Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Apivita: Το πενταετές πλάνο ανάπτυξης της εταιρείας

Στρατηγικές επενδύσεις  στην αειφορία και την καινοτομία

apivitaA

Στα μελλοντικά σχέδια ανάπτυξης της ελληνικής εταιρίας φυσικών καλλυντικών Apivita καθώς στην προώθηση της τόσο στην εγχώρια, όσο και στη διεθνή αγορά,  αναφέρθηκε ο ιδρυτής της, Νίκος Κουτσιανάς, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης του νέου βιοκλιματικού εργοστοστασίου στο Μαρκόπουλο Αττικής. Η συγκεκριμένη επένδυση, η οποία ανέρχεται στα 14,5 εκατ. ευρώ αποτελεί μια σύγχρονη βιομηχανική μονάδα, πιστοποιημένη και από τον Αμερικανικό Οργανισμό Φαρμάκου (FDA). Επίσης, στις ίδιες εγκαταστάσεις στεγάζονται τόσο το τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, όσο και η διοίκηση.

Η Αpivita συμπληρώνει φέτος 35 χρόνια και ετοιμάζει στρατηγικά τα επόμενα βήματα της. Σε αυτό το πλαίσιο, στοχεύει σε περαιτέρω επενδύσεις, όπως η δημιουργία ενός flagship store στο κέντρο της Αθήνας, όπου θα παρουσιάζεται όλη η γκάμα της εταιρείας.

Επιπροσθέτως, η εταιρεία επιδιώκει την ανάπτυξη της σε 20 αγορές στο εξωτερικό μέσα στην επόμενη πενταετία, από τα 15 καταστήματα που διαθέτει σήμερα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Apivita έχει θυγατρικές σε ΗΠΑ, Ιαπωνία, Ισπανία, αλλά και άλλες χώρες από τη δυτική Ευρώπη και την Αυστραλία.

Μάλιστα, το 31% του κύκλου εργασιών της αφορά σε διεθνείς πωλήσεις, ενώ με βάση το πενταετές πλάνο ανάπτυξης της το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί. Μέσα στο εννιάμηνο του 2013, οι πωλήσεις εξωτερικού αυξήθηκαν κατά 11%, με την θυγατρική της στην  Ισπανία να καλαμβάνει την πρώτη θέση (30%).

Ετσι, στο εννιάμηνο σε ενοποιημένη βάση οι πωλήσεις ήταν υψηλότερες κατά 9% στα 23,6 εκατ. ευρώ έναντι του 2012, και τα κέρδη EBITDA κατά 11% στα 2,8 εκατ.ευρώ. Για το σύνολο του έτους τόσο ο νέος διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Γ. Σίνης όσο και η οικονομική διεύθυνση εκτιμούν ότι ο κύκλος εργασιών θα κλείσει στα 34,7 εκατ.ευρώ αυξημένος κατά 18%, τα κέρδη EBITDA βελτιωμένα κατά 39%, ενώ η προ φόρων κερδοφορία θα υπεριδιπλασιαστεί αγγίζοντας το 1,132 εκατ. ευρώ.

Η εταιρία πλήττεται σε επίπεδο καθαρής κερδοφορίας τόσο από το υψηλό χρηματοοικονομικό κόστος (λόγω υψηλού δανεισμού που ανέρχετα σε 28 εκατ. ευρώ), όσο και λόγω υψηλών αποσβέσεων.

Όπως υποστηρίζει ο κ. Κουτσιανάς, η έλλειψη χρηματοδότησης αποτελεί τροχοπέδη για  την γρήγορη ανάπτυξη της εταιρίας, ωστόσο το πλάνο της πενταετίας βασίζεται σε πόρους από την παραγωγή της ίδιας της εταιρίας. Επίσης, ο ίδιος συμπλήρωσε ότι δεδομένων των συνθηκών, συζητά όλες τις πιθανές εκδοχές χρηματοδότησης -από την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αθηνών μέχρι τη διάθεση ποσοστού σε στρατηγικό επενδυτή- χωρίς ωστόσο να έχει καταλήξει ακόμη σε κάποια συγκεκριμένη απόφαση.

Παρ’ όλες τις δυσκολίες, όμως, η εταιρία συνεχίζει να αναπτύσσεται, αυξάνοντας το προσωπικό της κατά 78 άτομα το 2013, με αποτέλεσμα το συνολικό προσωπικό να φθάνει τα 400 άτομα.

Παράλληλα, επενδύει στην αειφορία, ενισχύοντας τις θυγατρικές της εταιρίες Apivita Farm και Apigea με σκοπό την ανάπτυξη και εκμετάλλευση των ιδιόκτητων μελισσιών, την έρευνα και ανάπτυξη βιολογικών καλλιεργειών βοτάνων στην Αρκαδία , στη Θεσσαλία, στη Φθιώτιδα, στον Όλυμπο και σε όλη την Ελλάδα.

Σημειώνεται ότι πρόσφατα η εταιρία βραβεύθηκε -στο πλαίσιο του Global Sustainable Cosmetics Summit- με το δεύτερο βραβείο στην κατηγορία «Sustainable Pioneer», καταλαμβάνοντας μια θέση κάτω από την πολυεθνική L’Oreal αλλά ξεπερνώντας τον κολοσσό της Procter&Gamble.

Προσφάτως, επίσης το τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης της εταιρίας βραβεύτηκε στον Διαγωνισμό Εφαρμοσμένης Έρευνας και Καινοτομίας που οργανώνει ο ΣΕΒ και η Eurobank «Η Ελλάδα Καινοτομεί», ενώ παράλληλα η εταιρία συμμετέχει σε 7 ερευνητικά προγράμματα σε συνεργασία με πανεπιστημιακά ιδρύματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

(Visited 1 times, 1 visits today)
By