Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Πώς να πάρεις «Όσκαρ» … ελαιολάδου

Συνέντευξη του Άρη Κεφαλογιάννη, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Gaea, στο ThePaper.

-Του Νίκου Φιλιππίδη-
oilΤα τελευταία χρόνια, ολοένα περισσότεροι καταναλωτές στο εξωτερικό μαθαίνουν να αναζητούν το «made in Greece» στην ετικέτα του ελαιόλαδου που αγοράζουν, χάρη σε εταιρείες όπως η «Gaea».
Από την αρχή του 2012, η εταιρεία έχει κερδίσει 13 διεθνή βραβεία και διακρίσεις, μεταξύ των οποίων και το χαρακτηριζόμενο ως «Όσκαρ» της βιομηχανίας τροφίμων, «Great Taste Award».
Πίσω από το «θαύμα» κρύβεται ένας ικανός επιχειρηματίας ο διευθύνοντας σύμβουλός της Gaea, Άρης Κεφαλογιάννης ο οποίος με συνέντευξη του στο The Paper αναλύει όλα τα μυστικά για την σωστή προώθηση του ελαιολάδου και σπάει κάποιους μύθους που το συνοδεύουν.
Αναλυτικά η συνέντευξη:
– Τι πρέπει να κάνουμε ως χώρα για να βγάλουμε λεφτά από λάδι;

gealogo

Να επικεντρωθούμε στο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα, δηλαδή στην ποιότητα. Να τοποθετήσουμε το προϊόν μας στις διεθνείς αγορές σαν προϊόν προστιθέμενης αξίας , λόγω της ποιότητας του, άλλα πάντα σε σωστή σχέση ποιότητας τιμής (όχι premium για το premium), και έχοντας συνυπολογίσει στην τιμή και ένα περιθώριο για προωθητικές υποστήριξη του προϊόντος , δηλαδή όλων αυτών των δράσεων που θα δώσουν κίνητρο στον καταναλωτή να δοκιμάσει το προϊόν μας. Μετά η ποιότητα θα δημιουργήσει loyalty. Η διαδικασία είναι δυστυχώς μέσο μακροπρόθεσμη, δηλαδή λεφτά δεν θα βγουν αύριο άλλα σίγουρα θα αποδώσει μετά από  3-4 χρόνια και θα δημιουργήσει πραγματική προοπτική για το μέλλον.

– Τι κάνουν οι Ιταλοί και οι Ισπανοί και βγάζουν λεφτά;
Έχουν μια συνεπή στρατηγική που βασίζεται για τους μεν Ιταλούς στην ικανότητα τους να εισάγουν λάδια από όλη την Μεσόγειο να τα αναμιγνύουν κατάλληλα και να τα λανσάρουν με προστιθέμενη άξια εκμεταλλευόμενοι την αύρα και την φήμη του made in Italy αλλά και της Ιταλικής γαστρονομίας, για τους δε Ισπανούς στις σοβαρές οικονομίες κλίμακας και την ικανότητα τους να παράγουν μέτριο ποιοτικά προϊόν σε εξαιρετικά χαμηλό κόστος.

– Τι κάνουν οι παραγωγοί του συνεταιρισμού Κρίτσας με τον οποίον συνεργάζεστε και δεν κάνουν οι υπόλοιποι ελαιοπαραγωγοί;
Βέλτιστες πρακτικές καλλιέργειας , συγκομιδής και έκθλιψης που παράγουν σταθερή , επαναλαμβανόμενη ποιότητα προϊόντος. Καλό το μικροκλίμα και η ποικιλία ελιάς αλλά χωρίς βέλτιστες πρακτικές και όραμα σταθερή ποιότητα δεν υπάρχει. Επιπλέον κατάλαβαν ότι είναι καλύτερο να επικεντρωθούν σε αυτό που ξέρουν να κάνουν πολύ καλά, δηλαδή να παράγουν ποιοτικό προϊόν, και ανέθεσαν σε μια εξειδικευμένη εταιρία, την Γαία, την διαχείριση των πωλήσεων και του μάρκετινγκ του προϊόντος, δημιουργώντας μια κοινή εταιρία μέσω της οποίας μοιράζονται και οι δυο πλευρές τα μυστικά τους και την τεχνογνωσία τους σε ισότιμη βάση, μέσα σε ένα πλαίσιο μακροχρόνιας αποκλειστικής συνεργασίας.

