Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2019

Δοκιμάζουμε την Porsche Panamera GTS

Η πιο πρόσφατη Panamera είναι ένα καταδιωκτικό πολυτελείας με 460 PS και πρόγραμμα Sport Plus που μπορεί να προκαλέσει τρόμο στους επιβάτες.

Αυτή τη στιγμή ή γκάμα της Porsche Panamera έχει μεγαλύτερη ποικιλία από ποτέ. Μόνο στο εύρος των 400-500 PS υπάρχουν τρία διαφορετικά μοντέλα: η 4 E-Hybrid (462 PS, με V6 και ηλεκτροκινητήρα), η 4S (440 PS, με V6 κινητήρα) και πλέον η νέα GTS (460 PS με V8 κινητήρα).

(Το χάρισμα της GTS είναι ότι καταφέρνει να συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τον κόσμο της επιτηδευμένης πολυτέλειας και αυτόν της οδηγικής έντασης)

Για ποιον λόγο να επιλέξετε την GTS; Ένας από τους λιγότερο σημαντικούς είναι ότι πρόκειται για την πρώτη Panamera με σύστημα Head-Up Display το οποίο προβάλλει στο παρμπρίζ έξι επιλεγμένες ενδείξεις (πλοήγηση, ταχύτητα, σήμανση κ.ά.). Το θετικό από αυτό είναι ότι θα απασχολείστε λιγότερο με το ταμπλό και κυρίως με την κεντρική κονσόλα, που μετά τον επανασχεδιασμό της το 2016 έχει γεμίσει όργανα, οθόνες, διακόπτες και επιφάνειες αφής, τα οποία μπορεί να χαρίζουν μια όμορφη εικόνα, αλλά έχουν επιφέρει και μια επιπλέον πολυπλοκότητα στη χρήση.

Η GTS ξεχωρίζει από την υπόλοιπη σειρά χάρη στις πλαϊνές ποδιές και τα πρόσθετα χείλη στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα σε μαύρη απόχρωση, τα σκούρα φιμέ τζάμια, τη χαρακτηριστική τετραπλή απόληξη της εξάτμισης και τις μαύρες ζάντες.

Το εσωτερικό είναι ντυμένο με αλκαντάρα και διακοσμημένο με λεπτομέρειες από αλουμίνιο, ενώ το λογότυπο GTS υπάρχει τόσο στα προσκέφαλα όσο και στο στροφόμετρο. Επιπλέον, η GTS είναι ταχύτερη από τις υπόλοιπες αντίστοιχης ισχύος εκδόσεις, αφού, για παράδειγμα, καταφέρνει να κερδίσει την ελάχιστα πιο δυνατή 4 E-Hybrid στην επιτάχυνση από στάση σταματώντας το χρονόμετρο στα 4,1’’ για το 0-100 km/h (Hybrid: 4,6’’), ενώ έχει και 14 km/h υψηλότερη τελική ταχύτητα φτάνοντας τα 292 km/h.

Απέναντι στην 4S η διαφορά δεν έχει να κάνει μόνο με τους 20 PS και τα 7,1 kgm ροπής παραπάνω που έχει η GTS, αλλά με το αποτύπωμα που έχει ο 4λιτρος V8 σε σχέση με τον 3λιτρο V6. Ο V8 είναι βαρύτερος και περισσότερο διψασμένος, όμως ταυτόχρονα είναι σαφώς πιο ερεθιστικός και πολυτάλαντος κινητήρας. Η ροπή απελευθερώνεται σαν γροθιά στο στομάχι, η σπορ εξάτμιση ακούγεται σαν ηφαίστειο που βράζει και κάθε αλλαγή στο 8άρι DCT μοιάζει με σφυριά σε αμόνι.

Η GTS είναι πιο σφιχτή, πιο θορυβώδης και πιο εστιασμένη σε κάθε της έκφραση. Το τιμόνι έχει περισσότερο νεύρο και ζωντάνια, το αμάξωμα κάθεται πιο κοντά στον δρόμο, τα ενεργητικά αμορτισέρ έχουν πιο σπορ ρύθμιση, ενώ η τετραδιεύθυνση δίνει μια επιπλέον σπιρτάδα στις χαμηλές ταχύτητες και μια ακλόνητη σιγουριά στα πολλά χιλιόμετρα. Από την άλλη πλευρά, η GTS δεν μπορεί να συναγωνιστεί ούτε κατά διάνοια την οξυδέρκεια της 4 Ε-Hybrid σε καύσιμο.

Για να γίνει κάτι τέτοιο και να διατηρηθεί το πλεονέκτημα των επιδόσεων θα πρέπει να κοιτάξετε προς τη μεριά της Turbo S E-Hybrid που ξεφεύγει σε άλλα οικονομικά μεγέθη. Όμως η GTS καταφέρνει με εξαιρετικό τρόπο να προσφέρει οδηγική απόλαυση και μάλιστα με τους παραδοσιακούς όρους της Porsche.

