Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

Εντοπίστε τις ψεύτικες Louis Vuitton με τη βοήθεια του κινητού

Η διάκριση μιας αυθεντικής Louis Vuitton τσάντας από μια «μαϊμού» απαιτεί τέχνη και ειδικές δεξιότητες όπως είναι το μέτρημα των ραφών, η αίσθηση της υφής του δέρματος και οι πόροι που διακρίνονται πάνω στια σχέδια.

Μια start up στη Νέα Υόρκη αναφέρει ότι διαθέτει μια τεχνολογία η οποία μπορεί να εντοπίζει τα στοιχεία της απομίμησης χωρίς να χρειάζεται κάποιος να επιστρατεύσει τις μαντικές του ικανότητες ή να κάνει εικασίες.

Η λύση που προτείνει η εν λόγω εταιρεία, η Entrupy, είναι μια φορητή μικροσκοπική κάμερα η οποία επιτρέπει σε οποιονδήποτε διαθέτει ένα smartphone να τσεκάρει ένα αξεσουάρ πολυτελείας μέσα σε λίγα λεπτά. Από όταν λάνσαρε την υπηρεσία, πριν από έναν χρόνο, η εταιρεία αναφέρει ότι η ακρίβεια στη συγκεκριμένη εργασία έχει βελτιωθεί και φθάνει στο 98% για 11 μάρκες, συμπεριλαμβανομένων και των Louis Vuitton, Chanel και Gucci.

Εδώ και χρόνια οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν διάφορες τεχνικές για να εξασφαλίσουν την αυθεντικότητα των προϊόντων τους όπως είναι ετικέτες όπου αναγράφεται ολογράφως ή  μικροεκτυπώσεις. Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Visiongain, οι κατασκευαστές ενδυμάτων θα ξοδέψουν 6,15 δις. δολάρια για τεχνολογίες καταπολέμησης της απομίμησης το 2017 αλλά ο πόλεμος κατά των απομιμήσεων γίνεται ακόμη πιο δύσκολος εξαιτίας της ανωνυμίας που προσφέρουν τα ψώνια μέσω Ίντερνετ και της αυξανόμενης δημοτικότητας των προϊόντων «από δεύτερο χέρι».

«Ακόμη και 10 χρόνια νωρίτερα, μια γυναίκα που θα αγόραζε μια τσάντα από «δεύτερο χέρι» γνώριζε πολύ καλά ότι δεν θα μπορούσαν να αγοράσει μια Chanel, Gucci ή Prada από τη γωνία του δρόμου», είπε η Susan Scafidi, διευθύντρια του ινστιτούτου Fashion Law στο πανεπιστήμιο Fordham.

Όμως τώρα, την ανάπτυξη του νόμιμου και παράνομου εμπορίου στο διαδίκτυο, είναι πολύ δύσκολο για τους καταναλωτές να διακρίνουν τη διαφορά. «Το πρόβλημα αναδείχθηκε πέρυσι όταν μια διεθνής ένωση κατά των απομιμήσεων ακύρωσε τη συμμετοχή ως μέλους της ιστοσελίδας πώλησης προϊόντων Alibaba, εν μέσω έντονης κριτικής ότι ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση και άλλες διαδικτυακής πώλησης δεν κάνουν αρκετές ενέργειες για να σταματήσουν την κυκλοφορία των απομιμήσεων.

Ο ιδρυτής της Alibaba, Jack Ma δεν έκανε κάτι για να βοηθήσει την κατάσταση και μάλιστα ανέφερε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές προσφέρουν σήμερα καλύτερη ποιότητα από εκείνη των αυθεντικών προϊόντων.

Τα διαδικτυακά καταστήματα που πωλούν από δεύτερο χέρι όπως είναι τα RealReal και Vestiaire Collective χρησιμοποιούν έμπειρους ειδικούς για να καθορίσουν την αυθεντικότητα των προϊόντων που πωλούν και αγοράζουν. Πρόκειται για μια επίπονη διαδικασία η οποία δεν έχει «το αλάθητο» σύμφωνα με κάποιες κριτικές πελατών στο διαδίκτυο οι οποίοι παραπονιούνται ότι τους πούλησαν απομιμήσεις.