geaergostasio

– Ακούμε για δυνατότητες πώλησης του ελαιολάδου και των προϊόντων της ελιάς σε χώρες όπως η ΗΠΑ, η Κίνα και άλλες, γίνεται στην πραγματικότητα τίποτα;
Υπάρχει τεράστια απόσταση ανάμεσα στα διάφορα δημοσιεύματα που προαναγγέλλουν κολοσσιαίες συμφωνίες , που θα λύσουν δήθεν το πρόβλημα του ελληνικού ελαιολάδου και την πραγματικότητα που είναι σκληρή. η αύξηση των πωλήσεων είναι αργή, απαιτεί επιμόρφωση των καταναλωτών και σοβαρότητα και συνέπεια. Ένας καλός επιχειρηματίας τι πρέπει να κάνει για να προσεγγίσει τις συγκεκριμένες αγορές; Πρώτα από όλα να είναι απόλυτα συνεπής στην ποιότητα και γενικότερα στον μύθο του προϊόντος του, δηλαδή το προϊόν να αποδεικνύει σταθερά στον καταναλωτή που το επιλέγει ότι ανταποκρίνεται στις αξίες και τις ιδιότητες που υποσχέθηκε καταρχήν στον καταναλωτή για να τον πείσει να το αγοράσει. Να επενδύσει συστηματικά στην προβολή και προωθητική στήριξη του προϊόντος αλλά και ευρύτερα της Ελληνικής Μεσογειακής διατροφής και του γαστρονομικού μας πολιτισμού , του τρόπου ζωής μας. 

– Με τον διαγωνισμό “Re-Inspire Greece” τις προσπαθείτε να πετύχετε και τι ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα προσελκύσετε;
Πρώτα από όλα να μαζέψουμε τα απαιτούμενα χρήματα για να μπορέσουμε να δώσουμε τα 10 βραβεία των €25,000 , όπως άλλωστε έχουμε δεσμευτεί. Δεύτερον να δημιουργήσουμε μια ευκαιρία ανάπτυξης καινοτόμων ιδεών -προϊόντων, με το ενδεχόμενο κάποιο από αυτά τα καινοτόμα προϊόντα ή ιδέες να ενδιαφέρουν και την Γαία σαν μελλοντικό προϊόν. Τρίτον να προβάλουμε το Ελληνικό ελαιόλαδο , τουλάχιστον σετ 19,300 επώνυμους Αμερικάνους που θα λάβουν το εξαιρετικό λάδι της Αντίπαρου σαν δώρο. Και τέλος να συνδράμουμε , στο κομμάτι που μας αναλογεί στην βελτίωση της εικόνας της Ελλάδας στο εξωτερικό.
* Ο τζίρος της Gaea  το 2012 εκτιμάται ότι έκλεισε στα 14 εκατ. ευρώ και τα κέρδη τα 550.000 ευρώ (έναντι 11,5 εκατ. και 400.000 ευρώ αντίστοιχα πέρυσι).  Το 2013 η εταιρεία -που εξάγει ήδη το 83% των προϊόντων της, κυρίως προς Γερμανία, ΗΠΑ, Σκανδιναβία και Ρωσία- αναμένεται να «ξεκλειδώσει» τις αγορές Κίνας και Βραζιλίας. Τα ελαιόλαδά της έχουν πιστοποιηθεί ως τα πρώτα «κλιματικά ουδέτερα» παγκοσμίως, ενώ η δυναμικότητα των υφιστάμενων εγκαταστάσεων, στο Αγρίνιο, επαρκεί για να καλύψει τις παραγωγικές ανάγκες της εταιρείας, ακόμη και για τζίρο 30 εκατ. ευρώ.
By