Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Τέλος τα φρου-φρου και αρώματα στην κρίση

Η δραματική εξέλιξη του κλάδου των καλλυντικών στην Ελλάδα δεν διαφοροποιείται από την αντίστοιχη στην Ευρώπη

omorfiaΗ κρίση δεν ευνοεί φρου-φρου και αρώματα ακόμη και όταν αυτά αφορούν το ωραίο φύλο. Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι η μειωμένη μέση αξία της απόδειξης αλλά και η χαμηλότερη επισκεψιμότητα των καταναλωτών στα καταστήματα δεν αφήνει περιθώρια αισιοδοξίας για το μέλλον. Σημειώνεται ότι σήμερα η μέση αξία απόδειξης κυμαίνεται μεταξύ 15-20 ευρώ, ενώ πριν μια πενταετία το σχετικό ποσό ήταν τριπλάσιο.

Πληροφορίες λένε ότι ο φετινός τζίρος της αγοράς –σε τιμές καταναλωτού- θα πέσει και κάτω από 800 εκατ. Ευρώ, όταν το 2012 ήταν 846 εκατ. Ευρώ και το 2011 έφθασε τα 931 εκατ. Ευρώ (το 2010 που θεωρείτο πολύ καλή χρονιά είχε σκαρφαλώσει στο 1,045 δις. Ευρώ). Όπως υποστηρίζουν η κατάσταση για τον κλάδο θα ήταν χειρότερη αν δεν εμφάνιζαν ισχυρές αντιστάσεις τα καλλυντικά που προωθούνται απευθείας από τις εταιρείες (door to door) αλλά και τα προϊόντα που διακινούνται από τα φαρμακεία.

Πάντως η δραματική εξέλιξη του κλάδου δεν διαφοροποιείται από την αντίστοιχη πορεία που αυτός έχει σε άλλα ευρωπαϊκά κράτη και συγκεκριμένα σε χώρες που αντιμετωπίζουν εξίσου σοβαρά οικονομικά προβλήματα όπως η Ελλάδα. Χαρακτηριστικά οι απώλειες για τα καλλυντικά στην Πορτογαλία φθάνουν το 11,7%, στην Ιταλία το 2% και στην Ισπανία το 4%.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By