Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Kαλλιμάνης: Έφθασε η ώρα να «ταξιδέψουμε» στην άλλη άκρη του Ατλαντικού

Τι αναφέρει στο thepaper η εντεταλμένη σύμβουλος του Ομίλου, Ντίνα Καλλιμάνη για τους μελλοντικούς στόχους της επιχείρησης

kallimaniBB

Η Ντίνα Καλλιμάνη, κόρη της Βασιλικής Καλλιμάνης, από τότε που ξεκίνησε να δουλεύει για τα καλά στα ενδότερα της επιχείρησης, πράγμα που έγινε το 1993 έθεσε από την θέση της εμπορικής διεύθυνσης έναν βασικό στόχο την διεθνοποίηση του ελληνικού σήματος. Σήμερα αν και το σήμα Καλλιμάνης ταξιδεύει σε πολλές χώρες, η ίδια μας λέει ότι βρίσκεται μόλις στο μέσο της διαδρομής θέτοντας τους επόμενους στόχους της στην άλλη άκρη του Ατλαντικού!

Στον Όμιλο Καλλιμάνη είχαμε θέσει την εξαγωγική δραστηριότητα μέσα στους πρωταρχικούς μας στόχους πολύ πριν ξεκινήσει η οικονομική κρίση. Έτσι, όταν  ξέσπασε η κρίση, είχαμε καλύψει ένα μεγάλο μέρος του εξαγωγικού μας σχεδιασμού έχοντας ήδη διανύσει μια επιτυχημένη πορεία στην αγορά της Κύπρου, της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας αλλά και της Γερμανίας, αγορά στην οποία ο Όμιλός μας δραστηριοποιείται για πάνω από μια δεκαετία. Συγκεκριμένα το 2007, όταν ακόμα οι εξαγωγές μας αντιστοιχούσαν στο 6% του τζίρου μας, θέσαμε το φιλόδοξο στόχο για αύξηση του ποσοστού στο 12-15% έως το 2012–τον οποίο και πετύχαμε.

Στην επίτευξη του στόχου συνέβαλαν τόσο η οργάνωση της Διεύθυνσης Εξαγωγών μας, με 3 γραφεία σε Ελλάδα, Γερμανία και Ισπανία, όσο και η οργανωμένη διείσδυσή μας στις χώρες της ΝΑ Ευρώπης, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στην κατηγορία των κατεψυγμένων αλιευμάτων είμαστε η μοναδική ελληνική εταιρία που επιχείρησε στρατηγική διείσδυση στις αγορές των Βαλκανίων με τη δημιουργία ειδικής εξαγωγικής μάρκας και επώνυμης ζήτησης.

Κύριος άξονας της ανάπτυξης των εξαγωγών μας κατά την επόμενη τριετία θα αποτελέσει η νέα μας σειρά καινοτόμων προϊόντων που έχουμε αναπτύξει για τις αγορές της Β. Ευρώπης και Β. Αμερικής, Kallimanis Greek Home Flavours.

Πρόκειται για έτοιμα προς μαγείρεμα γεύματα εμπνευσμένα από ελληνικές σπιτικές συνταγές, που φέρουν την υπογραφή βραβευμένου με αστέρια Michelin Έλληνα chef, και τα οποία συνδυάζουν κυρίως το ποιοτικό ελληνικό ψάρι με εκλεκτά προϊόντα της ελληνικής γης, όπως έξτρα παρθένο ελαιόλαδο από το Κολυμβάρι της Κρήτης (ΠΟΠ), θαλασσινό αλάτι Μεσολογγίου, πιπεριές Φλωρίνης, ελιές Καλαμών (ΠΟΠ), ασύρτικο κρασί Σαντορίνης (ΠΟΠ), ελληνικό γιαούρτι, ελληνική φέτα (ΠΟΠ) καθώς και ελληνικά λαχανικά και βότανα. Αξίζει να σημειωθεί πως τα προϊόντα της σειράς Kallimanis Greek Home Flavours είναι συσκευασμένα μέσα σε πρωτοποριακή σακούλα-λαδόκολλα ώστε να τοποθετούνται απευθείας από την κατάψυξη τόσο στο συμβατικό φούρνο όσο και στο φούρνο μικροκυμάτων για να ψηθούν μέσα σε λίγα λεπτά.

