Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Πάρις Κασιδόκωστας: Στα καράβια της δυναστείας

O Πάρις Κασιδόκωστας παίρνει στα χέρια του το τιμόνι της ναυτιλιακής εταιρείας του παππού του.

PARIS

Ο γόνος, το όνομα του οποίου συνδυάστηκε με τα ξέφρενα πάρτυ, τις επώνυμες και εκθαμβωτικές παρτενέρ και τα τατουάζ με τους δράκους, στα 32 του χρόνια αλλάζει ρότα αναλαμβάνοντας ηγετική θέση στη Latsco Shipping Ltd, την εταιρεία που δημιούργησε πριν από πολλά χρόνια ο παππούς του.

Οπως δηλώνει στη συνέντευξή του στο διεθνές ναυτιλιακό περιοδικό «TradeWinds», ο 32χρονος Πάρις φιλοδοξεί να γράψει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία ενός από τα μεγαλύτερα τζάκια της παγκόσμιας ναυτιλίας

f4kasid

Με μια συνέντευξη που παραχώρησε πριν από λίγο καιρό στο ναυτιλιακό περιοδικό «TradeWinds» και τον δημοσιογράφο Αντι Πιρς, και η οποία έφερε τον τίτλο «Πάρις Κασιδόκωστας – Η μεγάλη μου φιλοδοξία», εξηγεί ποιοι είναι οι λόγοι που τον έκαναν να αφήσει στην άκρη τον λαμπερό κόσμο του Χόλιγουντ και να ασχοληθεί με τα γκαζάδικα και τα deals της θάλασσας. «Μου αρέσει η ναυτιλία, είναι ανταγωνιστική και διεθνής. Πρόκειται για ένα εργασιακό περιβάλλον που είναι εθιστικό», λέει και ομολογεί: «Είμαι ιδιαίτερα ευτυχής που έχω αναλάβει τη συγκεκριμένη ναυτιλιακή. Είναι μεγάλη πρόκληση λόγω της οικογενειακής παράδοσης και των επιτυχιών που είχαμε σε αυτόν τον τομέα. Είμαι πρόθυμος να ανταποκριθώ και να προσφέρω έργο συνεχίζοντας τη μεγάλη αυτή κληρονομιά». Σήμερα οι παραγγελίες της Latsco αγγίζουν το ύψος των 600 εκατ. δολαρίων και αφορούν τέσσερα γκαζάδικα, πέντε μεσαίου βεληνεκούς δεξαμενόπλοια και ένα τάνκερ, ενώ στον στόλο της υπάρχουν και άλλα 15 δεξαμενόπλοια μεταφοράς φυσικού αερίου και προϊόντων. Ο Πάρις Κασιδόκωστας σηκώνει τα μανίκια για δουλειά και σχολιάζει στο «TradeWinds»: «Είμαι τυχερός που έχω αυτή την υποδομή που άφησε ο παππούς μου, μια καλή φήμη και ένα ισχυρό όνομα. Η συνέχεια αποτελεί από μόνη της πρόκληση. Οσο σκληρότερα δουλέψεις και όσο επιμείνεις στο όραμά σου, τόσο αγγίζεις το επιθυμητό αποτέλεσμα. Επεκτεινόμαστε με γοργούς ρυθμούς αξιολογώντας τις ευκαιρίες». Δεν διστάζει μάλιστα να μπει στα βαθιά νερά της σύγκρισης παλαιών και νέων καραβοκύρηδων λέγοντας: «Τις παλιές εποχές οι εφοπλιστές αν και προέρχονταν από φτωχές οικογένειες ήταν πολύ αποφασιστικοί. Αυτό τους έδωσε μια αλλιώτικη φιλοσοφία. Τώρα οι εποχές είναι διαφορετικές. Οι νεότερες γενιές των εφοπλιστών είναι πιο επιθετικές και περισσότερο φιλόδοξες».

paris-new1kasid

Ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης με τη γιαγιά του Εριέττα (αριστερά), τη μητέρα του Μαριάννα και την αδελφή του Εριέττα Κούρκουλου

Γιάννης Λάτσης, ένας παππούς-πρότυπο

f2kasid

Ο Πάρις Κασιδόκωστας-Λάτσης φωτογραφίζεται στο πηδάλιο του παλιού επιβατηγού πλοίου «Νεράιδα», όπως είχε φωτογραφηθεί κάποτε και ο παππούς του

