Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

1.400 απολύσεις στη Nike

Το 2% του εργατικού της προσωπικού κόβει η Nike, σε μια προσπάθεια να γίνει πιο ευέλικτη παγκοσμίως και να αφήσει ακόμη πιο μακριά τους βασικούς ανταγωνιστές της, Adidas και Under Armour.

Όπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του κολοσσού αθλητικών ειδών Μαρκ Πάρκερ, στόχος είναι η επιτάχυνση της ανάπτυξης και παραγωγής προϊόντων, καθώς και η επανεστίαση σε αγορές-κλειδιά. Στο τέλος του 2016 η Nike απασχολούσε πάνω από 70.000 υπαλλήλους, γεγονός που σημαίνει ότι οι απολύσεις αφορούν περίπου 1.400 εργαζόμενους.

Οι περικοπές αυτές ανακοινώθηκαν ύστερα από απογοητευτικές πωλήσεις στο τελευταίο τρίμηνο, ένδειξη ότι ο ανταγωνισμός μειώνει την απόσταση από την πρωτοπόρο Nike. Η Adidas, που πάντα τα πήγαινε καλά στην Ευρώπη, δείχνει να ανακτά το χαμένο έδαφος και στις ΗΠΑ, ενώ η Under Armour εξαπλώνεται σε νέες κατηγορίες αθλητικού εξοπλισμού. Οι παραγγελίες της Nike μειώθηκαν κατά 1%, σημειώνοντας πτώση για πρώτη φορά μετά το 1999.

Η στρατηγική του Πάρκερ, εκτός από τις απολύσεις, περιλαμβάνει εστίαση της Nike στις 12 πιο σημαντικές πόλεις 10 χωρών: τις Νέα Υόρκη, Λονδίνο, Σαγκάη, Πεκίνο, Λος Άντζελες, Τόκιο, Παρίσι, Βερολίνο, Μεξικό, Βαρκελώνη, Σεούλ και Μιλάνο. Από τις πόλεις αυτές θα προέλθει το 80% της ανάπτυξης της Nike μέχρι το 2020.

Οι παραπάνω κινήσεις πάντως δεν ενθουσίασαν τους επενδυτές, που έριξαν τις μετοχές κατά 2,8% στα 53,12 δολάρια.

Η Nike αναδιοργανώνεται προκειμένου να φέρνει τα προϊόντα της πιο γρήγορα στον πελάτη. Δημιουργεί τη νέα θέαση του προέδρου κατηγοριών και προϊόντων, στην οποία τοποθετεί το στέλεχος Μάικλ Σπιλέιν. Δημιουργεί επίσης την ομάδα Nike Direct με επικεφαλής τους Χάιντι Ο” Νιλ και Άνταμ Σούσμαν. Στόχος της είναι να ενώσει την ιστοσελίδα, τα φυσικά καταστήματα και τα ψηφιακά προϊόντα της Nike κάτω από την ίδια ομπρέλα.

By