Στο πλαίσιο, επίσης, της επίτευξης των εξαγωγικών μας στόχων, η εταιρία προχώρησε φέτος σε επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό της παλαιότερης εκ των δυο εργοστασιακών μονάδων που βρίσκονται στο Αίγιο. Παράλληλα, και καθώς η εφαρμογή των πιο υψηλών προδιαγραφών στη διαχείριση ποιότητας και ασφάλειας τροφίμων αποτελεί διαβατήριο για την περαιτέρω διείσδυσή μας στις διεθνείς αγορές, το ανακαινισμένο εργοστάσιο πιστοποιήθηκε με δυο διεθνή και βασικά πρότυπα για την Ποιότητα και την Ασφάλεια των τροφίμων, το International Food Service (IFS) με πιστοποίηση από τη Γερμανική & Γαλλική Ένωση Πωλητών Λιανικής, και το BRC Global Standards.  Αξίζει να σημειωθεί ότι και τα δυο πιστοποιητικά αποκτήθηκαν με τις υψηλότερες βαθμολογίες.

kallimanis1

Τέλος, θα ήθελα να τονίσω πως, παρά την επιτυχή πορεία των εξαγωγών μας, η εξαγωγική δραστηριότητα δεν αποτελεί απλή υπόθεση για μια ελληνική επιχείρηση. Στο εξωτερικό τα προϊόντα μας αν και διαθέτουν ξεκάθαρα συγκριτικά πλεονεκτήματα καλούνται να έχουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές και μάλιστα στα πλαίσια του διεθνούς ανταγωνισμού όχι μόνο με ευρωπαϊκές  αλλά κυρίως με τρίτες χώρες. Όμως, η Ελλάδα, παρά την οικονομική κρίση εξακολουθεί  να είναι μια ακριβή χώρα και μια χώρα όπου το κράτος και οι δυσλειτουργίες του στέκονται πολύ συχνά εμπόδιο στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Έτσι, κάθε ελληνική εξαγωγική επιχείρηση έχει να αντιμετωπίσει πολλαπλά εμπόδια όπως έλλειψη ανταγωνιστικότητας, γραφειοκρατία, πολυνομία, ασταθές περιβάλλον, δυσλειτουργίες του κράτους και γενικότερη επιβάρυνση της επιχειρηματικής δράσης. Το μεγαλύτερο, όμως, εμπόδιο που έχει να αντιμετωπίσει μια εξαγωγική επιχείρηση σήμερα είναι το κακό όνομα των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό που, παρά τη βελτίωση των συνθηκών, δεν έχει ακόμα αποκατασταθεί.

Από το λικέρ στα θαλασσινά

Ξεκίνησε το 1956. Και μάλιστα από έναν άλλο κλάδο. Δύο από τα παιδιά μιας πολύτεκνης οικογένειας από τη Βάλτα Καλαβρύτων κατέβηκαν στο Αίγιο. Ήταν ο Γιώργος και ο Θεόδωρος Καλλιμάνης, μόλις 21 και 24 ετών τότε. Ίδρυσαν μια ποτοποιία κι άρχισαν να φτιάχνουν το δικό τους λικέρ. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 είχαν ήδη επεκτείνει τις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες στα κατεψυγμένα, ανοίγοντας ένα κατάστημα εμπορίας τροφίμων στο Αίγιο. Στα αμέσως επόμενα χρόνια άρχισαν να αναπτύσσουν ένα δίκτυο σε ολόκληρη την Πελοπόννησο.

