Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

11 εντυπωσιακά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που είδαμε στη Φρανκφούρτη

Μια «ηλεκτρική καταιγίδα» μαίνεται στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, που άνοιξε τις πύλες της για τους δημοσιογράφους στις 12 Σεπτεμβρίου και είναι έτοιμη να υποδεχτεί το κοινό στις 14 Σεπτεμβρίου.  

Δεκάδες τα νέα υβριδικά και ηλεκτρικά μοντέλα, παραγωγής και πρωτότυπα, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι το μέλλον έχει πολύ ρεύμα.

Το βασικό θέμα στα περίπτερα των περισσότερων κατασκευαστών είναι η ηλεκτροκίνηση και εμείς επιλέξαμε τα 11 πιο ενδιαφέροντα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, που έκαναν για πρώτη φορά την εμφάνισή τους στη γερμανική έκθεση. Τα περισσότερα από αυτά θα είναι κοντά μας τα επόμενα δύο χρόνια, ενώ πολλά συνδυάζουν -εκτός από την αμιγώς ηλεκτρική κίνηση- και δυνατότητες ημι-αυτόνομης και αυτόνομης κίνησης.

Audi Aicon

Το πρωτότυπο αυτό της Audi αποτελεί το όραμα της εταιρείας για το μέλλον των αυτόνομων οχημάτων. Στο εσωτερικό του δεν υπάρχει σύστημα διεύθυνσης ή πεντάλ, παρά μόνο ψηφιακές οθόνες που συνδέουν οδηγό και επιβάτες με το online περιβάλλον.

Το Aicon είναι επίσης σχεδιασμένο για καθαρά ηλεκτρική λειτουργία και με μια μόλις φόρτιση θα καλύπτει αποστάσεις μεταξύ 700 και 800 χιλιομέτρων. Αυτά μετά το 2025, όπου τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούν να βασίζονται στις απαραίτητες δημόσιες υποδομές αλλά και το ένα στο άλλο, για να μπορούν να κινούνται με ασφάλεια.

Audi Elaine

Το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό πρωτότυπο  της Audi ονομάζεται Elaine και αισθητικά βασίζεται στο E-Tron Sportback που είδαμε νωρίτερα φέτος στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης.

Στο Elaine παρουσιάζεται το σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, το οποίο σε λίγα χρόνια θα είναι μια πραγματικότητα για τα περισσότερα αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτό το επίπεδο αυτόνομης κίνησης δεν καταργεί τιμόνι και πεντάλ, δεν απαιτεί όμως και την συνεχή εγρήγορση του οδηγού, όπως τα συστήματα επιπέδου 2 ή 3.

Όσον αφορά στην κίνησή του, το Elaine διαθέτει τρία στο σύνολο ηλεκτρικά μοτέρ, που μεταδίδουν την κίνηση σε όλους τους τροχούς και συνδυαστικά αποδίδουν ισχύ 500 ίππων. Το νέο ιερό δισκοπότηρο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δηλαδή η αυτονομία των 500 χιλιομέτρων με μια μόνο φόρτιση των μπαταριών, θα επιτυγχάνεται και από το Elaine.

BMW Vision Dynamics

Δώδεκα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2025 θα παρουσιάσει η BMW και το αμέσως επόμενο, μετά τα i3 και το υβριδικό i8, θα είναι το i5 ή i Vision Dynamics προς το παρόν. Πρόκειται  για ένα τετράθυρο πολυτελές όχημα μεσαίου μεγέθους στο γνωστό μοτίβο Gran Coupe της μάρκας.

Σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία, το i Vision Dynamics θα επιτυγχάνει αυτονομία 600 χιλιομέτρων με μια μόνο φόρτιση των μπαταριών του, μέγιστη ταχύτητα άνω των 200 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4’’ σε τέσσερα δευτερόλεπτα. Ταχύτατο δηλαδή, ενώ εσωτερικά θα μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερα άτομα με τη μέγιστη άνεση και με παροχές ψηφιακών δυνατοτήτων επικοινωνίας state of the art. Όλα αυτά, προς το 2019.

