισμοί του δεν ήταν οι ενδεδειγμένοι με αποτέλεσμα το 10χρονο αγοράκι να βρεθεί κάτω από το σκάφος και να τραυματιστεί θανάσιμα.

Ο θανάσιμος τραυματισμός του αγοριού αποτελεί έγκλημα αφού ο εν ισχύ νόμος απαγορεύει ρητά και κατηγορηματικά την επιβίβαση στα θαλάσσια μέσα αναψυχής ατόμων κάτω των 14 ετών, κάτι που αγνόησαν τόσο ο 22χρονος χειριστής όσο και ο 64χρονος ιδιοκτήτης της επιχείρησης, ο οποίος και θα έπρεπε να απαγορεύσει την επιβίβαση του ανήλικου αγοριού στο ταχύπλοο σκάφος.

Οι δυο υπεύθυνοι οδηγήθηκαν με την διαδικασία του αυτόφωρου στον Εισαγγελέα της Σύρου, ενώ στη συνέχεια αφέθηκαν ελεύθεροι και αφού πρώτα είχαν δώσει κατάθεση.

Ευθύνες όμως μπορεί να θεωρηθεί ότι έχουν και οι λιμενικοί της Μυκόνου αλλά και του κάθε νησιού καθώς δεν ελέγχουν όλες της επιχειρήσεις ενοικίασης θαλάσσιων μέσων αναψυχής.

Οι εκεί υπηρετούντες ένστολοι της ακτοφυλακής ήταν υποχρεωμένοι να γνωρίζουν ότι ο εν λόγω εκμισθωτής επιβίβαζε ακόμα και ανηλίκους στα θαλάσσια μέσα αναψυχής που διέθετε.

Ο Γενικός Κανονισμός Λιμένων για το συγκεκριμένο θαλάσσιο άθλημα προβλέπει ότι το ταχύπλοο που έλκει τους ασκούμενους πρέπει να επανδρώνεται από 2 άτομα, εκ των οποίων ο ένας να έχει την προβλεπόμενη εν ισχύ άδεια κυβερνήτη-χειριστή ταχύπλου σκάφους, οι επιβαίνοντες να γνωρίζουν κολύμπι και να είναι τουλάχιστον 16 χρονών, ο αριθμός των επιβαινόντων να είναι ίσος με τα ζεύγη των χειρολαβών, η ταχύτητα έλξης να μην υπερβαίνει τους 25 κόμβους και η πλεύση τους να γίνεται σε απόσταση όχι μικρότερη των 200-300 μέτρων από τους λουόμενους.

By