Τρίτη, 16 Απριλίου, 2024

9 προϊόντα που… δεν αξίζουν τα λεφτά τους

Οι καταναλωτές πληρώνουν συχνά πολύ περισσότερα χρήματα για τα προϊόντα που αγοράζουν από το πραγματικό τους κόστος.

Αυτό συμβαίνει, φυσικά, σε ολόκληρο τον κόσμο. Στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το Bussines insider οι λόγοι για την απότομη αύξηση των τιμών εξαρτώνται από το προϊόν.

Μπορεί να πρόκειται για ένα προϊόν που έχει υψηλή ζήτηση, που είναι δύσκολο να δημιουργηθεί, ή έχει συμβολική αξία.

Ας δούμε εννιά δημοφιλή προϊόντα με απίστευτα υψηλές τιμές προσαύξησης στο αρχικό τους κόστος.

Το ποπ κορν στα σινεμά

Πόσο κοστίζει: 0,35 δολάρια

Πόσο πωλείται: 6,5 δολάρια

Οι αλυσίδες κινηματογραφικών θεάτρων, όπως το AMC και το Regal, χρεώνουν πολύ για το ποπ κορν (και άλλα σνακ), αλλά σύμφωνα με μια μελέτη Stanford του 2009, οι προσαυξήσεις σε αυτά τα προϊόντα τους επιτρέπουν να πουλήσουν τα εισιτήρια του κινηματογράφου σε πολύ χαμηλότερη τιμή.

Τα smartphones

Πόσο κοστίζει ένα iPhone 370,25 δολάρια

Πόσο πωλείται: 999 δολάρια

Όπως σημειώνει το CNBC, το μειωμένο κόστος πολλών εξαρτημάτων του iPhone και η κυριαρχία στην αγορά των smartphone βοηθά την κερδοφορία της Apple από τα iPhones.

Τα επώνυμα τζινς

Πόσο κοστίζει ένα True Religion Super T: 50 δολάρια

Πόσο πωλείται: 300 δολάρια

Τα τζινς της True Religion κατασκευάζονται στις ΗΠΑ, όπου το κόστος κατασκευής είναι πολύ υψηλότερο σε σχέση με το εξωτερικό. Η προσαύξηση τιμών καλύπτει επίσης τους μεγάλους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ των σχεδιαστών και το κόστος λειτουργίας καταστημάτων, έδρας, ναυτιλίας και άλλων γενικών εξόδων, σύμφωνα με The Wall Street Journal.

Τα κοσμήματα με διαμάντια

Ανάλογα με το μέγεθος και το κόψιμο κοστίζει από 1.000 έως και 3.000 δολάρια

Πόσο πωλείται στο Kay Jewelers and Jared: Από 4.000 δολάρια και πάνω

Κατά μέσο όρο, τα καταστήματα ανεβάζουν τις τιμές με σκοπό 100% έως 200% κέρδος σε κοσμήματα με διαμάντια. Η ζήτηση για διαμάντια στις ΗΠΑ είναι σε μεγάλο βαθμό μια εμπορική εφεύρεση.

Τα καλώδια HDMI

Κοστίζει 3,39 δολάρια

Πωλείται 5,99 δολάρια

Τα καταστήματα ηλεκτρονικών ειδών συχνά δεν αποκομίζουν μεγάλο κέρδος από τις τηλεοράσεις και τις κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών. Για να εξισορροπήσουν τα μεγάλα αντικείμενα, οι περισσότεροι έμποροι λιανικής πώλησης βασίζονται σε μικρότερα αντικείμενα που χρησιμοποιούν πολλοί άνθρωποι, όπως τα καλώδια HDMI (τα οποία σας επιτρέπουν να μεταφέρετε περιεχόμενο από το φορητό υπολογιστή σας στη τηλεόραση).

Το κρασί σε εστιατόρια και μπαρ

Ένα μπουκάλι κρασί κοστίζει από 10 έως 20 δολάρια

Στο Olive Garden ένας θαμώνας θα το πληρώσει από 30 έως 48 δολάρια

Οι κάτοικοι των ΗΠΑ πληρώνουν πολύ περισσότερο για τα μπουκάλια κρασιού όταν τρώνε έξω (στο Olive Garden για παράδειγμα), λόγω των λειτουργικών εξόδων κάθε εστιατορίου και μπαρ. Κάθε πολιτεία έχει επίσης τους δικούς της νόμους περί αλκοόλ και φόρους που μπορούν να επηρεάσουν την τιμή του κρασιού.

Η μπύρα σε εστιατόρια και μπαρ

Ένα μπουκάλι Budweiser κοστίζει 0,85 δολάρια

Ο μέσος όρος που πωλείται στα μπαρ είναι από 4 έως 6 δολάρια

Όπως και το κρασί, η αύξηση των τιμών μπύρας σε μπαρ και εστιατόρια προέρχεται από το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας, όπως η μισθοδοσία, η συντήρηση του εξοπλισμού, η κλοπή, το μάρκετινγκ, ο κρατικός φόρος κατανάλωσης οινοπνεύματος και η μίσθωση κάθε καταστήματος.

Το εμφιαλωμένο νερό

Τα 1.000 γαλόνια κοστίζουν 1,5 δολάριο

Το μισό λίτρο Aquafina ή Dasani πωλείται από 1 έως 3 δολάρια

Χρειάζεται το κέρδος περίπου πέντε μπουκαλιών νερού για να δημιουργηθεί το πλαστικό για ένα μπουκάλι νερό κι αυτός είναι ένας λόγος για την μεγάλη προσαύξηση της τιμής. Η αύξηση των τιμών προέρχεται επίσης από τα κόστη εμπορίας και διανομής της Coca-Cola και της Pepsi (για τους κατασκευαστές Aquafina και Dasani).

Τα αναψυκτικά στα καταστήματα

Ένα κουτάκι αναψυκτικό κοστίζει περίπου 0,16 δολάρια

Ένα κουτάκι Cola ή Pepsi πωλείται από 0,50 έως 1,50 δολάρια

Τα έξοδα μεταφοράς και εμπορίας, καθώς και η δεσπόζουσα θέση που έχουν τα Brand Name της Coca-Cola και της Pepsi, τους επιτρέπουν να χρεώνουν πολύ περισσότερο για ένα κουτί αναψυκτικού από ό, τι κοστίζει στην πραγματικότητα.

By