Τετάρτη, 24 Απριλίου, 2024

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ιδού τα «θέατρα – καρμανιόλες» [φωτό]

Έξοδοι κινδύνου σε μπαλκόνι(!), φραγμένες με αντικείμενα, στενές σκάλες, γυμνές καλωδιώσεις. Απίστευτες εικόνες σε αθηναϊκά θέατρα και παιδικές (!) σκηνές που δεν πληρούν στοιχειώδης κανόνες ασφαλείας

by Tolis
by Tolis

Το ThePaper.gr, μετά την αποκάλυψη της λίστας των σκηνών της Αθήνας χωρίς άδειες και που δεν είναι ασφαλή να λειτουργούν, παρουσιάζει ατράνταχτα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι – σε ορισμένες θεατρικές σκηνές, οι οποίες ελέγχθηκαν – δεν πληρούνται βασικές προϋποθέσεις, όπως ορίζει ο νόμος. Οι φωτογραφίες από το εσωτερικό των θεάτρων δείχνουν μία τραγική κατάσταση. Στενές σκάλες, γυμνές καλωδιώσεις, πρόχειρες  αυτοσχέδιες σκάλες, επικίνδυνες σαθρές κατασκευές σε παιδικά θέατρα, σκηνές με… μπλοκαρισμένες εξόδους κινδύνου και άλλες που βγαίνουν σε… μπαλκόνι.

Η αποκάλυψη της λίστας από το thepaper.gr προκάλεσε αντιδράσεις τόσο από το σωματείο των ηθοποιών,  όσο και από το πολιτικό κόσμο, που ζητούν μεν να λειτουργούν τα θέατρα με βάση τους κανονισμούς, ωστόσο παρουσίασαν την έκθεση των ειδικών ως υπερβολική και επικαλούνται την κρίση που έχει πλήξει (και) τον χώρο του Πολιτισμού.

Οι εικόνες, ωστόσο, που παρουσιάζει το thepaper.gr, απαντούν από μόνες τους, καθώς φαίνεται ξεκάθαρα ότι σε ένα ενδεχόμενο εσπευσμένης εγκατάλειψης αυτών των κτιρίων, θα θρηνήσουμε θύματα. Είναι απαραίτητο;

Υπενθυμίζουμε ότι σύμφωνα με το Σωματείο Ελλήνων Τεχνικού Θεάτρου, κανένα θέατρο, από τα 84 που ελέγχονται, δεν έχει καταθέσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά  για την άδεια λειτουργίας στο πρωτοβάθμιο Συμβούλιο Επιθεώρησης Κινηματοθεάτρων του αρμόδιου δήμου, ενώ όπως ανέφερε ενδεικτικά, κατά την καλλιτεχνική περίοδο 2010-11, λειτουργούσαν στην Αθήνα περισσότερες από 300 θεατρικές σκηνές εκ των οποίων μόνο οι 70 τηρούσαν τις προϋποθέσεις ασφαλείας. «Πως και από ποιόν θα εξασφαλίζεται η ασφάλεια; Ή μήπως – για άλλη μια φορά – οι θεατές/πολίτες θα πληρώσουν το τίμημα της αδιαφορίας του κράτους και της αισχροκέρδειας των επιχειρηματιών;» ήταν το «καμπανάκι κινδύνου» που εξέπεμπε το ΣΕΤΘ.

Δείτε το οδοιπορικό του  thepaper.gr σε 4 θέατρα, ένα μεγάλο και τρία μικρότερα. Ένα εξ αυτών λειτουργεί αμιγώς ως παιδική σκηνή…

Θέατρο 348 θέσεων στην Αθήνα.

Οι εικόνες που ακολουθούν απεικονίζουν την διαδρομή που πρέπει να κάνει το κοινό της παράστασης για να κατευθυνθεί:

Α. Από την είσοδο του θεάτρου στην κεντρική αίθουσα

Β. Από την έξοδο κινδύνου της κεντρικής αίθουσας, στην «έξοδο» (;) από το κτίριο.