Η Entrupy αναφέρει ότι η κάμερά της μεγεθύνει τα αντικείμενα 260 φορές ώστε τα χαρακτηριστικά που δεν ορατά με γυμνό μάτι όπως είναι παραμορφωμένες στάμπες, μικροσκοπικά κενά του δέρματος ή σημεία όπου έχει «ξεφύγει το χρώμα» να γίνονται διακριτά.

Η συσκευή, η οποία μοιάζει με ογκώδη φακό με ασύρματη σύνδεση, πωλείται σε τιμή η οποία ξεκινά από τα 299 δολάρια. Μέχρι στιγμής περίπου 160 επιχειρήσεις συμπεριλαμβανομένων και χονδρεμπόρων και διαδικτυακών καταστημάτων έχουν υπογράψει τη σχετική σύμβαση.

«Σήμερα όλα είναι δημιούργημα του ανθρώπου», αναφέρει  ο Vidyuth Srinivasan, συνιδρυτής της Entrupy. «Αυτή δεν είναι μια ενδεδειγμένη λύση για επιχειρήσεις που βρίσκονται τώρα σε φάση ανάπτυξης», προσθέτει.  Η εταιρεία ιδρύθηκε το 2012, μια χρονιά η οποία αποτέλεσε σημείο «καμπής» για τη δορυφορική εικόνα. Ένας αλγόριθμος που ονομαζόταν ImageNet, βελτίωσε σημαντικά την ικανότητα των μηχανών να ταυτοποιήσουν αντικείμενα της καθημερινότητας από φωτογραφίες οι οποίες χρησιμοποιούν μαζικά σύνολα δεδομένων. Με τη βοήθεια των διευθυντών των τομέων τεχνητής νοημοσύνης από το Yann LeCun και το Facebook και έναν επενδυτή «άγγελο» ο Srinivasan και οι συνεργάτες του ξεκίνησαν με τη διαίσθηση ότι οι υπολογιστές θα μπορούσαν να κατασκευαστούν με τρόπο που να μπορούν να «διαβάζουν» τις εικόνες πολυτελών προϊόντων και να εξάγουν ένα είδος γονιδιώματος.

Η βάση δεδομένων της Entrupy διαθέτει αυτή τη στιγμή δέκα εκατομμύρια φωτογραφίες από περίπου 30.000 διαφορετικές τσάντες και πορτοφόλια. Το λογισμικό «μαθαίνει» καθώς οι πελάτες ανεβάζουν νέες φωτογραφίες. Ο Srinivasan επεσήμανε ότι η εταιρεία δεν έχει κανενός είδους σχέση με τα προϊόντα των επιχειρήσεων που ταυτοποιεί καθώς οι ίδιες οι επιχειρήσεις ειδών πολυτελείας προτιμούν να αγνοούν την ύπαρξη των απομιμήσεων. Η Entrupy τον Ιούλιο συγκέντρωσε 2,6 εκατομμύρια από επενδυτές από ένα venture capital μεταξύ της Digital Garage που εδρεύει στο Τόκυο και της Daiwa Securities Group. Τα κεφάλαια θα χρησιμοποιηθούν για να σχεδιαστεί μια πιο γρήγορη και πιο εργονομική κάμερα αλλά και για να προστεθούν περισσότερες μάρκες στη λίστα ενώ ο Srinivasan ανέφερε ότι η εταιρεία αναζητά να χρησιμοποιήσει το λογισμικό της και σε άλλες εφαρμογές.

«Η τεχνολογία δουλεύει αρκετά καλά σε όλα εκτός από τα διαμάντια και τις πορσελάνες επειδή αυτά είναι διαθλαστικά και χρησιμοποιείται η οπτική ανάλυση. Την έχουμε όμως ήδη δοκιμάσει σε μέρη αυτοκινήτων, τηλέφωνα, φορτιστές, ακουστικά, μπουφάν, παπούτσια ακόμη και στο αργό πετρέλαιο», σημείωσε ο Srinivasan.

By