Τετάρτη, 18 Ιουλίου, 2018

Απογοητευτικές πωλήσεις για το HomePod της Apple

Όταν το έξυπνο ηχείο HomePod της Apple έγινε διαθέσιμο τον περασμένο Ιανουάριο, μπήκε σε μία αγορά όπου κυριαρχούσαν οι συσκευές Echo της Amazon, που χρησιμοποιούσαν την ψηφιακή βοηθό Alexa.

Η Apple διαφημίζει την καλύτερη ποιότητα ήχου στο δικό της ηχείο, αλλά δεν έχει πείσει πολλούς καταναλωτές να ξοδέψουν 349 δολάρια για να το αποκτήσουν.

Στα τέλη Μαρτίου η Apple χαμήλωσε τις προβλέψεις πωλήσεων και μείωσε τις παραγγελίες από την Inventec, έναν από τους κατασκευαστές που συναρμολογούν το HomePod για λογαριασμό της.

Στην αρχή όλα έδειχναν πως το HomePod θα σημείωνε επιτυχία. Οι προπαραγγελίες ήταν πολλές, και την τελευταία εβδομάδα του Ιανουαρίου η συσκευή κατέλαβε το 1/3 της αγοράς έξυπνων ηχείων των ΗΠΑ σε πωλήσεις μονάδων, σύμφωνα με στοιχεία της Slice Intelligence.

Αλλά μέχρι η συσκευή να φτάσει στα καταστήματα, οι πωλήσεις άρχισαν να πέφτουν. Μετά από 10 εβδομάδες στο HopePod αντιστοιχούσε το 10% της αγοράς, σε σχέση με το 73% για τα Εcho της Amazon και το 14% για το Google Home, το αντίστοιχο ηχείο της Google.

Η Apple είχε την ευκαιρία να βάλει το HomePod στο κέντρο ενός νέου οικοσυστήματος γκάτζετ για έξυπνα σπίτια που δεν πάνε «πακέτο» με το iPhone. Αλλά παρόλο που το μικρό, ασύρματο ηχείο της έχει τον καλύτερο ήχο στην αγορά, οι καταναλωτές ανακάλυψαν ότι εξαρτάται πολύ από το iPhone και έχει περιορισμούς ως ψηφιακός βοηθός.

Υπέθεταν ότι το HomePod θα μπορούσε να κάνει ό,τι και τα Echo και Google Home – π.χ να απαντά σε ερωτήσεις, να παραγγέλνει πίτσες και πολλά ακόμα. Αντί γι” αυτά, η συσκευή αρκείται στο να παίζει τραγούδια από το Apple Music, να ελέγχει έναν περιορισμένο αριθμό έξυπνων οικιακών συσκευών που είναι συμβατές με την Apple, και να στέλνει μηνύματα μέσω iPhone. Και αυτό τη στιγμή που κοστίζει 200 δολάρια παραπάνω από τα άλλα έξυπνα ηχεία.

Αλλά τα μειονεκτήματα δεν σταματούν εδώ. Όσοι το αγόρασαν διαπίστωσαν ότι δεν μπορούσαν να ενώσουν δύο ηχεία για να έχουν στερεοφωνικό ήχο ή για να ακούνε μουσική σε περισσότερα δωμάτια. Η Apple υποσχέθηκε ότι αυτό θα διορθωθεί μέσα στη χρονιά. Κάποιοι παραπονέθηκαν ότι η συσκευή αφήνει σημάδια στις ξύλινες επιφάνειες, κάτι που η Apple προσπαθεί να διορθώσει με νέα υλικά.

Σημαντικό ρόλο στο μειωμένο μερίδιο αγοράς του HomePod έπαιξε και το γεγονός ότι η κυκλοφορία του καθυστέρησε και χάθηκε η κρίσιμη περίοδος των γιορτών, όπου τα έξυπνα ηχεία ήταν από τα πιο περιζήτητα προϊόντα. Τα επόμενα Χριστούγεννα, πάντως, οι πωλήσεις αναμένεται να ανέβουν. Αναλυτές εκτιμούν ότι η Apple θα πουλήσει 7 εκατομμύρια HomePod φέτος και 11 εκατ. μέσα στο 2019. Οι αντίστοιχες προβλέψεις για τα Amazon Echo είναι 29 εκατ. φέτος και 39 εκατ. του χρόνου και για τα Google Home 18 και 32 εκατ.

Είναι σίγουρο ότι το HomePod θα βελτιωθεί. Δεν ήταν όλα τα προϊόντα της Apple επιτυχίες με το πρώτο λανσάρισμα. Το Apple Watch είχε παρόμοια προβλήματα και τώρα αναγνωρίζεται ως το κορυφαίο smartwatch της αγοράς. Όπως η εταιρεία άλλαξε εντελώς το interface του Apple Watch μερικά χρόνια μετά την κυκλοφορία του, μπορεί να κάνει αντίστοιχα ριζικές αλλαγές στο HomePod. Και αν η ψηφιακή βοηθός Siri παραμένει αδύνατο σημείο, η πρόσληψη του υπεύθυνου τεχνητής νοημοσύνης της Google που έγινε τον περασμένο μήνα αναμένεται να αλλάξει την κατάσταση.

Βέβαια η Amazon και η Google δεν θα κάτσουν με σταυρωμένα χέρια. Οι δικές τους συσκευές και τον ήχο τους θα βελτιώσουν, και περισσότερα πράγματα θα μπορέσουν να κάνουν. Ο ανταγωνισμός προβλέπεται σκληρός.

By