Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Αποζημίωση 7 δισ. ευρώ για τα υποβρύχια ζητά η Ελλάδα

Η Telegraph επικαλείται καλά πληροφορημένη πηγή που λέει πως το θέμα είναι τόσο ευαίσθητο που η Ελλάδα θα μπορούσε να ζητήσει και περισσότερα χρήματα από τους Γερμανούς και τους Άραβες

upovrixio-1

Στην αίθουσα του Διεθνούς Διοικητικού Δικαστηρίου θα παιχτεί η επόμενη πράξη των περιβόητων υποβρυχίων που έχουν μείνει αγκυροβολημένα στον Σκαραμαγκά, καθώς η Ελλάδα μηνύει τις δύο εταιρείες από τις οποίες τα προμηθεύτηκε και ζητάει αποζημίωση 7 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με το αποκλειστικό ρεπορτάζ της βρετανικής Telegraph που μεταδίδει το i-efimerida, το ελληνικό δημόσιο απαιτεί από τη γερμανική εταιρεία ThyssenKrupp Marine Systems και την αραβική Abu Dhabi Mar, το ποσό των επτά δισεκατομμυρίων ευρώ για την καθυστέρηση παράδοσης των τεσσάρων υποβρυχίων που οδήγησαν τον Άκη Τσοχατζόπουλο στη φυλακή.

Όπως αναφέρεται στο συνοδευτικό έγγραφο διακοσίων σελίδων, η Ελλάδα επικαλείται πως διακυβεύθηκε η γεωστρατηγική θέση της λόγω αυτής της καθυστέρησης, ενώ υπονομεύθηκε η θέση της στο ΝΑΤΟ.

Τα εν λόγω υποβρύχια βρίσκονται ακόμα στο ναυπηγείο, δεκαπέντε χρόνια μετά τη σύναψη της συμφωνίας και τώρα λέγεται πως σύντομα θα πραγματοποιήσουν μια πρώτη θαλάσσια δοκιμή, δίχως όμως να έχει οριστεί και ο χρόνος που θα γίνει.

Η Telegraph επικαλείται καλά πληροφορημένη πηγή που λέει πως το θέμα είναι τόσο ευαίσθητο που η Ελλάδα θα μπορούσε να ζητήσει και περισσότερα χρήματα από τους Γερμανούς και τους Άραβες. Και τούτο διότι τα υποβρύχια σχετίζονται άμεσα με τον γεωστρατηγικό ρόλο της Ελλάδας, τη θέση της στο ΝΑΤΟ, αλλά και την ΑΟΖ.

Σύμφωνα με την εφημερίδα η προσφυγή στο Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο είναι πιθανό να είναι μέρος των προσπαθειών της Ελλάδας να μεταθέσει την ευθύνη για τις υπερβολικές στρατιωτικές δαπάνες της σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Να σημειωθεί πως το Διεθνές Διαιτητικό Δικαστήριο επιλύει διεθνείς εμπορικές διαφορές. Να σημειωθεί πως τα τέσσερα υποβρύχια που σήμερα είναι στον Σκαραμαγκά, τελικά, παραδόθηκαν στον ελληνικό στόλο το Μάρτιο, αν και η συμφωνία υπεγράφη για πρώτη φορά το 2000.

By