Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Θεσσαλονίκη: Το ζητούμενο των αυτοδιοικητικών εκλογών

thessaloniki

Γράφει ο Κωνσταντίνος Ζέρβας*

Περίπου 3 χρόνια μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές του ‘10, τον «Καλλικράτη», τα μνημόνια, το μεσοπρόθεσμο, τη «διαθεσιμότητα», την «κινητικότητα» και τόσα ακόμη βρισκόμαστε στην τελευταία στροφή πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές του ‘14. Η πρωτόγνωρη συγκυρία αλλά και η γενικότερη κόπωση που έχει επέλθει, καθιστά βέβαιο ότι το Μάιο η πόλη μας θα αναμετρηθεί με τον εαυτό της. Κεκτημένα και δεδομένα δεν υπάρχουν πια, μας περιμένουν όμως απρόβλεπτες αλλαγές κι εκπλήξεις.

Οι εκλογές του επόμενου Μαΐου βρίσκουν τη Θεσσαλονίκη σε εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση. Βασικά έργα υποδομής χρονίζουν, η ανεργία βρίσκεται σε ποσοστά ρεκόρ, κυκλοφοριακό κι ελεγκτικό χάος! Πρέπει επιτέλους να συμφωνήσουμε πάνω σε μια ατζέντα που θα δίνει προοπτική στην πόλη. Που θα ξεπερνά τους κομματικούς «φύλαρχους», τις ιδιοτελείς προτάσεις, τους κάθε λογής αυτόκλητους επαΐοντες που προκαλούν πάντα τοπικούς διχασμούς που μέχρι σήμερα κληροδότησαν μόνο ταλαιπωρία για τον κόσμο και οπισθοδρόμηση στην πόλη.

Στις εκλογές του 2010 η Θεσσαλονίκη και μερικές ακόμη μεγάλες πόλεις της Ελλάδας μέσα στην επικείμενη –τότε- ανατροπή του πολιτικού σκηνικού αλλά και της πολιτικής αντίληψης ανέδειξε ένα νέο πνεύμα διαχείρισης. Με τα προβλήματα της πόλης αλλά και τον κόσμο της. Στις επόμενες αυτοδιοικητικές εκλογές χρειάζεται κάτι πολύ πιο δυνατό από αυτό που η «απερχόμενη Ελλάδα»του 2010 επέτρεψενα αναδειχθεί.

Ήρθε, νομίζω, η στιγμή όπου οφείλουμε ως πολίτες να επιδείξουμε ωριμότητα σε όσο το δυνατόν πιο υψηλό επίπεδο κοινωνικής, πολιτικής συναίνεσης και να προχωρήσουμε στη συμφωνία για τη Θεσσαλονίκη του 2020, για το πώς θέλουμε την πόλη μας σε βασικούς τομείς. Σε μια ατζέντα με συγκεκριμένο ορίζοντα και στόχους, στην οποία θα ρίξουμε όλο μας το βάρος, ώστε να λυθούν θέματα που παραμένουν σε εκκρεμότητα επί δεκαετίες.

Σε μια τέτοια υλοποιήσιμη ατζέντα έχουν θέση ζητήματα όπως η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του μετρό και οι επεκτάσεις του, η αναβάθμιση του αεροδρομίου, η λειτουργία της παράκτιας συγκοινωνίας, η ανάπτυξη δικτύου ποδηλατοδρόμων, η υλοποίηση ενός ολοκληρωμένου σχεδίου πεζοδρομήσεων και πάρκινγκ, η δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου, η ενίσχυση του περιαστικού δάσους του Σέιχ Σου, η αναζωογόνηση του Θερμαϊκού. Η συνεργασία για την αναβάθμιση των αθλητικών ομάδων της πόλης, η ανάπτυξη θρησκευτικού τουρισμού, και οι διοργανώσεις μαζικού αθλητισμού, με η διοργάνωση ενός και μεγάλου καλοκαιρινού φεστιβάλ διεθνούς εμβέλειας, η ανάληψη μιας μεγάλης διεθνούς διοργάνωσης μαζικού χαρακτήρα (π.χ. EXPO, Horticultural EXPO) που θα φέρει στην πόλη επισκέπτες αλλά και επενδυτές για να γνωρίσουν το νέο πρόσωπό της.

Μια τέτοια ατζέντα μπορεί επιτέλους να γεννήσει μια ευρεία και γόνιμη συμμαχία δημιουργικών δυνάμεων για τη Θεσσαλονίκη. Μια συμμαχία που θα λειτουργήσει χωρίς παλιοκαιρίστικες ιδεοληψίες, χωρίς την ενοχοποίηση του επιχειρείν. Με εξασφάλιση αλλά και απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων. Με οριζόντιες συνεργασίες, με συστράτευση για ένα στρατηγικό στόχο. Να διαμορφώσουμε το σήμερα και το αύριο της πόλης μας με το αξιόπιστο και το αξιοκρατικό κόντρα στην πελατειακή αντίληψη.

*Αντιδήμαρχος Ποιότητας Ζωής Δήμου Θεσσαλονίκης, kzervas@otenet.gr

(Visited 1 times, 1 visits today)
By