Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

920.000 ΙΧ χωρίς τέλη κυκλοφορίας

Αν ο μέσος όρος οφειλής ανά όχημα ανέρχεται σε 200 ευρώ τότε οι απώλειες στα έσοδα εκτοξεύονται σε 184 εκατ. ευρώ

mpotiliarisma

Πάνω από 920.000 αυτοκίνητα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς οι ιδιοκτήτες τους να έχουν καταβάλει τα τέλη κυκλοφορίας από ένα έως και 5 χρόνια σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia και πλέον έχουν εισέλθει στο στόχαστρο του υπουργείου Οικονομικών ώστε να αντληθούν άμεσα έσοδα και να μην επιβαρυνθούν οι ιδιοκτήτες ΙΧ που είναι συνεπείς και καταβάλλουν τα τέλη κάθε χρόνο.

Μάλιστα οι απώλειες που έχουν δημιουργήσει στα δημόσια έσοδα οι 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που δεν καταβάλουν τα ετήσια τέλη κυκλοφορίας σύμφωνα με το πλέον ευνοϊκό σενάριο που προβλέπει την απώλεια μόλις 120 ευρώ ανά όχημα (αφορά τέλη για ΙΧ με κυβισμός έως 1.071 κ.εκ.) ανέρχονται σε 110,4 εκατ. ευρώ χωρίς να έχουν υπολογιστεί με το διπλάσιο ποσό των 240 ευρώ που επιβάλλεται για εκπρόθεσμη εξόφληση καθώς τότε θα ανέρχονταν σε 220,8 εκατ. ευρώ!

Βέβαια είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς πως δεν κυκλοφορούν παράνομα μόνο αυτοκίνητα με κινητήρες έως 1.071 κ.εκ. αλλά και 1,4 και 1,6 και 2λιτρα ή ακόμη και μεγαλύτερου κυβισμού.

Οπότε αν ο μέσος όρος οφειλής ανά όχημα ανέρχεται σε 200 ευρώ τότε οι απώλειες στα έσοδα εκτοξεύονται σε 184 εκατ. ευρώ ενώ αν υπολογιστούν οι απώλειες με διπλάσιο το ποσό οφειλής ανά όχημα εξαιτίας της εκπρόθεσμης καταβολής τότε οι απώλειες αγγίζουν τα 368 εκατ. ευρώ!

Αν λοιπόν το κράτος καταφέρει να πατάξει το φαινόμενο «Δεν Πληρώνω» στα τέλη κυκλοφορίας τότε τα τέλη κυκλοφορίας δεν θα χρειαστεί να αυξηθούν καθώς θα έχει ανευρεθεί ένα πολύ «δυνατό» ισοδύναμο που είναι ικανό από μόνο του να καλύψει πολλές έκτακτες ανάγκες του κράτους.

Σε αντίθετη περίπτωση αν δεν εισπραχθούν τα τέλη κυκλοφορίας από τους 920.000 ιδιοκτήτες ΙΧ που κυκλοφορούν παράνομα και αντ” αυτού αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να «τιναχτεί» ο προϋπολογισμός στον «αέρα» εξαιτίας των μαζικών καταθέσεων πινακίδων κυκλοφορίας από κατόχους που είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ή να αυξηθεί δραματικά ο αριθμός των ιδιοκτητών αυτοκινήτων που δεν θα πληρώνουν τα ετήσια τέλη…

Να τονίσουμε πως τα 920.000 ΙΧ που κυκλοφορούν χωρίς να έχουν πληρώσει οι ιδιοκτήτες τους τέλη κυκλοφορίας εννοείται πως είναι ανασφάλιστα και βέβαια χωρίς να έχουν περάσει από ΚΤΕΟ…

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο στόλος των κυκλοφορούντων αυτοκινήτων ανέρχεται σε 5.110.873 αυτοκίνητα στα τέλη του 2014.

Από το σύνολο των 5,1 εκατ. ΙΧ μόλις 3,6 εκατ. ιδιοκτήτες κατέβαλλαν τα τέλη κυκλοφορίας του 2015 με αποτέλεσμα να εμφανίζονται πως σε πάνω από 1,4 εκατ. ΙΧ δεν έχουν καταβληθεί τέλος.

Ωστόσο αν συνυπολογίσει κανείς τις περίπου 500.000 ΙΧ που βρίσκονται σε ακινησία τότε το αποτέλεσμα αποδεικνύει πως πάνω από 920.000 οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν καταβάλει οι ιδιοκτήτες τους τα ετήσια τέλη. Δηλαδή σχεδόν ένα στα τέσσερα αυτοκίνητα κυκλοφορεί χωρίς να έχουν καταβληθεί στα τέλη κυκλοφορίας.

Σύνδεση με το εκκαθαριστικό του Φόρου Εισοδήματος

Τα τέλη κυκλοφορίας δεν συνδέονται με το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος με αποτέλεσμα να παραμένουν στα αζήτητα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά τη σύνδεση των οφειλών τελών με το εκκαθαριστικό του φόρου εισοδήματος ώστε οι ιδιοκτήτες ΙΧ να μην μπορούν να αφήνουν απλήρωτα τα τέλη δημιουργώντας τεράστια ελλείμματα στα δημοσιονομικά έσοδα.

Να υπενθυμίσουμε πως η αποστολή οφειλών για ανεξόφλητα τέλη κυκλοφορίας πραγματοποιήθηκε στα μέσα του 2008 και είχαν τονωθεί σημαντικά τα έσοδα του κράτους. Αναλυτές εκτιμούν πως ακόμη και αν δεν επιβληθούν τα πρόστιμα (διπλασιασμός του κόστους των Τελών Κυκλοφορίας) και η εισπραξιμότητα από ανεξόφλητα Τέλη Κυκλοφορίας 920.000 ΙΧ ανέλθει σε ποσοστό 50% τότε θα εισπράξει τουλάχιστον 150 εκατ. ευρώ!