Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Λου Κολλάκης: Ο φιλάνθρωπος εφοπλιστής παίζει για τον «Αστέρα»

Αν και είναι από τους ισχυρότερους Ελληνες εφοπλιστές, έγινε περισσότερο γνωστός όταν συνέδραμε στην ανακούφιση των πληγέντων από το φονικό τσουνάμι στη ΝΑ Ασία τα Χριστούγεννα του 2004. Σήμερα είναι ένας από τους ενδιαφερόμενους για τον «Αστέρα» της Βουλιαγμένης

Ηταν Δεκέμβριος του 2004. Αγιες ημέρες, της γέννησης του Χριστού, όταν ο κόσμος συγκλονίστηκε από τον καταστροφικό σεισμό και το τσουνάμι που ακολούθησε και κατέστρεψε οκτώ χώρες στη Νοτιονανατολική Ασία, με θύματα περισσότερους από 220.000 συνανθρώπους μας, από τους οποίους οι περισσότεροι ήταν παιδιά. Ξεκληρίστηκαν ολόκληρες οικογένειες που τις χώρισαν για πάντα τα κύματα. Ηταν η μεγαλύτερη συμφορά σε παγκόσμια κλίμακα.

kollakis

Τις ημέρες εκείνες ο εφοπλιστής Λου Κολλάκης, ο οποίος σήμερα ενδιαφέρεται επενδυτικά για τον «Αστέρα» της Βουλιαγμένης, βρισκόταν με τη σύζυγό του και τα πέντε τους παιδιά στο Ντουμπάι για διακοπές. Μόλις άκουσε την τραγική είδηση αποφάσισε να στείλει το κρουαζιερόπλοιο «Ocean Monarch» για ανθρωπιστική βοήθεια στις πληγείσες περιοχές, αναλαμβάνοντας να καλύψει η εταιρεία του όλα τα έξοδα του πλοίου.

«Η πατρίς, ευγνωμονούσα αποδέχεται την ύψιστη αυτή προσφορά», είχε δηλώσει ο διευθυντής του ιδιαίτερου γραφείου του τότε υφυπουργού Εξωτερικών κ. Ευριπίδη Στυλιανίδη, κ. Δημήτρης Πλατής. Το κρουαζιερόπλοιο φόρτωσε συνολικά 1.000 τόνους ανθρωπιστικής βοήθειας παντός είδους, επανδρώθηκε με περίπου 120 εθελοντές γιατρούς και νοσηλευτικό προσωπικό και αναχώρησε για το Τρινκομάλι της Σρι Λάνκα με τις ευλογίες του Μακαριστού Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος Χριστόδουλου, ο οποίος και τέλεσε αγιασμό επί του πλοίου.

louk1
Το κρουαζιερόπλοιο «Ocean Monarch» κατέπλευσε με γιατρούς και ανθρωπιστική βοήθεια στις πληγείσες από το τσουνάμι περιοχές το 2004

Από τις πρώτες κιόλας ημέρες της άφιξης του πλοίου, κάποιοι από τους αξιωματικούς ανακάλυψαν σε κοντινή σχετικά απόσταση από αυτό ένα ορφανοτροφείο, κατεστραμμένο σχεδόν ολοσχερώς, με περίπου 150 ορφανά, τα περισσότερα εκ των οποίων είχαν χάσει τους γονείς τους από το τσουνάμι. Αμέσως ειδοποιήθηκε ο πλοίαρχος, ο οποίος με τη σειρά του ζήτησε την έγκριση της εταιρείας για να βοηθήσει τα παιδιά με κάθε τρόπο, αφού κάτι ανάλογο δεν προβλεπόταν στους σκοπούς της αποστολής του πλοίου.

Ο Λου Κολλάκης έδωσε εντολή στον πλοίαρχο να κάνει ό,τι ήταν δυνατόν για να ανακουφιστούν τα ορφανά.Ηταν η πρώτη φορά που το όνομα του Παντελή-Ελευθέριου (Λου) Κολλάκη, ένα από τα «βαριά χαρτιά» της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, ήρθε στο φως της δημοσιότητας και απασχόλησε τα ΜΜΕ. Για την πράξη του αυτή τιμήθηκε από τον Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας ως επιφανής προσωπικότητα της Ελλάδας, καθώς και από τη Lloyd’s List με το βραβείο Man of the Sea.