Οι δουλειές πήγαιναν όλο και καλύτερα κι έτσι το 1989 τα δύο αδέλφια αποφάσισαν να συστήσουν την εταιρεία «Ο Σελινούντας», με σκοπό τη δημιουργία εργοστασίου επεξεργασίας και τυποποίησης κατεψυγμένων αλιευμάτων. Λίγο πριν τελειώσει εκείνη η χρονιά και πριν το εργοστάσιο προλάβει να μπει σε πλήρη λειτουργία, ο Γεώργιος Καλλιμάνης έφυγε αιφνίδια από τη ζωή. Κι όμως, η εταιρεία δεν σταμάτησε την ανοδική της πορεία. Τη θέση του πήρε η χήρα του, Βασιλική Καλλιμάνη, και με τα χρόνια μπήκαν στην επιχείρηση και τα παιδιά τους.

Το 1993, η δεύτερη κατά σειρά κόρη της οικογένειας, Ντίνα, ανέλαβε το εμπορικό τμήμα της εταιρείας, με το που ολοκλήρωσε τις σπουδές της. Έξι χρόνια αργότερα, και ο νεότερος αδερφός της οικογένειας (από τα 4 συνολικά παιδιά), Παναγιώτης, τέλειωσε με το Πανεπιστήμιο και μπήκε στην επιχείρηση, αναλαμβάνοντας το τμήμα προμηθειών. Πρόκειται, λοιπόν, για μια οικογενειακή επιχείρηση με τα όλα της…

kallimaniCC

Από το Αίγιο σε όλον τον κόσμο

Μια οικογενειακή επιχείρηση, όμως, που έβλεπε πολύ πιο μακριά από την έδρα της. Ήδη, το 1996 η Καλλιμάνης είχε ολοκληρώσει το δίκτυό της, καλύπτοντας όλη την ελληνική αγορά. Δύο χρόνια αργότερα, μέσα από μια επένδυση ύψους 2,5 εκατομμυρίων ευρώ, εκσυγχρόνισε το εργοστάσιο παραγωγής, ενώ το 1999 ίδρυσε υποκαταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Το 2000 έγινε η πρώτη εταιρεία του χώρου στην Ελλάδα που πιστοποιήθηκε με ISO 9001 του 2000 και HACCP, ενώ το 2001 πέρασε από τα κατεψυγμένα και στα ημιέτοιμα πιάτα με τα προϊόντα «Πιάτα Ημέρας Kallimanis».

Από το 2008 και μετά, εντατικοποίησε τις εξαγωγές της. Πρώτος σταθμός ήταν η Κύπρος, αλλά σύντομα ακολούθησαν η Αλβανία, τα Σκόπια και η Βουλγαρία, ενώ η εταιρεία δεν άργησε πολύ να φύγει από τα Βαλκάνια και να επεκταθεί και στη Δυτική Ευρώπη, και συγκεκριμένα σε Σουηδία, Γερμανία και Ολλανδία. Η ποιότητα των προϊόντων της, της άνοιξε το δρόμο ακόμη και στις πιο δύσκολες αγορές.

Η Καλλιμάνης διαθέτει οργανωμένο τμήμα προμηθειών, με μακροχρόνιες και σταθερές συνεργασίες, τόσο με μεγάλα αλιευτικά σκάφη υπερπόντιας αλιείας, όσο και με μεγάλες εταιρείες επεξεργασίας αλιευμάτων του εξωτερικού, κάτι που της εξασφαλίζει πλήρη γκάμα ψαριών και ψαρικών σε σταθερή βάση. Σήμερα διαθέτει και γραφεία σε Ισπανία, Βιετνάμ, Κίνα και Ινδία, εκεί δηλαδή απ’ όπου προέρχεται ο μεγαλύτερος όγκος αλιευμάτων της.

Δέσποινα Καραγιαννοπούλου

(Visited 1 times, 1 visits today)
By