eisodos
Μετά την είσοδο από τον κεντρική πόρτα του θεάτρου, το κοινό κατεβαίνει τις σκάλες…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

skales
Το κοινό κατεβαίνει 15 σκάλες, προκειμένου να φτάσει… Που;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

skales-2
Σε… νέες σκάλες. 4-5 σκαλοπάτια μόνο για να φτάσει…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

kylikeio
… Στο κυλικείο!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

skales-gia-aithousa
Τώρα, το κοινό κατευθύνεται σε επόμενη σκάλα που κατεβαίνει, με περίπου 20 σκαλοπάτια…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aithousa
… Μετά από περίπου 50 σκαλοπάτια, φτάνει στην θεατρική αίθουσα, στο δεύτερο υπόγειο του κτιρίου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aithousa-kathismata
Πρόκειται για μία αίθουσα που χωράει μεγάλο αριθμό επισκεπτών…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eksodos-kin
Δίπλα από την σκηνή, βρίσκεται η «είσοδος» της εξόδου κινδύνου. Υπάρχουν εμπόδια, σίδερα και διάφορα άλλα αντικείμενα που εμποδίζουν την έξοδο. Αυτό που δεν φαίνεται στην φωτογραφία είναι ότι ο χώρος αυτός αποτελεί το βεστιάριο του θεάτρου!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eksodos-kin-skales
Δίπλα από την σκηνή, βρίσκεται η «είσοδος» της εξόδου κινδύνου. Από τον χώρο αυτό, κάνοντας κάποιους ελιγμούς, οδηγούμαστε στις σκάλες που θα μας οδηγήσουν… στην έξοδο(;)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eksodos-k-alles-skales
Ο δρόμος για την «έξοδο» από το θέατρο. Συνεχόμενες σκάλες, με πολλές στροφές και στενούς χώρους διέλευσης. Άραγε σε περίπτωση πανικού, πόσο εύκολο θα ήταν να διαφύγει κανείς μόνος του ή κρατώντας το παιδί του από το χέρι;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eksodos-toixoi
Ο δρόμος για την «έξοδο» από το θέατρο…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

skales-pros-katw
Η ίδια σκάλα με πριν, από πάνω προς τα κάτω…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

diadromi-eksodos
Πρόκειται για χώρο με διάφορα εμπόδια. Αλλά αν προσέξουμε καλύτερα τον φωτισμό της διαδρομής για την έξοδο κινδύνου (ευτυχώς υπάρχει τέτοιος) θα παρατηρήσουμε ότι…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

diadromi-xwros
…Κατευθυνόμαστε προς έναν ακόμα δύσκολα προσβάσιμο χώρο…
teliki-eksodos
Μετά την διέλευση από ένα μικρό αποχωρητήριο, βρισκόμαστε σε μία αίθουσα η οποία θα αποτελέσει και τον χώρο συγκέντρωσης του κοινού, μέχρι να βγει στην τελική έξοδο του κτιρίο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

teliki-teliki-eksodos
Στο βάθος διακρίνεται μία αυτοσχέδια σκάλα που οδηγεί σε μία κλειστή πόρτα: Αυτή είναι η τελική έξοδος κινδύνου.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

final-eksodos
Σε αυτήν την αυτοσχέδια(!) σκάλα, θα καταλήξουν 350 πανικόβλητοι θεατές, σε περίπτωση που συμβεί κάποιο ατύχημα στον χώρο του θεάτρου. Δυστυχώς, δεν ήταν δυνατόν να διαπιστωθεί αν η πόρτα ήταν ξεκλείδωτη και αν οδηγούσε σε εξωτερικό χώρο ή σε νέες σκάλες…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Το συγκεκριμένο θέατρο, δεν αποτελεί εξαίρεση στον κανόνα, όσον αφορά στην πλημμελή εφαρμογή των μέτρων ασφαλείας που πρέπει να λαμβάνονται σε τέτοιους χώρους.

Παρακάτω παραθέτονται ενδεικτικές φωτογραφίες της κατάστασης που επικρατεί σε 3 ακόμα θέατρα, ένα εκ των όποιων λειτουργεί, αμιγώς, ως παιδική σκηνή...

paidiko-eisodos
Είσοδος θεάτρου

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

paidiko-theates-texnikoi
Χώρος θεατών και χώρος για τους τεχνικούς που εργάζονται σε αυτό. Γυμνές καλωδιώσεις

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

paidiko-parastasi (1)
Θεατρικός χώρος με παραστάσεις για παιδιά. Πρόχειρες κατασκευές χωρίς στήριξη.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

eksodos-se-balcony
Θεατρικός χώρος- Έξοδος κινδύνου σε… μπαλκόνι(!)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μετά από αυτές τις εικόνες, αναρωτιέται κανείς: Στ’ αλήθεια, ο Δήμος Αθηναίων, με τις σφραγίσεις των παράνομα λειτουργούντων Θεάτρων, αποψιλώνει τον πολιτισμό, χτυπά τον θεσμό του Θεάτρου, απονεκρώνει το πολιτιστικό τοπίο της Αθήνας και κινείται από ίδια συμφέροντα; Ή μήπως τέτοιες εικόνες προάγουν τον πολιτισμό και προστατεύουν τα εργασιακά δικαιώματα των απασχολούμενων σε αυτά;

By