BMW i3S

Η αισθητική ανανέωση του γνωστού μας ηλεκτρικού μοντέλου της BMW, του i3, ήταν η αφορμή και για την παρουσίαση του σπορ alte ego του. Στην περίπτωση του i3s, η απόδοση φτάνει τους 184 ίππους και τα 269 Nm ροπής με τον χρόνο επιτάχυνσης να μειώνεται κατά 0,4 δευτερόλεπτα σε σχέση με το απλό i3. H μέγιστη ταχύτητα ανεβαίνει στα 160 σε αντίθεση με τα 150 χλμ./ώρα.

Η αυτονομία από τα 300 χλμ. μειώνεται στα 280, ενώ, όπως και στην απλή έκδοση του i3, υπάρχει διαθέσιμη η έκδοση REx (Range Extender). Σε αυτή, ένας μικρός κινητήρας εσωτερικής καύσης που λειτουργεί μόνο ως γεννήτρια, αυξάνει την αυτονομία κατά 150 χιλιόμετρα. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι ο σπορ χαρακτήρας του S θα ενισχύεται με μια νέα επιλογή στο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Dynamic Traction Control, η οποία θα του επιτρέπει να πραγματοποιεί ελεγχόμενη πλαγιολίσθηση. Πίσω κίνηση γαρ!

Honda Urban EV Concept

Το ρετρό και ταυτόχρονα σύγχρονο και σπορ μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης της Honda, δείχνει εξαιρετικά ενδιαφέρον. Τεχνικά η Honda δεν ανακοίνωσε τίποτα περισσότερο πέραν του γεγονότος ότι το Urban EV Concept θα διαθέτει ένα έξυπνο σύστημα διαχείρισης της ενέργειας, που όχι μόνο θα αντλεί ρεύμα από το δίκτυο, αλλά θα παρέχει κιόλας, όταν είναι αναγκαίο αλλά και επικερδές για τον ιδιοκτήτη του.

Ένα πλήρως ψηφιακό και απέριττο εσωτερικό, προηγμένα συστήματα διασύνδεσης και η υπόσχεση ότι το 2019 το μοντέλο θα είναι στην παραγωγή, μας κάνουν να περιμένουμε με ανυπομονησία το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Honda.

Mercedes EQ Concept

Mε μήκος 4,3 μέτρα, το  EQ A Concept είναι το ακριβές αντίστοιχο της σημερινής A-Class σε ηλεκτρικό όχημα μπαταρίας. Στη συγκεκριμένη μορφή, το μοντέλο διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες μέγιστηw ισχύος 268 ίππων, μετάδοση σε όλους τους τροχούς  και συναρπαστικό χαρακτήρα, που σηματοδοτούν τα δύο προγράμματα οδήγησης Sport και Sport+

Με μία μόνο φόρτιση, το EQA μπορεί να ταξιδέψει έως 400 χιλιόμετρα ενώ με έναν γρήγορο φορτιστή,  μπορεί να επανακτήσει 100 χιλιόμετρα αυτονομίας για κάθε 10 λεπτά φόρτισης. Εκτός από φόρτιση μέσω καλωδίου, το EQA θα έχει τη δυνατότητα να ανακτά ενέργεια και από επαγωγικά (ασύρματα) συστήματα φόρτισης.

Mercedes GLC F-Cell

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που συνδυάζει κυψέλες υδρογόνου και δυνατότητα φόρτισης, παρουσίασε η Mercedes. Με το αμάξωμα της νέας GLC, η F-Cell φιλοξενεί συστοιχία μπαταριών 13,8 kW/h, καθώς και δύο δεξαμενές αποθήκευσης υδρογόνου. Μέσω ηλεκτρόλυσης, το υδρογόνο παράγει ρεύμα που τροφοδοτεί απευθείας τον ηλεκτρικό κινητήρα των 197 ίππων.

Ταυτόχρονα όμως, ο ιδιοκτήτης της F-Cell έχει τη δυνατότητα να φορτίζει το μοντέλο όπως ένα αμιγές ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας, αν για παράδειγμα δεν έχει πρόσβαση σε πρατήριο υδρογόνου. Η αυτονομία της F-Cell με πλήρεις τις δεξαμενές υδρογόνου αγγίζει τα 435 χιλιόμετρα, ενώ επιπλέον 50 χιλιόμετρα θα μπορεί να πραγματοποιήσει με το αποθηκευμένο ρεύμα στις μπαταρίες, μετά από μια πλήρη φόρτιση. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο για αγορά από το 2019.