Κάτι που συνεπάγεται συμμετοχή, αίσθηση και επικοινωνία ανθρώπου και μηχανής. Παρά το γεγονός ότι μπορεί να φιλοξενήσει τέσσερις επιβάτες και 500 lt αποσκευών, αυτή η Panamera είναι κυρίως ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για τον οδηγό. Οι υπόλοιποι επιβάτες προτού μπουν στην Panamera θα είναι καλό να έχουν τεστάρει τις αντοχές τους στοv φόβο και τη ζαλάδα, ειδικά αν ο οδηγός αποφασίσει να γυρίσει τον διακόπτη του Sport Response από τη θέση Normal στη Sport Plus. Σε αυτό το πρόγραμμα προετοιμαστείτε για κεραυνοβόλα απόκριση στο γκάζι, ακόμα πιο βίαιες αλλαγές σχέσεων και έντονο φλερτάρισμα του στροφόμετρου με την κόκκινη περιοχή στροφών. Η Panamera μεταμορφώνεται από κουστουμαρισμένο δρομέα μεγάλων αποστάσεων σε καθαρόαιμο μαχητή.

Η αλλαγή στον ήχο του κινητήρα είναι το πρώτο σημάδι που προειδοποιεί για τη μετάλλαξη, ενώ στην πρώτη αλλαγή της γωνίας του τιμονιού αντιλαμβάνεσαι την όξυνση του ζυγίσματος που προσπαθεί να μεταφέρει την αίσθηση πως το αυτοκίνητο έχει γίνει ξαφνικά πιο ελαφρύ, πιο compact και πιο ευέλικτο. Η αλήθεια είναι πως το καταφέρνει αρκετά πειστικά και μόνο αν πιέσεις αρκετά αντιλαμβάνεσαι ότι τα χέρια σου δίνουν εντολές σε ένα όγκο δύο τόνων.

Σε κάθε περίπτωση η πρόσφυση και το πάτημα σού δίνουν σιγουριά, ενώ για να ανακαλύψεις την λεπτότητα των αντιδράσεων που κάνουν την GTS ξεχωριστή θα πρέπει να απενεργοποιήσεις το ESP και να βρεις μια σχετικά σφιχτή στροφή που ιδανικά έχει ταλαιπωρημένο οδόστρωμα ή ακόμα καλύτερα είναι βρεγμένη.

Η τετρακίνηση και η έξυπνη διαχείριση της κατανομής ισχύος επιτρέπουν μια προοδευτική μετάβαση από την ουδετερότητα σε ένα προοδευτικό, καλοζυγισμένο και διακριτικό παιχνίδισμα της ουράς. Την ίδια στιγμή τα φρένα, παρά την πραγματικά δύσκολη αποστολή τους, δεν αφήνουν την παραμικρή αφορμή για παράπονα.

Το πεντάλ έχει αίσθηση, η απόκριση είναι γραμμική και η επιβράδυνση σε ξεκολλά από το κάθισμα, χωρίς μάλιστα να προκύπτει η παραμικρή υπόνοια κόπωσης. Αν δεν υπάρχουν οικονομικοί περιορισμοί η GTS μπορεί να εξοπλιστεί με κεραμικά φρένα και με ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενες αντιστρεπτικές που συνοδεύονται από ηλεκτρικό κύκλωμα 48V.

Ωστόσο αυτό είναι κάτι που εκτός από κόστος προσθέτει και βάρος, χωρίς μάλιστα να αλλάζει δραματικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά. Μην ξεχνάτε πως η GTS δεν είναι ένα αυτοκίνητο που φτιάχτηκε για να κυνηγά το χρονόμετρο. Το χάρισμα της GTS είναι ότι καταφέρνει να συνδυάζει τα καλύτερα στοιχεία από τον κόσμο της επιτηδευμένης πολυτέλειας και αυτόν της οδηγικής έντασης.

Key Tech:Η Panamera GTS είναι η πρώτη με σύστημα Head Up Display που προβάλει έξι σχετικές πληροφορίες στο οπτικό πεδίο του οδηγού, έγχρωμα και με γραφικά υψηλής ευκρίνειας. Εκτός από τα κλασικές ρυθμίσεις ύψους, φωτεινότητας και γωνίας το HUD της Porsche διαθέτει τέσσερις διαθέσιμες απεικονίσεις: τις προκαθορισμένες Standard, Compact και Sport Chrono καθώς και μια εξατομικευμένη, στην οποία οι ενδείξεις που εμφανίζονται καθορίζονται από τον οδηγό

Tech:
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 3.996 c c , V8, Bi-Turbo
4 60 PS @ 6.000-6.500 r pm, 63,2 kgm @ 1.800-4.500 rpm
ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο, διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων
ΜΕΤΑΔΟΣΗ: Στους 4 τροχούς
ΑΝΑΡΤΗΣΗ: Διπλά ψαλίδια (E ) Πολλαπλών συνδέσμων (Π)
0-100 km/h: 4,1’’
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 292 km/h
ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 10,3 lt /100 km cO2: 235 g/km
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 5.053/1.937/1.417 mm
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.950 mm
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 500 lt
ΒΑΡΟΣ: 1.995 kg

Πηγή: Car

By