Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Θεσσαλονίκη: παίρνει σάρκα και οστά η θαλάσσια συγκοινωνία

Με απόφαση του γ.γ. Δημοσίων Εργων, Στράτου Σιμόπουλου, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση των μελετών

thessalonikiAΜε τα… θρυλικά καραβάκια, και σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν γίνει στο παρελθόν, θα ενώνεται το κέντρο της Θεσσαλονίκης με τους Νέους Επιβάτες, με μία γραμμή που θα καλύπτει απόσταση οκτώ ναυτικών μιλίων και θα περιλαμβάνει πέντε στάσεις: πλατεία Ελευθερίας, Δημαρχείο, Μέγαρο Μουσικής, Μαρίνα Αρετσούς, Νέοι Επιβάτες. Πάντως, η «Εγνατία Οδός ΑΕ» θα διερευνήσει το ενδεχόμενο και ενός έκτου πιθανού σημείου για τη δημιουργία στάσης.

Η θαλάσσια αστική συγκοινωνία προβλέπεται να λειτουργεί με επτά καραβάκια (ταχύπλοα, πιθανώς καταμαράν), με μέγιστη ταχύτητα 20 έως 25 μίλια την ώρα, χωρητικότητας 200 – 250 επιβατών το καθένα, εκ των οποίων τα έξι θα πλέουν στο Θερμαϊκό και το έβδομο θα είναι εφεδρικό. Οπως υπολογίστηκε, για δρομολόγια τα οποία θα έχουν συχνότητα 15 λεπτών και τιμή εισιτηρίου 2 ευρώ, η ημερήσια επιβατική κίνηση θα είναι 15.000 επιβάτες και η ετήσια 5.400.000 επιβάτες. Ο χρόνος διαδρομής για την απόσταση Νέοι Επιβάτες – Πλατεία Ελευθερίας εκτιμήθηκε σε 40 λεπτά με ενδιάμεσες στάσεις και σε 20 λεπτά για τα εξπρές δρομολόγια.

Η θαλάσσια συγκοινωνία, σύμφωνα με τα κλιματολογικά δεδομένα της περιοχής, υπολογίστηκε ότι δε θα μπορεί να λειτουργεί 15 μέρες το έτος, λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, όταν δηλαδή θα πνέουν θυελλώδεις άνεμοι.

Η ιδέα για τη δημιουργία της θαλάσσιας αστικής συγκοινωνίας της Θεσσαλονίκης γεννήθηκε το 1986 από τον Σπύρο Βούγια. Ακολούθησαν μελέτες για το έργο και το 1994 απευθύνθηκε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε επενδυτές για να το αναλάβουν, όμως μέχρι σήμερα δεν κατάφερε να υλοποιηθεί.

Σήμερα δίνεται εκ νέου ώθηση στο έργο, αφού με απόφαση του γ.γ. Δημοσίων Εργων, Στράτου Σιμόπουλου, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση των μελετών, τις οποίες θα εκπονήσει η «Εγνατία Οδός ΑΕ».

ΠΗΓΗ: Αγγελιοφόρος

(Visited 1 times, 1 visits today)
By