Χαμηλών τόνων

Ο κ. Κολλάκης είναι άνθρωπος χαμηλών τόνων, ο οποίος αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας και τις κοσμικότητες. Πέρυσι μόνο γράφτηκε το όνομά του σε κοσμικές στήλες εξαιτίας της δημοσιοποίησης του γάμου της Ζωής Τσιτσάνη εγγονής του μεγάλου λαϊκού συνθέτη Βασίλη Τσιτσάνη, με τον εφοπλιστή Γιώργο Τσαβλίρη, αφού ήταν ο κουμπάρος τους. Στο σπίτι του Λου Κολλάκη άλλωστε πραγματοποιήθηκε και η γαμήλια δεξίωση του ζεύγους. Κατάγεται από μια παραδοσιακή ναυτική οικογένεια, από το νησί των εφοπλιστών, τις Οινούσσες, η ιστορία της οποίας χάνεται στα βάθη του 19ου αιώνα, τότε που οι άνδρες του νησιού μπάρκαραν για να θρέψουν τη φαμίλια τους. Ο παππούς του, Μιχαήλ Κολλάκης, ήταν ιδιοκτήτης ιστιοφόρων και την πορεία της οικογένειας συνέχισαν οι γιοι του Στέφανος (1911-1994) και Παντελής (1906-1965) που ήταν πλοίαρχοι του Εμπορικού Ναυτικού, και αργότερα τα εγγόνια του.
Ο Λου Κολλάκης είναι γνωστός για τη μεγάλη κοινωνική και ανθρωπιστική προσφορά του, την οποία μάλιστα αποφεύγει να δημοσιοποιεί και την προωθεί και μέσω των οργανισμών ανθρωπιστικής βοήθειας που προεδρεύει και τους οποίους ενισχύει οικονομικά. Το 2000 η οικογένεια Κολλάκη ίδρυσε το Ιδρυμα «Στέφανος Κολλάκης», το οποίο μέχρι σήμερα έχει καταγράψει σημαντικό κοινωφελές έργο.

ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ

Γιος του αείμνηστου καπετάν Στέφανου και της Ασπασίας Καλαμωτούση από τη Χίο, ο Παντελής-Ελευθέριος Κολλάκης γεννήθηκε στο Μπέρι της Μεγάλης Βρετανίας στις 15 Δεκεμβρίου του 1948. Είναι το δεύτερο παιδί της οικογένειας.

Πρωτότοκος γιος είναι ο Μιχάλης, που σπούδασε πλοίαρχος και ασχολείται με επιχειρήσεις στο Λονδίνο, και τρίτος ο Γιώργος, που σπούδασε μηχανικός και μαζί με τον αδελφό του τον Λου διοικούν τη ναυτιλιακή εταιρεία Chartwell/Chartworld η οποία διαθέτει στόλο που αποτελείται από 45 πλοία, δεξαμενόπλοια, φορτηγά, ψυγεία και μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Στο Λονδίνο έχει την εταιρεία Kappa Maritime, η οποία ασχολείται μόνο με τις ναυλώσεις και τις ασφαλίσεις του στόλου. Τη δεκαετία του ’90 τα αδέλφια Κολλάκη ίδρυσαν την εταιρεία Majesty International Cruises, η οποία σήμερα έχει δύο κρουαζιερόπλοια, το «Ocean Majesty» και το «Ocean Countess», τα οποία δραστηριοποιούνται με επιτυχία στο εξωτερικό. Την ίδια χρονική περίοδο υπήρξαν ιδιοκτήτες των ναυπηγείων Pallion του Σάντερλαντ σε συνεργασία με τον όμιλο Μανιού.

