Τρίτη, 25 Φεβρουαρίου, 2020

3 στους 5 Έλληνες έχουν αγοράσει οnline το τελευταίο 6μηνο

Νέα έρευνα της Focus Bari για την χρήση του διαδικτύου.

Το Διαδίκτυο για τις αγορές προτιμούν όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές, με την μερίδα του λέοντος των αγορών να έχουν μέχρι στιγμής οι νεαρότεροι χρήστες του Internet, οι οποίοι πραγματοποιούν συχνά αγορές από τα αγαπημένα τους ηλεκτρονικά καταστήματα.

Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της έρευνας Focus on tech life της Focus Bari, η οποία αφορά το α’ τρίμηνο του 2019, 3 στους 5 (59%) Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου πραγματοποίησαν τουλάχιστον μία online αγορά κατά τη διάρκεια του τελευταίου εξαμήνου.

Το συγκεκριμένο ποσοστό μάλιστα, ανεβαίνει στο 77% στις ηλικίες 25-34 ετών, οι οποίες δείχνουν πολύ πιο εξοικειωμένες με τον συγκεκριμένο τρόπο αγορών.

Στην αντιπέρα όχθη το 60% των χρηστών ηλικίας άνω των 55 ετών δεν πραγματοποιούν καθόλου online αγορές, γεγονός που μαρτυρά ένα χάσμα γενεών όσον αφορά στην αξιοποίηση του Διαδικτύου. Το εν λόγω χάσμα δεν παρατηρείται αποκλειστικά στις αγορές αλλά και γενικότερα στη χρήση διαδικτύου με το 45% των Ελλήνων ηλικίας άνω των 65 ετών να δηλώνει ότι δεν ασχολείται με το Internet, όταν σε συνολικό επίπεδο το ποσοστό χρήσης μεταξύ 13-74 ετών ανέρχεται σε 88% με τον μέσο χρόνο σύνδεσης να φθάνει στις 3,5 ώρες (210 λεπτά).

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η πλέον αγαπημένη ασχολία. Το 58% δηλώνει ότι δραστηριοποιείται καθημερινά στα social media, ποσοστό που ανεβαίνει στο 85% στις ηλικίες 18-34 ετών και στο 60% στην κατηγορία 35-54 ετών. Το 51% αφιερώνει έως 1 ώρα την ημέρα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το 27% ασχολείται για περισσότερο από 1 ώρα!

Online από παντού

Το ελληνικό κοινό είναι online απ’ όπου κι αν βρίσκεται: σχεδόν οκτώ στους δέκα χρήστες (78%) συνδέονται από το κινητό τους τηλέφωνο, με τα ποσοστά να είναι υψηλότερα στις ηλικίες έως 54 ετών. Μάλιστα, ένας στους τρεις χρήστες (32%) συνδέεται στο Διαδίκτυο από το κινητό πάνω από μία ώρα την ημέρα. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η κατοχή smartphone είναι, επίσης, υψηλή στη χώρα μας, καθώς περισσότεροι από τέσσερις στους πέντε (82%) διαθέτουν ένα “έξυπνο” κινητό, με τα ποσοστά να είναι υψηλότερα στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα.

Οι Έλληνες είναι, στο μεταξύ και πολύ ενεργοί χρήστες mobile εφαρμογών, αφού τρεις στους τέσσερις (75%) χρησιμοποιούν τακτικά applications στο κινητό τους τηλέφωνο. Οι δημοφιλέστερες εφαρμογές είναι αυτές που σχετίζονται με την επικοινωνία (viber, skype, messanger), της κοινωνικής δικτύωσης και της ψυχαγωγίας (μουσική, βίντεο).

Συνολικά, τα ελληνικά νοικοκυριά έχουν αγκαλιάσει το Διαδίκτυο, αφού τέσσερα στα πέντε έχουν πρόσβαση από το σπίτι, με πρώτη επιλογή για τη σύνδεση από το Internet να είναι το κινητό τηλέφωνο (81%) και δεύτερη το laptop (57%). Επίσης, τέσσερα στα πέντε νοικοκυριά (41%) έχουν συνδρομητική τηλεόραση, ενώ στα νοικοκυριά με περισσότερα από τέσσερα μέλη το ποσοστό αυτό φτάνει στο 49%.

Χρήστες από τα θρανία

Τέλος όσον αφορά στα παιδιά, το 76% στις ηλικίες 5-12 ετών χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο με το ποσοστό να φθάνει στο 88% στην κατηγορία 10-12 ετών. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόκειται για μια παγκόσμια τάση η οποία στην περίπτωση της χώρας μας επιβεβαιώνεται.

Η ενασχόληση με τον ψηφιακό κόσμο ξεκινά για τα Ελληνόπουλα από την ηλικία των 5-6 ετών, όπου το ποσοστό χρήσης είναι της τάξης του 60%, ενώ αυξάνεται αισθητά στις δύο επόμενες ηλικιακές ομάδες. Οι συσκευές από τις οποίες, κατά κύριο λόγο, συνδέονται τα παιδιά είναι – με σειρά προτίμησης – το smartphone, το tablet και το laptop. Άλλωστε, ένα στα έξι παιδιά, ηλικίας 5 έως 12 ετών, έχει δικό του κινητό τηλέφωνο. Η κατοχή είναι περιορισμένη, λοιπόν, στις ηλικίες κάτω των 9 ετών, ενώ στις ηλικίες άνω των 10 ετών σχεδόν δύο στα πέντε παιδιά έχουν κινητό.

By