Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Μύκονος: Το νησί των… σκουπιδιών και των «μαύρων» ταξί

 Σκάνδαλο με το ΧΥΤΑ και απογοήτευση από το μεγάλο διοικητικό κενό στο Δήμο

Mykonos 1

Είναι από τους πιο ακριβούς και φημισμένους ταξιδιωτικούς προορισμούς στον κόσμο. Κάθε χρόνο φιλοξενεί εκατομμυριούχους, τραγουδιστές, ηθοποιούς του Hollyhood-και όχι μόνο- και γενικά φημίζεται για τους χλιδάτους επισκέπτες του.

Κι όμως…. θα μπορούσε να λάβει το βραβείο για το χειρότερο ΧΥΤΑ. Διαθέτει λιμάνι που κόστισε αρκετά εκατομμύρια, αλλά οι μαρίνες δεν μπορούν να εξυπηρετήσουν σωστά, ενώ οι δρόμοι-σκοτώστρες- είναι γεμάτοι σκουπίδια δεξιά και αριστερά. Ο λόγος για τη Μύκονο και το τεράστιο δοιηκητικό κενό που παρουσιάζει.

ΧΥΤΑ για κλάματα

Εγκαινιάστηκε το 2009, στοίχισε 6 εκατ. ευρώ και… δεν παραδόθηκε ποτέ όπως προστάζει η διεθνής νομοθεσία. Στη Μύκονο δεν υπάρχει οργανωμένος χώρος διαχείρισης απορριμμάτων και λειτουργούν παράνομες χωματερές για τις οποίες η Ελλάδα θα πληρώσει πρόστιμο.

Ο ΧΥΤΑ Μυκόνου, όπως προέκυψε και από την αυτοψία που έκανε στο χώρο την περασμένη Τρίτη ο αρμόδιος αντιπεριφερειάρχης Ν. Αιγαίου, κ. Τζώρτζης Μακρυωνίτης είναι ο χειρότερος που λειτουργεί σε ολόκληρο το Νότιο Aιγαίο. Η εικόνα που αντίκρισε ο αντιπεριφερειάρχης κατά τη διάρκεια της πρόσφατης επίσκεψης ήταν τουλάχιστον αποκαρδιωτική.

«Αυτό δεν είναι χώρος υγειονομικής ταφής απορριμμάτων αλλά χωματερή που δεν πληροί ούτε τις στοιχειώδεις προδιαγραφές και τις ευρωπαϊκές
οδηγίες και αποτελεί πηγή κινδύνου για το περιβάλλον», φέρεται να είπε στη νέα δήμαρχο Μυκόνου ζητώντας της να ληφθούν άμεσα μέτρα.

Το πρώτο αφορά την απαγόρευση ανεξέλεγκτης εναπόθεσης απορριμάτων και το δεύτερο την εκτέλεση μικροέργων προκειμένου να βελτιωθεί η εικόνα του. Η κυρία Γρυπάρη δεσμεύτηκε πως το θέμα θα τακτοποιηθεί το συντομότερο δυνατό.

Σύμφωνα με τις καταγγελίες, οι μεμβράνες του ΧΥΤΑ έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές που δύσκολα επανορθώνονται, ο βιολογικός καθαρισμός δεν λειτουργεί, ενώ τα φρεάτια είναι κατεστραμμένα.

Αποκαρδιωτική είναι και η διαδρομή προς τον ΧΥΤΑ, καθώς ο δρόμος που οδηγεί εκεί είναι γεμάτος σκουπίδια.

Η μεγάλη μπίζνα των μαύρων ταξί

mykonos-taxiΈνα ακόμα τεράστιο πρόβλημα του νησιού είναι η μετακίνηση. Το κόστος ενοικίασης αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλό και οι άλλες επιλογές για τον επισκέπτη του νησιού -εάν δεν έχει φέρει δικό του μέσο-είναι το κτελ ή το ταξί. Τα κτελ μετά από κάποια ώρα το βράδυ δεν έχουν δρομολόγια, ενώ τα ταξί είναι….. δυσεύρετα. Μάλιστα, οι τιμές είναι φιξ και ξεκινούν από τα οκτώ ευρώ για μία απόσταση λίγων χιλιομέτρων και φτάνουν έως τα 20 ευρώ για τις απομακρυσμένες παραλίες κυρίως.

Επιχειρηματίες του νησιού, εφοπλιστές, αλλά και ξενοδόχοι κάνουν συχνά παράπονα για το «γκέτο των ταξί», όπως τα χαρακτηρίζουν. Μάλιστα, υπάρχει μόνο μία εταιρεία.  Το νησί έχει μόνο 30 οχήματα και είναι αδύνατο να επιτραπεί σε κάποιον να βγάλει άδεια-όπως παραδέχθηκε στο Thepaper.gr οδηγός ταξί, παρά την ταλαιπωρία των τουριστών.

Κάποιοι μόνιμοι ή μη κάτοικοι του νησιού, εκμεταλλευόμενοι την ανυπαρξία ελέγχου του ΣΔΟΕ, αλλά και άλλων υπηρεσιών του νησιού, προτείνουν στους εξοργισμένους τουρίστες – που δεν βρίσκουν ταξί ή κτελ-να τους μεταφέρουν.

