Τετάρτη, 23 Ιανουαρίου, 2019

Ανακοίνωση της Skyscanner για τη μεταφορά δεδομένων στο Facebook

Διευκρινίσεις σχετικά με τις πληροφορίες που ανέφεραν πως δημοφιλείς εφαρμογές μεταδίδουν ορισμένα δεδομένα των χρηστών τους στο Facebook, χωρίς, όμως, τη συγκατάθεσή τους, πράγμα το οποίο αντιβαίνει στον νέο κανονισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR), δίνει το Skyscanner.

Η εταιρία τονίζει πως έχει λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε να μη γίνεται καμία μεταφορά δεδομένων των χρηστών που χρησιμοποιούν την εφαρμογή.

«Το Skyscanner επιθυμεί πάντοτε να είναι ειλικρινές με τους χρήστες του σχετικά με ότι στοιχείο συγκεντρώνει», αναφέρεται σε ανακοίνωση της εταιρίας, η οποία τονίζει πως μόλις έγινε γνωστό το πρόβλημα, υπήρξε άμεση αντιμετώπισή του.

Μάλιστα, η εταιρία υπόσχεται να προχωρήσει και σε όποια άλλη αναγκαία αλλαγή για να γίνονται σεβαστά τα στοιχεία των χρηστών.

Τα στοιχεία προέκυψαν από έρευνα της οργάνωσης πολιτών Διεθνής Ιδιωτικότητα (Privacy International), η οποία, σύμφωνα με τους «Financial Times», μελέτησε 34 δημοφιλείς κινητές εφαρμογές με ενσωματωμένη δυνατότητα επικοινωνίας με το Facebook.

Οι ερευνητές βρήκαν ότι τουλάχιστον οι 20 από αυτές στέλνουν δεδομένα στο Facebook μέσα στο πρώτο δευτερόλεπτο που ενεργοποιούνται σε μια συσκευή, προτού καν οι χρήστες ερωτηθούν αν δίνουν την έγκρισή τους γι” αυτό.

Οι πληροφορίες που αποστέλλονται αυτόματα στο Facebook, περιλαμβάνουν το όνομα της εφαρμογής, τη μοναδική «ταυτότητα» του χρήστη στη Google και το πόσες φορές η εφαρμογή έχει ανοίξει και κλείσει από τότε που ο χρήστης την «κατέβασε» στο smartphone του ή στο tablet του. Κάποιες εφαρμογές, όπως η ταξιδιωτική Kayak στη συνέχεια στέλνουν στο Facebook πρόσθετα στοιχεία, π.χ. για τις αναζητήσεις πτήσεων από το χρήστη, τις ημερομηνίες των ταξιδιών του, αν έχει παιδιά που ταξιδεύουν μαζί του και σε ποιους προορισμούς πάει.

By