Τρίτη, 10 Δεκεμβρίου, 2019

Δεν μπαίνει στο χρηματιστήριο η Chanel

Διαψεύδονται οι φήμες περί πώλησης και περί εισόδου στο χρηματιστήριο.

Ο θάνατος, τον περασμένο Φεβρουάριο, του Κάρλ Λάγκερφελντ πυροδότησε φήμες για επικείμενη πώληση του διάσημου Οίκου υψηλής ραπτικής, Chanel, όμως, ο επικεφαλής οικονομικός διευθυντής του οίκου, ο Φιλίπ Μπλοντιό, σε συνέντευξη που παραχώρησε τη Δευτέρα στο Business of Fashion, επανέλαβε ότι η εταιρεία «δεν είναι διαθέσιμη στην αγορά».

«Ο Chanel δεν είναι προς πώληση, ο Chanel δεν ετοιμάζεται για εισαγωγή στο χρηματιστήριο, απλά θέλω να το επιβεβαιώσω και πάλι, για εκατοστή φορά, φέτος» είπε ο Μπλοντιό. «Τα νούμερα που ανακοινώσαμε δείχνουν ότι η στρατηγική μας είναι η ακριβώς αντίθετη της στρατηγικής μιας εταιρείας που ετοιμάζεται για πώληση ή εισαγωγή στο χρηματιστήριο. Αυξήσαμε το επίπεδο των επενδύσεών μας… για να ετοιμαστούμε για το μακροπρόθεσμο. Αυξήσαμε τον αριθμό των εργαζομένων σε εμάς… για να ετοιμαστούμε για το μακροπρόθεσμο. Η στρατηγική μας παραμένει αυτή» τόνισε.

Στα τέλη του 2018, το εργατικό δυναμικό του οίκου ανερχόταν, διεθνώς, σε περισσότερους από 25.000 εργαζομένους, διπλασιασμένο σχεδόν στο διάστημα της τελευταίας δεκαετίας. Το 2018, τα έσοδα από πωλήσεις, διεθνώς, ανήλθαν σε 11,1 δισ. δολάρια, 10,5% πάνω, σε ετήσια βάση. Τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σχεδόν σε 3 δισ. δολάρια, 8% πάνω, σε σχέση με το 2017. Οι πωλήσεις στην Ασία αυξήθηκαν κατά σχεδόν 20% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, εκτοξεύθηκαν στα 4,7 δισ. δολάρια και υπερέβησαν τις πωλήσεις στην Ευρώπη για πρώτη φορά. Στην τελευταία, αυξήθηκαν κατά 8% και ανήλθαν σε περίπου 4,3 δισ. δολάρια. Στην Αμερική, σε 2,1 δισ. δολάρια (αύξηση 7%).

Διψήφια νούμερα αύξησης καταγράφηκαν σε όλους τους τομείς προϊόντων και εξαιρετικές ήταν οι επιδόσεις στα πρετ-α-πορτέ και τα δερμάτινα. «Συμπαγής», η ανάπτυξη στον τομέα κοσμήματα-ρολόγια.

Οι αναλυτές εκτιμούν ότι στα προϊόντα ομορφιάς πραγματοποιείται το περίπου 1/3 των ετήσιων πωλήσεων του οίκου, τα αρώματα Coco Mademoiselle και Bleu de Chanel σημείωσαν διψήφια αύξηση και λόγω καινούργιων εκδοχών. Ωστόσο, παρά το ότι η ηλεκτρονική πώληση αρωμάτων και προϊόντων ομορφιάς αυξήθηκε διεθνώς κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος, ο Μπλοντιό είπε ότι ο οίκος Chanel εξακολουθεί να μην έχει σχέδια να πωλεί στο διαδίκτυο, σε πείσμα των επιλογών των ανταγωνιστών του.

«Δεν πωλούμε και δεν πρόκειται να πωλήσουμε μόδα και ρολόγια και κοσμήματα, διαδικτυακά. Η θέση, η οποία μας διαφοροποιεί, είναι ότι η ανθρώπινη διάδραση θα παραμείνει κεντρική στη σχέση του πελάτη με τη φίρμα» υπογράμμισε. Το 2018, ο οίκος Chanel πρόσθεσε περισσότερους από 3.000 εργαζομένους στο δυναμικό του, πολλοί από τους οποίους εργάζονται σε καταστήματα.

By