Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Επίσημο: Ferrari 458 Speciale

Η «βόμβα» που περιμέναμε να σκάσει για την έκθεση της Φρανκφούρτης, έσκασε. Η Ferrari, ανακοίνωσε πως εκεί θα παρουσιάσει την hardcore έκδοση της 458!

Είχαμε δει spy φωτογραφίες, είχαμε δει και renderings. Είχαμε υποθέσει για το όνομα πως θα είναι είτε Scuderia είτε Monte Carlo. Τελικά, ονομάζεται 458 Speciale. Η Ferrari αναφέρει πως η 458 Speciale έρχεται να ενισχύσει τις επιδόσεις της «απλής» 458 και ταυτόχρονα να εγγυηθεί απόλυτο έλεγχο υπό κάθε συνθήκη  ανεβάζοντας παράλληλα τα συναισθήματα σε εξωπραγματικά και ανεπανάληπτα ύψη. Πώς;

Ferrari 458 Speciale

Πρώτος, ο κινητήρας. Ο ήδη πανίσχυρος ατμοσφαιρικός V8 των 4,5 λίτρων, ενισχύεται λίγο ακόμα και φτάνει τα 605 άλογα και τα 540Nm ροπής. Λεπτομέρειες για τις στροφές δεν έχουμε ακόμα. Αυτό σημαίνει πως αποδίδει 135 άλογα στο λίτρο που με τη σειρά του σημαίνει πως είναι ο ατμοσφαιρικός κινητήρας με την μεγαλύτερη ειδική απόδοση στην ιστορία. Παράλληλα, το βάρος έχει πέσει στα 1.290 κιλά, 100 κιλά κάτω σε σύγκριση με την απλή 458, με την αναλογία κιλών/ίππο να είναι μόλις 2.13 και άρα οι επιδόσεις στο σύνολό τους να έχουν βελτιωθεί. Η Ferrari μας δίνει 0-100km/h σε 3 δευτερόλεπτα και 0-200km/h σε 9,1 ενώ η 458 Speciale ολοκληρώνει έναν γύρο στο Fiorano σε μόλις 1.23.5, μισό δευτερόλεπτο πιο αργά από την F12 Berlinetta αλλά 1,5 δευτερόλεπτα πιο  γρήγορα από την 458 Italia.

Ferrari 458 Speciale

Δεύτερον, η αεροδυναμική. Το Ferrari Styling Center σε συνεργασία με τον Pininfarina, τροποποίησαν τα εμπρός και πίσω ενεργά αεροδυναμικά βοηθήματα της 458 Speciale ώστε να βρεθεί η καλύτερη δυνατή ισορροπία ανάμεσα στην κάθετη δύναμη και την αντίσταση. Χάρη σε αυτά, η 458 Speciale είναι η πλέον αεροδυναμικά αποδοτική Ferrari στην ιστορία της φίρμας, με E Index της τάξης του 1,5.

Ferrari 458 Speciale

Τρίτον, η ηλεκτρονική. Ένα από τα πλέον πρωτοποριακά συστήματα της 458 Speciale είναι το Side Slip Angle Control System που κάνει πιο εύκολο τον έλεγχο του αυτοκινήτου κοντά στο όριο. Ο αλγόριθμος βελτιώθηκε και έτσι κάνει στιγμιαίες αναλύσεις της πλαγιολίσθησης του οχήματος, συγκρίνει τα δεδομένα με την ιδανική τιμή και μετά βελτιστοποιεί την παραγωγή ροπής μέσω του F1-Trac traction control και την κατανομή αυτής μέσω του E-Diff ηλεκτρονικού διαφορικού. Το αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι η Ferrari 458 Speciale να είναι ικανή για την υψηλότερη τιμή πλευρικής επιτάχυνσης -1,33g- στην ιστορία της φίρμας. Η Ferrari 458 Speciale θα κάνει το επίσημο ντεμπούτο της στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο που μας έρχεται. Ίσως τότε μάθουμε και την τιμή της…

ΠΗΓΗ: FERRARI

By