Δευτέρα, 19 Νοεμβρίου, 2018

«Χτύπημα» 160 δισ. στη βιομηχανία ειδών πολυτελείας από την Κίνα

Η κινεζική αγορά παύει να υποστηρίζει τα είδη πολυτελείας.

Οι μετοχές των επιχειρήσεων ειδών πολυτελείας υποχώρησαν την Τρίτη, καθώς αυξήθηκαν οι ανησυχίες για κάμψη της καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Κίνα, ενισχύοντας το sell-off που παρατηρήθηκε στις διεθνείς επιχειρήσεις του κλάδου οι οποίες έφθασαν να χάνουν περίπου 160 δισεκατομμύρια δολάρια σε συνδυασμένη αγοραία αξία αυτό το μήνα.

Η αναταραχή εντάθηκε μετά από την ανακοίνωση της ιταλικής εταιρείας κατασκευής ανδρικών ρούχων Ermenegildo Zegna Group ότι οι Κινέζοι καταναλωτές είχαν γίνει πιο προσεκτικοί στη δαπάνη τους τελευταίους μήνες λόγω κυρίως των επιπτώσεων του εμπορικού πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας. Παράλληλα, η εταιρεία εκτίμησε ότι αναμένει επιβράδυνση της ζήτησης ειδών πολυτελείας κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.

Το φαινόμενο είναι πιο έντονο στις μετοχές που διαπραγματεύονται στο Χονγκ Κονγκ, ενώ η μετοχή της Prada υποχώρησε έως και 6,4%, της L’Occitane International υποχώρησε έως 3,5% και εκείνη της Chow Tai Fook Jewellery Group υποχώρησε έως και 6,4%. Η μετοχή της LVMH μειώθηκε στο 1,3% στο Παρίσι.

Την περασμένη εβδομάδα οι μετοχές και άλλων μαρκών πολυτελείας σε ολόκληρη την υφήλιο σημείωσαν πτώση λόγω τoυ φόβου ότι οι Κινέζοι αξιωματούχοι θα αποθάρρυναν τους ταξιδιώτες να επιστρέφουν στη χώρα έχοντας αγοράσει προϊόντα από το εξωτερικό, κάτι που ενίσχυσε τις ανησυχίες για οικονομική επιβράδυνση στη χώρα. Ο παγκόσμιος δείκτης πολυτελείας S & P έχει σημειώσει πτώση περίπου 11% αυτό το μήνα, μειώνοντας τη συνδυασμένη χρηματιστηριακή αξία των μελών του στα 1,44 τρισεκατομμύρια δολάρια.

Με τον παγκόσμιο κλάδο πολυτελείας να εξαρτάται από την κινεζική ζήτηση καθώς αυτή απορροφά πάνω από το ένα τρίτο των πωλήσεων, τα εμπορικά σήματα σε ολόκληρη την Ευρώπη και την Ασία υποχωρούν καθώς υποχωρεί η καταναλωτική εμπιστοσύνη στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου. Εκτός από τον συνεχιζόμενο εμπορικό πόλεμο μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, το κλίμα στην Κίνα υποβαθμίζεται από την αύξηση του κόστους των επιχειρήσεων και των τιμών των τροφίμων καθώς και από τη συρρίκνωση της απασχόλησης.

«Όταν οι καταναλωτές χάνουν την αίσθηση ελπίδας και αισιοδοξίας, οι αγορές πολυτελών είναι οι πρώτες που πλήττονται», δήλωσε ο αναλυτής της Guotai Junan Securities Terry Hong. «Κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, οι καταναλωτές υιοθετούν μια στάση αναμονής για τέτοιου είδους αγορές», σημειώνει.

Σε μια συνέντευξη στη Σαγκάη την Κυριακή, ο διευθύνων σύμβουλος του οίκου Ermenegildo Zegna δήλωσε ότι το οικογενειακό εμπορικό σήμα σχεδιάζει έναν πιο συντηρητικό προϋπολογισμό για επενδύσεις στην Κίνα το επόμενο έτος λόγω της αναμενόμενης επιβράδυνσης της ζήτησης για είδη πολυτελείας. Αν και η Κίνα είναι μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της, δεν θα αυξήσει ιδιαίτερα τον αριθμό των καταστημάτων. Και ενώ ο εμπορικός πόλεμος βλάπτει τα καταναλωτικά πρότυπα, στην πραγματικότητα δεν επηρεάζει την παραγωγή της εταιρείας , η οποία συντελείται κυρίως στην Ιταλία και την Ευρώπη, όπως ανέφερε.

«Είμαι πιο προσεκτικός από ό,τι πριν από τρεις μήνες. Για το επόμενο έτος, πρόκειται να σχεδιάσουμε έναν συντηρητικό προϋπολογισμό επειδή υπάρχει αβεβαιότητα και πρέπει να είμαστε ρεαλιστές», δήλωσε.

By