Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

ΔΕΠΑ: Δίκτυο πρατηρίων φ. αερίου σε συνεργασία με ΕΛ.ΠΕ.

Για την τροφοδοσία των αυτοκινήτων με φυσικό αέριο

fyrikoaerioΣτη δημιουργία δικτύου πρατηρίων φυσικού αερίου για την τροφοδοσία αυτοκινήτων που θα κινούνται με συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) προχωρά η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με τα Ελληνικά Πετρέλαια. Αυτό ανακοινώθηκε απόψε σε εκδήλωση της εταιρείας στο χώρο «Τεχνόπολις» του Δήμου Αθηναίων.

Ο προγραμματισμός της ΔΕΠΑ προβλέπει το άνοιγμα 12 νέων πρατηρίων στις μεγάλες πόλεις κατά μήκος του οδικού άξονα Αθήνας-Θεσσαλονίκης, από τα οποία 6-7 εντός του έτους και περαιτέρω επέκταση του δικτύου το 2014.

Τα 2 πρώτα πρατήρια είναι ήδη διαθέσιμα στους καταναλωτές στο Ίλιον και την Ανθούσα Αττικής, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται η εμπορική λειτουργία των πρατηρίων σε Θεσσαλονίκη και Κηφισιά.

Από τα υπάρχοντα πρατήρια τροφοδοτούνται 600 λεωφορεία της ΟΣΥ (αντιστοιχούν στο 20% των λεωφορείων του ΟΑΣΑ), 102 απορριμματοφόρα δήμων καθώς και ταξί και ΙΧ. Πρόσφατα, επίσης, υπεγράφη μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Θεσσαλονίκης για τη χρήση φυσικού αερίου στην κίνηση οχημάτων της πόλης.

Η τρέχουσα τιμή του φυσικού αερίου κίνησης είναι 0,976 ευρώ ανά κιλό, που αντιστοιχεί περίπου σε 1,5 λίτρο βενζίνης. Το αέριο είναι κατά μέσο όρο 45% φθηνότερο σε σχέση με τη βενζίνη.

Σε παρέμβασή του στην εκδήλωση ο υφυπουργός Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής Μάκης Παπαγεωργίου επισήμανε ότι η αυτοκίνηση με χρήση συμπιεσμένου φυσικού αερίου είναι με τα σημερινά δεδομένα βιώσιμη και εφικτή εναλλακτική πρόταση στα συμβατικά καύσιμα, ενώ υπενθύμισε ότι στην Ελλάδα εδώ και μερικά χρόνια λειτουργούν δύο από τους μεγαλύτερους σταθμούς ανεφοδιασμού στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με τη ΔΕΠΑ, το συμπιεσμένο φυσικό αέριο είναι οικονομικότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα, είναι ασφαλές, ενώ θεωρείται το πιο φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο (μειωμένες εκπομπές σωματιδίων και διοξειδίου του άνθρακα).

Όπως επισημαίνει η εταιρεία, η διείσδυσή του στην κίνηση οχημάτων αναμένεται να οδηγήσει σε τόνωση της αγοράς αυτοκινήτου και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω της φθηνότερης διακίνησης εμπορευμάτων, ενώ η εφαρμογή του στους εμπορικούς και τους επαγγελματικούς στόλους εκτιμάται ότι θα ενισχύσει το στρατηγικό στόχο της χώρας μας να μετατραπεί σε διαμετακομιστικό κέντρο και πύλη εισόδου της Ευρώπης.

ΠΗΓΗ: newsroom naftemporiki.gr 

(Visited 1 times, 1 visits today)
By