Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

Έρχονται αλλαγές στα τέλη των Ι.Χ.

Στα άμεσα σχέδια του υπουργείου Οικονομικών είναι η επιβολή ειδικού φόρου δακτυλίου

autokinita600_3014013

Οι κυβερνητικές αποφάσεις για το τι θα γίνει ακριβώς με τα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες, όπως έχει πει ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης, ωστόσο, από ότι φαίνεται, στο υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζουν να θέσουν σε εφαρμογή κάποιες αλλαγές ήδη από φέτος.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «Το Εθνος», το υπουργείο Οικονομικών σχεδιάζει μια σειρά αλλαγών στα τέλη κυκλοφορίας από φέτος. Ανάμεσα σε αυτές, η επιβολή τελών σε αντιρρυπαντικά αυτοκίνητα, η αλλαγή κλίμακας σε άλλα, αλλά και η μείωση σε ορισμένη κατηγορία αμαξιών. Την ίδια ώρα σχεδιάζεται η επιβολή φόρου δακτυλίου από την οποία το οικονομικό επιτελείο εκτιμά ότι μπορούν να μπουν στα ταμεία του κράτους πάνω από 100 εκατ. ευρώ.

Ένα από τα σενάρια που κυκλοφορούν θέλει το ΥΠΟΙΚ να σχεδιάζει να επιβάλλει ειδικό φόρο δακτυλίου, ο οποίος κυρίως θα επιβαρύνει όσους έχουν παλιά ρυπογόνα αυτοκίνητα και κινούνται στον μικρό δακτύλιο.Συγκεκριμένα θα επιβάλλεται σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί τα οποία ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη. Το κόστος του τέλους δακτυλίου βάσει της οδηγίας ρύπων στην οποία ανήκει κάθε αυτοκίνητο και θα ανέρχεται από 20 ευρώ έως 70 ευρώ για τα αυτοκίνητα, ενώ στα φορτηγά ίσως φτάσει και τα 350 ευρώ. Το μέτρο δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους.

Από εκεί και πέρα, αυτοί που φαίνεται ότι θα πληρώσουν το «μάρμαρο», είναι οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που έχουν ταξινομηθεί μετά την 1.1.2010.

Τα σενάρια που εξετάζονται είναι:

α. Κατάργηση των μηδενικών τελών που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους
β. Να μειωθεί το όριο των 99γρ/CO2 στα 80γρ/CO2. Σε αυτή την περίπτωση, περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας ύψους 50 ευρώ για το 2016.
Σημειώνεται ότι σήμερα δεν καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας τα αυτοκίνητα που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα έως 100 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Την ίδια ώρα εξετάζονται και αλλαγές συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας που υπολογίζεται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων Ανάμεσα στις προτάσεις είναι η αύξηση των συντελεστών από 10% έως 50%. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις προβλέπονται για αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και πάνω από 1.800 κυβικά. Το μέτρο αυτό αφορά 410.000 ιδιοκτήτες.

Πάντως, το σχέδιο περιλαμβάνει και μείωση τελών κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα, πάνω από 2.000 ή 2.500 κυβικά.

Στόχος αυτού του μέτρου είναι να σταματήσει το φαινόμενο της… μαζικής κατάθεσης πινακίδων, εξαιτίας του οποίου κόβονται έσοδα από το κράτος.

By