Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Πρωτοβουλία για ναυτιλιακή συνεργασία στη Μεσόγειο

Φορείς της Ε.Ε. συνεργάζονται για την ανάπτυξη και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.

damanaki1Η μεγιστοποίηση της θαλάσσιας και ναυτιλιακής συνεργασίας μεταξύ των χωρών της Μεσογείου, με σκοπό την ανάδειξη ευκαιριών για ανάπτυξη και για δημιουργία θέσεων εργασίας, είναι το αντικείμενο συνεδρίου που πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Η Μαρία Δαμανάκη, Επίτροπος Θαλάσσιας Πολιτικής και Αλιείας, ο Φιλίπ ντε Φοντέν Βιβ, αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ), και ο Αντριου Γουίνμποου, βοηθός Γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), δεσμεύτηκαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, ο καθένας στον τομέα του – ευρωπαϊκή πολιτική, χρηματοδότηση, ασφάλεια- για τη στήριξη μιας βιώσιμης «γαλάζιας οικονομίας» στη Μεσόγειο.
Μέσω της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής, προσπαθούμε στην ΕΕ να συντονίσουμε τις διαφορετικές δραστηριότητες όπως ναυτιλία, θαλάσσιες μεταφορές, αλιεία, υδατοκαλλιέργειες, λιμάνια και υποδομές των ακτών, θαλάσσιες πηγές ενέργειας, θαλάσσιος τουρισμός και να αποτρέψουμε τις απειλές, που αποτελούν η παράνομη μετανάστευση, η διακρατική εγκληματικότητα, η διακίνηση ναρκωτικών, η παράνομη αλιεία, είπε η κ. Δαμανάκη.
Ο Αντριου Γουίνμποου, δίνοντας έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος δήλωσε: «Η δράση πρέπει να επικεντρωθεί σε δύο κύριους τομείς ζωτικής σημασίας: την εκπαίδευση, κατάρτιση και διάδοση πληροφοριών και την κάποιας μορφής παρακολούθηση και εποπτεία προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτελεσματική εφαρμογή των πολιτικών και των πρακτικών που πρέπει να επιλεγούν. Η μεγαλύτερη χρήση της τεχνολογίας, όπως η δορυφορική επιτήρηση και συλλογή δεδομένων και η επικείμενη εφαρμογή της ηλεκτρονικής πλοήγησης, θα μπορούσε να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος. Ο ΙΜΟ είναι έτοιμος να συνδράμει τις χώρες της περιοχής ώστε να διασφαλιστεί το βιώσιμο μέλλον που όλοι επιδιώκουμε».
Σημαντική θέση για την ανάπτυξη των θαλάσσιων πόρων έχει ο θαλάσσιος χωροταξικός σχεδιασμός, για τον οποίο η ελληνίδα Επίτροπος ετοιμάζει οδηγία, βασισμένη στο Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας και η οποία συζητείται αυτή τη στιγμή στα θεσμικά όργανα της ΕΕ.

 

 

By