Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Dyson: Από τις ηλεκτρικές σκούπες στα αυτοκίνητα

O James Dyson, ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της ομώνυμης εταιρείας ηλεκτρικών συσκευών Dyson, ανακοίνωσε ότι έως το 2020 θα κατασκευάσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Η εταιρεία Dyson διακρίνεται για τις καινοτομίες της, ειδικά στο χώρο των οικιακών συσκευών όπου έχει παρουσιάσει πρωτοποριακές ηλεκτρικές σκούπες, ανεμιστήρες χωρίς πτερύγια και πολλά ακόμα καινοτόμα προϊόντα.

Η είδηση προέκυψε από μια εσωτερική ενημέρωση των εργαζομένων, στην οποία ο Dyson ανάφερε ότι πλέον η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει στην κατασκευή ενός οχήματος όπου δεν θα χρειάζεται επεξεργασία των ρύπων του για να είναι οικολογικό.

Η αναφορά του αυτή έχει να κάνει με μια καινοτομία που σκόπευε να αναπτύξει η εταιρεία στο παρελθόν και αφορούσε ένα φίλτρο συγκράτησης ρύπων για τα συστήματα εξαγωγής των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Ωστόσο ο Dyson ήταν πολύ φειδωλός όσον αφορά τις λεπτομέρειες του εγχειρήματος. Όπως ανάφερε στο mail του προς τους εργαζόμενους, «ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα οξύς και έτσι δεν είναι δυνατόν να αποκαλύψουμε περισσότερα. Θα πρέπει να κρατήσουμε τις προδιαγραφές του οχήματός μας απόρρητες».

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Forbes, ο Dyson έχει σκοπό να επενδύσει πάνω από 2,7 δις δολάρια στη νέα αυτή δραστηριότητα. Μέχρι σήμερα, έχει προσλάβει 400 στελέχη από το χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας και της πληροφορικής όπως σχεδιαστές, μηχανικούς και αναλυτές συστημάτων.

Για τους γνωρίζοντας το καινοτόμο πνεύμα του Dyson η ενασχόλησή του με τα αυτοκίνητα δεν πρέπει να θεωρείται έκπληξη, αλλά μια λογική συνέχεια. Πέρα της παγίδας ρύπων που είχε προτείνει στο παρελθόν, οι εφευρέσεις του εκτείνονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι τη δημιουργία ρευμάτων αέρα λόγω διαφοράς μαγνητικού δυναμικού, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή οχημάτων.

Η Dyson μάλιστα εξαγόρασε πρόσφατα μια νεοφυή εταιρεία που προέκυψε από ένα πρόγραμμα ανάπτυξης νέου είδους συσσωρευτών στο πανεπιστήμιο του Μίτσιγκαν των ΗΠΑ, τη Sakti3. Αντίθετα με τις συμβατικές μπαταρίες, αυτές που αναπτύσσει η Sakti3 ονομάζονται «σταθερής κατάστασης», όπου το ρόλο του ηλεκτρολύτη δεν παίζει ένα υγρό, αλλά ένα συμπαγές υλικό. Σύμφωνα με τους ερευνητές οι μπαταρίες solid state μπορούν να έχουν έως και 3 φορές μεγαλύτερη ικανότητα αποθήκευσης ενέργειας από τις σημερινές ιόντων λιθίου, γεγονός που θα λύσει μια και καλή το πρόβλημα αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Είναι γεγονός ότι η εποχή της ηλεκτροκίνησης ευνοεί την είσοδο νέων «παικτών» στην κατασκευή αυτοκινήτων, γι’ αυτό άλλωστε βλέπουμε ότι εκτός της Dyson, πολλές νεοφυείς εταιρείες και πολλοί κολοσσοί της πληροφορικής, ενδιαφέρονται να έχουν ένα κομμάτι από τη μελλοντική πίτα της αυτοκίνησης.

By