Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2019

Απίστευτο αλλά ελληνικό: Ο Σπίρτζης μάρτυρας σε δίκη κατά των διοδίων

Διαβάστε όλο το χρονικό της υπόθεσης στην οποία ο υπουργός κλήθηκε και εμφανίστηκε ως μάρτυρας υπεράσπισης

spirtzis

Συνολικά 11 πολίτες, μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής φορέων και κατοίκων  ΒΑ Αττικής, ενάντια στα διόδια κρίθηκαν σήμερα αθώοι από το Μονομελές Πλημμελειοδικείο, χάρις μεταξύ άλλων και της κατάθεσης του υπουργού Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη.

Η αίθουσα του Μονομελούς Πλημμελειοδικείου ήταν κατάμεστη, από αλληλέγγυους, μέλη των κινημάτων των διοδίων και άλλων φορέων, κατοίκων των περιοχών που ζουν περικυκλωμένοι από διόδια, με ο,τι αυτό συνεπάγεται οικονομικά για τους ίδιους.

Μεταξύ των πολλών μαρτύρων υπεράσπισης ήταν οι Μανώλης Γλέζος, Χρήστος Σπίρτζης, Χρήστος Καραμάνος, Πέτρος Φιλίππου, Γιώργος Τσίπρας, Άγγελος Χάγιος ακόμα και ένας ιερέας.

Οι κατηγορίες κατέπεσαν και η αθωωτική απόφαση του δικαστηρίου θεωρείται πολλή σημαντική, καθώς δημιουργεί ένα θετικό νομικό προηγούμενο για τα κινήματα. Η δίκη ξεκίνησε την Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου, διεκόπη λόγω της απουσίας των μαρτύρων κατηγορίας και ολοκληρώθηκε σήμερα με την πανηγυρική αθώωση των κατηγορουμένων.

Η μήνυση της εταιρείας των παραχωρησιούχων κατά των έντεκα πολιτών, αφορούσε τις κινητοποιήσεις στο σταθμό διοδίων Αφιδνών κατά τα έτη 2009-2010, για τις οποίες οι πολίτες αντιμετώπιζαν πληθώρα κατηγοριών ποινικής και αστικής ευθύνης. Προτροπή σε βία, παρακώλυση κυκλοφορίας, διατάραξη κοινής και οικιακής ειρήνης, φθορά ξένης περιουσίας ήταν μερικές μόνο από τις κατηγορίες που βάραιναν τα μέλη του Κινήματος κατά των διοδίων.

Κατά την ακροαματική διαδικασία οι μάρτυρες κατηγορίας αναγνώρισαν τους κατηγορούμενους, ως συμμετέχοντες στις κινητοποιήσεις, αλλά κατέθεσαν πως δεν τους είχαν ακούσει ποτέ να προτρέπουν διαδηλωτές ή  διερχόμενους  από τα διόδια σε πράξεις βίας εναντίον υπαλλήλων της εταιρίας, ούτε προέτρεψαν τους διαδηλωτές σε φθορά ξένης ιδιοκτησίας.

Μάλιστα επιβεβαίωσαν πως η Τροχαία ήταν παρούσα σε κάθε κινητοποίηση και δεν υπήρξε κίνδυνος για την ασφάλεια των διερχομένων αυτοκινήτων για πρόκληση ατυχήματος, ούτε και παρακώλυση της κυκλοφορίας, καθώς το οδόστρωμα παρέμεινε ανοικτό και προσβάσιμο.

Στην κατάθεσή του ο Μ. Γλέζος κατέθεσε πως «το κλείσιμο των διοδίων ήταν εντολή Λαϊκών Συνελεύσεων, άρα εντολή του λαού» είπε χαρακτηριστικά. «Οι κατηγορούμενοι έκλεισαν τα διόδια, χωρίς να προκαλέσουν καμία απολύτως ζημιά, με βάση το δημοκρατικό τους χρέος, χωρίς βία ή φθορές» συμπλήρωσε.

Ο εν ενεργεία υπουργός Υποδομών Μεταφορών και δικτύων Χρ. Σπίρτζης κατέθεσε στο δικαστήριο πως αναγνωρίζει τους κατηγορούμενους και πως δεν είδε βίαιες πράξεις ή προτροπή σε βίαιες πράξεις.

Ο αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών Αττικής Χρ. Καραμάνος έδωσε την εικόνα, κατόπιν ερώτησης του Προέδρου για την διέλευση των αυτοκινήτων  εν μέσω της κινητοποίησης. «Ενημερώναμε τον κόσμο που περνούσε τα διόδια, τους δίναμε φυλλάδια, οι ταχύτητες ήταν χαμηλές και παρούσα ήταν η Τροχαία, ο κόσμος περνούσε και χειροκροτούσε λέγοντας μας “Ευχαριστώ”. Η θετική απήχηση των κινητοποιήσεων στην κοινωνία ήταν αυτό που ενόχλησε την εταιρεία, ώστε να προχωρήσει σε μήνυση εναντίον των πολιτών».

Ο Χρ. Καραμάνος συνέχισε την κατάθεσή του ενώπιον του δικαστηρίου λέγοντας πως «τα ονόματα όσων είχαν κάποια ιδιότητα ήταν καταχωρημένα στο site των κινητοποιήσεων, κάποιοι τα βρήκαν από ‘κεί και προχώρησαν την διαδικασία» φέρνοντας ως παράδειγμα τον πρόεδρο της κοινότητας Μαλακάσας που, όπως κατέθεσε, ήταν στοχοποιημένος.

Ο πρόεδρος δεν εξέτασε όλους τους μάρτυρες υπεράσπισης  καθώς όπως είπε «η άποψη όλων όσων έχουν κληθεί συγκλίνει».

Το δικαστήριο στις 11:10 διέκοψε και στις 11:30 που επανήλθε η έδρα, ο Εισαγγελέας ανέγνωσε το σκεπτικό της απόφασης που ανέφερε μεταξύ άλλων πως δεν προέκυψε κανένα ενοχοποιητικό στοιχείο για τους κατηγορούμενους, όσον αφορά τις κατηγορίες , ούτε υπήρξε προτροπή για άσκηση βίας και φθορά ιδιοκτησίας. Αν υπήρξε κάποιο περιστατικό-φθορές σε μπάρες διοδίων σε κάποια περίπτωση- θεωρείται μεμονωμένο περιστατικό, από μεμονωμένα άτομα που δεν εξέφραζαν το σύνολο των συμμετεχόντων στην κινητοποίηση. Η τροχαία ήταν παρούσα και δεν υπήρξε θέμα ασφάλειας κατά την κινητοποίηση, επομένως πρότεινε στο δικαστήριο την αθώωση των κατηγορουμένων.

Οι συνήγοροι υπεράσπισης  στην αγόρευσή τους επισήμαναν πως η δίκη αυτή δεν είναι ποινική, έχει φρονηματικό χαρακτήρα που σκοπό έχει να εκφοβίσει τους επόμενους. Η υπεράσπιση ζήτησε από το δικαστήριο να κάνει δεκτό τον αυτοτελή ισχυρισμό πως, οι κινητοποιήσεις συνέβαλλαν και συμβάλλουν θετικά στο κοινό όφελος.

Κατόπιν αυτού ο πρόεδρος ανακοίνωσε την αθωωτική απόφαση του δικαστηρίου για τους  κατηγορούμενους και το ακροατήριο ξέσπασε σε χειροκροτήματα.

By