Πέμπτη, 28 Μαρτίου, 2024

Ενώνουν τις δυνάμεις τους Boeing και Embraer

Τις δυνάμεις τους ενώνουν ο αμερικανικός αεροπορικός κολοσσός Boeing και η βραζιλιάνικη κατασκευάστρια εταιρεία μικρότερων αεροσκαφών Embraer δημιουργώντας μια νέα κοινοπραξία ύψους 4,8 δισ. δολαρίων

Το νέο joint venture που θα δημιουργηθεί θα συνδυάζει το τμήμα των εμπορικών αεροσκαφών και υπηρεσιών της Embraer με τις δραστηριότητες ανάπτυξης, παραγωγής και εμπορίας της Boeing.

Με τη σφυρηλάτηση αυτής της στρατηγικής εταιρικής σχέσης, θα είμαστε ιδανικά τοποθετημένοι για να δημιουργήσουμε πρόσθετη αξία τόσο για τους πελάτες, τους εργαζόμενους και τους μετόχους μας, όσο και για τη Βραζιλία και τις Ηνωμένες Πολιτείες» ανέφερε ο CEO της Boeing, Ντένις Μούιλενμπεργκ.

«Η σημαντική αυτή εταιρική σχέση ευθυγραμμίζεται σαφώς με τη μακροπρόθεσμη στρατηγική της Boeing για επενδύσεις και οργανική ανάπτυξη καθώς και απόδοση πρόσθετης αξίας στους μετόχους» συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν η Boeing θα κατέχει το 80% της νέας κοινοπραξίας, ενώ η Embraer, το υπόλοιπο 20%. Η συμφωνία εκτιμά την επιχείρηση των εμπορικών αεροσκαφών της Embraer στα 4,75 δισ. δολάρια ενώ το μερίδιο της Boeing στην κοινοπραξία εκτιμάται στα 3,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, ανέφεραν τα μέρη σε δήλωση.

Η συμφωνία αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2019. Σύμφωνα με την Boeing, η συμφωνία αναμένεται να αποφέρει εξοικονόμηση κόστους κατά 150 εκατομμύρια δολάρια μετά από τρία χρόνια.

Με την σύμπραξη αυτή η Boeing εμπλουτίζει το χαρτοφυλάκιο των εμπορικών αεροσκαφών της, και μπορεί πλέον να πουλά από μικρά περιφερειακά αεριωθούμενα αεροσκάφη Embraer των 70 θέσεων έως αεροσκάφη επόμενης γενιάς 500 θέσεων με το 777X.

Να σημειωθεί ότι η ανακοίνωση της σύμπραξης των δύο εταιρειών έρχεται λίγο μετά την εξαγορά της Airbus του 50,01% του προγράμματος C Series του καναδικού κατασκευαστή αεροσκαφών Bombardier. Με τον τρόπο αυτό η εμπορική ομάδα της Boeing μετατρέπεται σε άμεσο αντίπαλο της σειράς C των 100 θέσεων με το νέο Embraer E190-E2.

Να σημειωθεί ότι τόσο η Boeing όσο και η Airbus έχουν εγκαταλείψει την αγορά των αεροσκαφών 100 θέσεων εδώ και μια δεκαετία και επικεντρώνονται πλέον σε μεγαλύτερα και πιο κερδοφόρα αεροσκάφη.

Αυτή τους η κίνηση επέτρεψε σε παραδοσιακούς κατασκευαστές μικρότερων αεροσκαφών όπως η Bombardier και η Embraer όχι μόνο να ευδοκιμήσουν αλλά να κατακτήσουν ηγετική θέση στα αεροσκάφη αυτά που εκκενώθηκαν από το πανίσχυρο ντουέτο.

By