Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Ποιοί είναι οι Κινέζοι που θέλουν το Ελ. Βενιζέλος

Πρόκειται για το fund Shenzhen Airport και την εταιρεία Fredmann Asset Management.

Του Νίκου Φιλιππίδη

Athens International Airport "Elefthérios Venizélos" Το ενδιαφέρον τους για την εξαγορά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» ανανέωσαν σήμερα στον υπουργό Οικονομικών Γιάννη Στουρνάρα, οι εκπρόσωποι του κινεζικού fund Shenzhen Airport και της επίσης κινεζικής εταιρείας Fredmann Asset Management.

Οι δύο εταιρείες με κοινή επιστολή τους, στις 30 Μαΐου 2011, προς τον τότε πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου και στον τότε υπουργό Οικονομικών Γ. Παπακωνσταντίνου, είχαν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για συμμετοχή στον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση του αερολιμένα. Οι ίδιοι έκαναν λόγο τότε για μια μορφή «συνεπένδυσης», η οποία «θα βοηθήσει σημαντικά τον ΔΑΑ να πετύχει τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης μέσα από μια επιτυχημένη ιδιωτικοποίησή του».

Η Shenzhen Airport (Group) είναι διαχειρίστρια του ομώνυμου αεροδρομίου Shenzhen, το οποίο είναι το τέταρτο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της Κίνας και άρχισε τη λειτουργία του το 1991. Ωστόσο, είναι το πρώτο σύγχρονο διεθνές αεροδρόμιο της Κίνας, το οποίο εξυπηρετεί τις συνδυασμένες μεταφορές θαλάσσης, ξηράς και αέρος.

Σύμφωνα με στοιχεία της κινεζικής εταιρείας, τον περασμένο χρόνο (2010) το σύνολο του ενεργητικού της Shenzhen Airport ήταν 12,82 δισ. γιουάν, ενώ το καθαρό ενεργητικό της ανήλθε σε 10,04 δισ. γιουάν. Μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο, η Shenzhen Airport είχε θέσει σε λειτουργία 141 αεροπορικά δρομολόγια σε περισσότερες από 1.000 πόλεις, συμπεριλαμβανομένων 109 εσωτερικών γραμμών, τριών απευθείας γραμμών προς Χονγκ Κονγκ, Μακάο και Ταϊβάν και 32 άλλων διεθνών δρομολογίων.

 

 

By