Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Δέκα ετών έγινε το hashtag του Twitter

Φυσικά και γιορτάζει το Twitter τα γενέθλια του hashtag. Πώς; Μα φυσικά με ένα hashtag. Υπό το #hashtag δημοσιεύονται ευχές για τα δέκα χρόνια χρήσης του συμβόλου της δίεσης στο Twitter.

Σύμφωνα με τη Deutsche Welle, στις 23 Αυγούστου 2007 ο αμερικανός Κρις Μεσίνα πρότεινε στο Twitter τη χρήση του συμβόλου προκειμένου να κατηγοριοποιούνται οι αναρτήσεις των χρηστών. Στόχος ήταν να μπει μια τάξη στις αμέτρητες αναρτήσεις ή τουλάχιστον να μπορεί να δει κανείς συγκεντρωτικά αναρτήσεις που αφορούν το ίδιο θέμα. Η ιδέα του Μεσίνα ήταν να δημιουργηθούν ομάδες που θα συζητούν για το ίδιο θέμα. Όπως και έγινε.

Αρχικά πάντως οι υπεύθυνοι του Twitter δεν πείστηκαν από την ιδέα του δικηγόρου και πρώην εργαζόμενου της Google. «Μου είπαν ευθέως ότι αυτά είναι για τους nerds και δεν πρόκειται ποτέ να γίνει μόδα», θυμάται χαρακτηριστικά την αντίδραση των συνεργατών του. Η ιστορία όμως τον δικαίωσε. Σήμερα το hashtag όχι μόνο χρησιμοποιείται ευρέως στο Twitter, αλλά έχει επεκταθεί και σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook και το Instagram.

Πολλά είναι τα hashtags που προκάλεσαν και τα οποία χρησιμοποιήθηκαν από εκατομμύρια ανθρώπους τα τελευταία χρόνια. Hashtags με μηνύματα αλληλεγγύης, θλίψης ή θυμού για παράδειγμα. Όπως όταν άνθρωποι από όλο τον κόσμο εξέφρασαν τη θλίψη τους για τα θύματα της επίθεσης στα γραφεία του γαλλικού περιοδικού Charlie Hebdo υπό το hashtag #JeSuisCharlie.

Το καλοκαίρι του 2015 στη Γερμανία το hashtag #RefugeesWelcome χρησιμοποιήθηκε πάνω από 500.000 φορές ως μήνυμα υποδοχής προς τους πρόσφυγες. Ωστόσο χρησιμοποιήθηκε και από ακροδεξιούς οι οποίοι θέλησαν να σκορπίσουν το μίσος, κάνοντας κατάχρηση του συγκεκριμένου hashtag. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που παρατηρείται συχνά και σίγουρα δεν πρόκειται να αντιμετωπισθεί στο άμεσο μέλλον, διότι η συζήτηση στα κοινωνικά δίκτυα είναι ανοικτή προς όλους και δύσκολα ελέγξιμη.

Στο μεταξύ το hashtag έχει εξαπλωθεί και σε άλλα δίκτυα, σημειώνοντας την μάλλον μεγαλύτερη επιτυχία στην υπηρεσία Instagram. «Έγινε αρκετά γρήγορα αντιληπτό ότι δύσκολα μπορεί να ξαναβρεί κάποιος φωτογραφίες χωρίς περιγραφή» επισημαίνει και ο Κρις Μεσίνα. «Αντί πολύπλοκων περιγραφών, οι άνθρωποι χρησιμοποιούν απλά τα hashtags».

Ο Μεσίνα παρακολουθεί την επιτυχία του hashtag με ικανοποίηση. Αρκετά συχνά τον ρωτούν γιατί δεν το κατοχύρωσε ως ευρεσιτεχνία. Ο ίδιος απαντά: «Δεν με ενδιέφερε να βγάλω χρήματα από το hashtag. Το hashtag γεννήθηκε στο ίντερνετ και δεν θα πρέπει να ανήκει σε κανέναν».

By