Εχει ζήσει τα περισσότερα χρόνια της ζωής του στην Αγγλία, όπου και ολοκλήρωσε τις γυμνασιακές και πανεπιστημιακές του σπουδές στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στη Ναυτιλία με βαθμό άριστα. Αμέσως μετά ασχολήθηκε κυρίως με τις οικογενειακές επιχειρήσεις οι οποίες δραστηριοποιούνταν στην παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία έχοντας στον στόλο της πλοία φορτηγά ξηρού φορτίου, δεξαμενόπλοια, ψυγεία και κρουαζιερόπλοια. Ο ίδιος συμμετείχε ενεργά στη διεύθυνση των εταιρειών είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό.
Από το 1992 εγκαταστάθηκε με την οικογένειά του μόνιμα στην Ελλάδα την οποία λατρεύει. Από τα πέντε παιδιά του, οι δύο γιοι του ασχολούνται με τη ναυτιλιακή εταιρεία και οι άλλοι δύο βρίσκονται στο Λονδίνο. Ειδικότερα, ο μεγάλος γιος του, ο Στέφανος, εργάζεται στην εταιρεία κρουαζιέρας της οικογένειας, ενώ ο δευτερότοκος, ο Αλέξανδρος, ζει στο Λονδίνο και ασχολείται με ακίνητα. Η κόρη του, Αναστασία, μόλις την περασμένη εβδομάδα εγκαινίασε την γκαλερί της στη Γλυφάδα, με έργα ζωγραφικής και γλυπτά γνωστών καλλιτεχνών.
Την αγάπη της για τη ζωγραφική και την τέχνη γενικότερα φαίνεται ότι την κληρονόμησε από τον πατέρα της, ο οποίος είναι από τους μεγαλύτερους συλλέκτες έργων τέχνης. Τις ελάχιστες ελεύθερες ώρες που έχει, ο Λου Κολλάκης αρέσκεται να παίζει τένις, να κολυμπάει ή να ασχολείται με το μπριτζ που είναι το πάθος του. Οταν ο καιρός καλυτερεύει, τότε ανοίγεται στις ελληνικές θάλασσες με το ιδιόκτητο γιοτ του. Ο Λου Κολλάκης είναι διευθυντής σε ασφαλιστικούς οργανισμούς και σε P&I clubs, καθώς και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.

Η οικογένεια

Οι γονείς του Λου Κολλάκη, Στέφανος και Αναστασία, παντρεύτηκαν στο Κάρντιφ της Ουαλίας το 1944. Το 1946 ο καπετάν Στέφανος αγόρασε το πρώτο του πλοίο, ένα μικρό φορτηγό με αγγλική σημαία στο οποίο εργάστηκε ως καπετάνιος. Το 1947 μαζί με τον αδελφό του, τον Παντελή, αγόρασαν το πλοίο «Aγιος Γεώργιος» και ίδρυσαν στο Λονδίνο την εταιρεία Kollakis Bros η οποία λειτούργησε μέχρι το 1964. Μετά τον θάνατο του αδελφού του, ο Στέφανος Κολλάκης ίδρυσε το 1966 την PGM Agencies, η επωνυμία της οποίας προέκυψε από τα ονόματα των παιδιών του, Παντελή, Γιώργου και Μιχάλη, ενώ αποφάσισε να δραστηριοποιηθεί και στην Ελλάδα ιδρύοντας στον Πειραιά την Chartwell. Η PGM αργότερα είχε ως δραστηριότητα τη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας της οικογένειας. Το 1974 ο μεγαλύτερος γιος του Στέφανου Κολλάκη, ο Μιχάλης, αποχωρεί από την οικογενειακή επιχείρηση. Εκείνη την περίοδο ιδρύθηκε η Kappa Maritime, όπως και η ναυλομεσιτική εταιρεία Κing Kollakis.

ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕ ΓΡΗΓΟΡΟΥΣ ΡΥΘΜΟΥΣ

Αν και ο πατριάρχης της οικογένειας ασχολήθηκε με τις εταιρείες μέχρι το τέλος της ζωής του, το 1994, οι δύο από τους τρεις γιους του, ο Λου και ο Γιώργος, είχαν αναλάβει τα ηνία από το 1980 και ανέπτυξαν τον στόλο της εταιρείας με γρήγορους ρυθμούς. Από έξι πλοία που είχε συνολικής μεταφορικής ικανότητας 64.000 τόνων, ο στόλος αυξήθηκε στα 24 το 1990, μεταφορικής ικανότητας 1,4 εκατομμυρίων τόνων. Το 1975 ο στόλος της οικογένειας αποτελούνταν, όπως και σήμερα, από πλοία-ψυγεία, φορτηγά και το 1978 προστέθηκαν σε αυτόν και δεξαμενόπλοια.

ΠΗΓΗ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

By