Για τον Πάρη Κασιδόκωστα το φετινό φθινόπωρο σηματοδοτεί ένα νέο επαγγελματικό ξεκίνημα καθώς τον βρίσκει στο τιμόνι της ναυτιλιακής Latsco Shipping να καταστρώνει σχέδια επιδιώκοντας υψηλούς τζίρους γύρω από τη θάλασσα. Κατέχοντας τη θέση που είχε ο δημιουργός της αυτοκρατορίας καπετάν Γιάννης, χτίζει το δικό του όραμα έχοντας για πρότυπο τον παππού του. «Ηταν άνθρωπος που είχε λόγο. Εκλεινε συμφωνίες μόνο με μια χειραψία. Αυτό που έλεγε, αυτό έκανε», λέει για εκείνον με νόημα στη συνέντευξη που παραχώρησε στο «TradeWinds» και συμπληρώνει: «Ηταν μύθος στον χώρο της ναυτιλίας. Στα δικά μου μάτια, όμως, ήταν κάτι περισσότερο. Πρότυπο οικογενειάρχη και άνδρα. Στάθηκε κοντά στον απλό άνθρωπο γιατί αυτό ήταν και εκείνος. Ουσιαστικά ποτέ δεν ξέχασε από πού ξεκίνησε, γι’ αυτό και ήταν πάντοτε προσγειωμένος. Ηταν μια ισχυρή και χαρισματική προσωπικότητα που από τη μια ήξερε να συνδιαλέγεται με τους απλούς ανθρώπους και από την άλλη έτρωγε με τη βασίλισσα της Αγγλίας».

Η «καλή Νεράιδα» της οικογένειας Λάτση

Οι αναφορές του Πάρη Κασιδόκωστα-Λάτση στον παππού του Γιάννη Λάτση δεν είναι καθόλου τυχαίες, μια και τόσο ο ίδιος όσο και η οικογένειά του επιθυμούν να είναι ο άξιος συνεχιστής της ναυτιλιακής αυτοκρατορίας του. Διόλου τυχαίο επίσης δεν είναι το γεγονός ότι φωτογραφήθηκε στο πηδάλιο του παλιού επιβατηγού πλοίου «Νεράιδα», όπως είχε κάνει κάποτε και ο παππούς του. Η «Νεράιδα» (φωτογραφία) αγοράστηκε από τον καπετάν Γιάννη στο τέλος του 1949, ενισχύοντας την ακτοπλοϊκή του δραστηριότητα και φέρνοντας μια γεύση άνεσης και πολυτέλειας στη μέχρι τότε παραμελημένη ελληνική ακτοπλοΐα.

1

Η θρυλική «Νεράιδα» μετασκευάστηκε σε πλωτό μουσείο το 2007, με κύριο εκθεσιακό άξονα την επιχειρηματική πορεία του ιδιοκτήτη της

Ταξίδεψε μαζί με τους επισκέπτες των νησιών του Αργοσαρωνικού για περίπου 25 χρόνια, αποτελώντας όχι την πιο επικερδή αλλά σίγουρα μία από τις πιο αγαπημένες δραστηριότητες του πλοιοκτήτη. Η οικογένεια του Γιάννη Σ. Λάτση αποφάσισε το 2007 τη μετασκευή του «Νεράιδα» σε πλωτό μουσείο με κύριο εκθεσιακό άξονα την επιχειρηματική πορεία του ιδιοκτήτη του. Τον Σεπτέμβριο του ίδιου χρόνου το πλοίο μεταφέρθηκε στο Σίμπενικ της Κροατίας. Η μετασκευή και μετατροπή του σε πλωτό μουσείο διήρκεσε περίπου δύο χρόνια και στις 29 Απριλίου 2010 το πλοίο επέστρεψε στην Ελευσίνα. Το έργο πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρωτοβουλία και υπό την επίβλεψη του Σπύρου Λάτση. Αναγνωρίζοντας τη σημασία του πλοίου για το επιχειρηματικό του ξεκίνημα, ο Γιάννης Λάτσης και η οικογένειά του δεν έστειλαν ποτέ το «Νεράιδα» για διάλυση. Στις 14 Σεπτεμβρίου 2013 το πλωτό μουσείο «Νεράιδα» απέπλευσε από την Ελευσίνα για να πραγματοποιήσει το παραδοσιακό του δρομολόγιο στους προορισμούς του Αργοσαρωνικού: Σπέτσες, Ερμιόνη, Υδρα, Πόρος, Μέθανα, Αίγινα. Παρέμεινε σε κάθε λιμάνι για λίγες ημέρες, δίνοντας τη δυνατότητα για οργανωμένες επισκέψεις μαθητών αλλά και ελεύθερη πρόσβαση στους κατοίκους και τους επισκέπτες των περιοχών αυτών.

By