Η…. μαύρη ταρίφα είναι δέκα ευρώ για κοντινές σχετικά αποστάσεις, όπως για παράδειγμα Ορνός – χώρα Μυκόνου, ενώ για τις παραλίες το κόστος αναβαίνει και φτάνει τα 15 με 20 ευρώ.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι πολλά. Γιατί δεν μπορούν να δοθούν άδειες και οι επισκέπτες του νησιού δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν. Γιατί οι δρόμοι δεν μονοδρομούνται ή να γίνει διαπλάτυνση, παρά τα ατυχήματα. Γιατί ο Δήμος, παρά τα πολύ ακριβά μισθώματα που λαμβάνει από εστιατόρια, ταβέρνες κλπ αφήνει ένα από τα πιο ακριβά νησιά του κόσμου να δείχνει εικόνα εγκατάλειψης;

Τo ΤhePaper.gr μίλησε με ξένους και Έλληνες τουρίστες, οι οποίοι εξέφρασαν την έντονη δυσαρέσκεια τους τόσο για τα σκουπίδια στους δρόμους, για τα ταξί, αλλά και τις υψηλές τιμές. «Δεν γνωρίζαμε ότι δεν έχει ταξί όταν φτάσαμε στο λιμάνι, συνεχώς ήταν κατειλημμένο το τηλέφωνο της εταιρείας. Το αποτέλεσμα είναι να φτάσουμε μετά από τρεις ώρες στον Ορνό….».

Το νησί των ανέμων ή των σκουπιδιών;

Οι φωτογραφίες που ακολουθούν μαρτυρούν την κατάσταση. Είναι απο το καινούργιο λιμάνι της Μυκόνου, η κατασκευή του οποίου κόστισε πολλά εκατομμύρια και έχει καταντήσει σκουπιδότοπος και χώρος για
παλιοσίδερα και με βανάκια που διαμένουν μέσα μετανάστες, χωρίς κανείς να ελέγχει εάν είναι παράνομοι ή να ενδιαφέρεται για τις συνθήκες διαβίωσης τους.

[custom_gallery id=»68763″]

Το ThePaper μίλησε με επιχειρηματίες και παράγοντες του νησιού, οι οποίοι κατήγγειλαν ότι ενώ η Μύκονος είναι ένας από τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς προορισμούς στον κόσμο η εξυπηρέτηση στο λιμάνι είναι ελλιπής, καθώς τα νερά είναι ρηχά! Οι ίδιοι ανέφεραν ότι έχουν αποταθεί στο δημοτικό συμβούλιο του νησιού, αλλά, όπως ανέφεραν, υπάρχει πλήρης αδιαφορία.

Παράλληλα, το νησί φαίνεται σαν εγκαταλελειμμένο παρά το γεγονός ότι είναι ότι ένα από τα πιο ακριβά νησιά της Μεσογείου. Δεξιά και αριστερά στους δρόμους υπάρχουν σκουπίδια, μπουκάλια, πλαστικά ποτήρια κλπ. Μάλιστα, οι δρόμοι είναι σε αθλία κατάσταση, καθώς είναι με λακκούβες και χωρίς σήμανση. Επίσης, εύκολα μπορεί να προκληθεί κάποιο ατύχημα, καθώς οι δρόμοι παρά το γεγονός ότι είναι πολύ στενοί δεν έχουν μονοδρομηθεί και έχουν απότομες στροφές. Παράλληλα, το νησί δεν διαθέτει δημοτικό πάρκινγκ, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακή συμφόρηση μέχρι τη χώρα από τα παρκαρισμένα αμάξια στην άκρη των δρόμων. Ο μόνος τόπος στάθμευσης είναι στο παλιό λιμάνι, όπου οι θέσεις είναι περιορισμένες σε σχέση με τους επισκέπτες του νησιού.

Γνωστός επιχειρηματίας και μόνιμος κάτοικος του νησιού ανέφερε ότι λόγω της δυσκολίας των σκαφών να αράξουν στο λιμάνι, πολλοί πελάτες του έχουν σταματήσει ή αραιώσει να επισκέπτονται το νησί.

Η νέα δήμαρχος του νησιού κυρία Ειρήνη Γρυπάρη έχει εκφράσει την διαβεβαίωση ότι το νησί θα καθαριστεί, αλλά δεν είναι επαρκή τα οχήματα, ούτε το προσωπικό. Η κ. Γρυπάρη τόνισε ότι έχει καταθέσει αίτηση για την πρόσληψη 39 εποχικών υπαλλήλων, αλλά χωρίς αντίκρισμα.

Η δήμαρχος, παράλληλα, κατηγορεί τους  δεκάδες ιδιοκτήτες βιλών, που εγκαταστάθηκαν στο νησί και ξεφορτώνονται πολλά αντικείμενα μέσα στην ημέρα στους ήδη υπερφορτωμένους κάδους.

By