Mini Electric Concept

Το MINI Electric Concept αποτελεί το όραμα της βρετανικής μάρκας για το ιδανικό όχημα πόλης του άμεσου μέλλοντος, καθώς άλλωστε θα παραχθεί το 2019. Στόχος του Mini Electric Concept είναι να εξασφαλίζει αειφόρο αλλά και συναρπαστική από άποψη οδήγησης μετακίνηση.

Στον καθαρά τεχνικό τομέα, το πρώτο ηλεκτρικό Mini παραγωγής θα υιοθετήσει τις λύσεις του ηλεκτρικού BMW i3S, με κινητήρα  185 περίπου ίππων. Το μοντέλο θα έχει ως βάση το τρίθυρο αμάξωμα της γκάμας των Mini και φυσικά δεν θα είναι το μόνο που θα παρουσιαστεί στο άμεσο μέλλον, καθώς η επέκταση  της γκάμας ηλεκτρικών οχημάτων αποτελεί κεντρικό πυλώνα της εταιρικής στρατηγικής του BMW Group.

Skoda Vision Concept

Ο Τσέχος κατασκευαστής σχεδιάζει να παρουσιάσει τουλάχιστον πέντε ηλεκτρικά αυτοκίνητα έως το 2025 με βάση το ειδικό πλαίσιο της Volkswagen, ενώ το πρώτο μοντέλο παραγωγής αναμένεται να είναι στις εκθέσεις το 2020.

Αυτό σίγουρα θα μοιάζει στο Vision E, θα είναι δηλαδή ένα συμπαγές SUV με μεγάλους χώρους και πολύ καλές επιδόσεις. Με τη βοήθεια δύο ηλεκτρικών κινητήρων, είναι σε θέση να φτάσει τη μέγιστη ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα και να ταξιδέψει μέχρι και 300 χιλιόμετρα με μία μόνο φόρτιση. Η μέγιστη ισχύς είναι 306 ίπποι και φυσικά η μετάδοση πραγματοποιείται σε όλους τους τροχούς.

Renault Symbioz

Μαζί με τη Nissan η γαλλική Renault έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και κάθε νέα τους προσπάθεια, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το μεσαίο σε μέγεθος Symbioz, είναι αυτόνομα κινούμενο, πλήρως ηλεκτρικό και ταυτόχρονα, εντάσσεται στο οικιακό σύστημα διανομής ενέργειας. Αυτό σημαίνει ότι φορτίζει όταν είναι ενεργειακά αποδοτικό, ενώ μπορεί να παρέχει και ρεύμα στο σύστημα όταν χρειάζεται.

Το Symbioz των 4.7 μέτρων έχει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, απόδοσης 615 ίππων, που περνούν την ισχύ τους στο δρόμο μόνο από τους δύο πίσω τροχούς. Παρότι το μοντέλο έχει ως στόχο την άνετη και οικονομική οδήγηση, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερα από 6» δείχνει την ικανότητά του να είναι ταυτόχρονα και συναρπαστικό. Η αυτονομία του ξεπερνάει τα 500 χιλιόμετρα, ενώ η τεχνολογία του θα είναι διαθέσιμη στα ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής της Renault πριν το 2023.

VW I.D. CROZZ

Το I.D. CROZZ δεν είναι η πρώτη φορά που το παρουσιάζει η VW, πρόκειται όμως για μια εξελιγμένη εκδοχή του αρχικού πρωτότυπου. Με αμάξωμα σπορ SUV και σύστημα τετρακίνησης 4MOTION είναι εξίσου ικανό σε άσαλτο, χώμα ή αντίξοες καιρικές συνθήκες. Αυτό είναι το τρίτο μοντέλο της νέας «ηλεκτρικής μάρκας» της VW, της I.D.

Ένας ηλεκτρικός κινητήρας για τους εμπρός τροχούς  και ένας για τους πίσω, με την κατανομή της ροπής ένα ελέγχεται μέσω συστήματος torque vectoring, αποδίδουν συνολικά 300 ίππους. Η μέγιστη ταχύτητα είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 180 χλμ./ώρα, ενώ η αυτονομία φτάνει στα 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση της μπαταρίας. Η μπαταρία υψηλής απόδοσης μπορεί να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς της σε μόλις 30 λεπτά, χρησιμοποιώντας σύστημα γρήγορης φόρτισης.

By