Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

Φίλης: Χρειάζεται αναμόρφωση του προγράμματος και της διδασκαλίας στο γυμνάσιο

Τι αναφέρει ο υπουργός Παιδείας

Filis

Τετράμηνα περιγραφικής αξιολόγησης, και όχι τρίμηνα βαθμών στα Γυμνάσια, προανήγγειλε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Αυγή».

«Η βασική παρέμβαση σε αυτή την κατεύθυνση θα είναι ο δραστικός περιορισμός των μαθημάτων που θα εξετάζονται στη λήξη της σχολικής χρονιάς, ώστε να παραταθεί ο χρόνος διδασκαλίας τουλάχιστον μέχρι το τέλος Μαϊου», τόνισε ο υπουργός Παιδείας και συμπλήρωσε:

«Πρέπει να αναμορφωθεί το πρόγραμμα σπουδών, καθώς και ο τρόπος διδασκαλίας. Ως πρώτο βήμα θα δούμε, λοιπόν, το Σεπτέμβριο έναν εξορθολογισμό της διδακτέας ύλης. Ο εξορθολογισμός αυτός θα μειώσει την έκταση της ύλης, ώστε να είναι εφικτή η εμβάθυνση στα σημαντικά της σημεία και, κυρίως, να είναι εφικτή η διδασκαλία με ενεργητική συμμετοχή των παιδιών».

Ο υπουργός καθησυχάζει γονείς και μαθητές, τονίζοντας ότι για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση «δεν θα αλλάξει τίποτα για τη χρονιά που έρχεται. Όποια ριζική αλλαγή θα γίνει, θα αφορά τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα έχουν τουλάχιστον δύο χρόνια μπροστά τους μέχρι την αποφοίτηση από το Λύκειο. Σε κάθε περίπτωση δεν θα αιφνιδιάσουμε γονείς και μαθητές».

Μιλώντας για τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας, ο κ. Φίλης είπε ότι το πρώτο νομοσχέδιο που θα έρθει το καλοκαίρι αφορά στην οργάνωση των μεταπτυχιακών σπουδών στη χώρα μας, το δεύτερο την καθιέρωση του κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας και του πιστοποιητικού ικανότητας χρήσης υπολογιστών, το τρίτο νομοσχέδιο θα αφορά στα σχολεία του εξωτερικού και το τέταρτο το Ταμείο Ερευνας και Καινοτομίας που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκής Τράπεζα Επενδύσεων. Τέλος, ο υπουργός Παιδείας εκφράζει την πρόθεσή του να προχωρήσει στη ρύθμιση της ιδιωτικής εκπαίδευσης: «είμαστε σε διαβούλευση για να αναρτηθεί το νομοσχέδιο. Είναι έξω από κάθε εκπαιδευτική αντίληψη να μην υπάρχει ρύθμιση για τα ιδιωτικά σχολεία αλλά και τα φροντιστήρια όπου δουλεύουν δεκάδες χιλιάδες νέοι εκπαιδευτικοί, σε πολλές περιπτώσεις χωρίς εργασιακά διακιώματα και αξιόλογες αμοιβές».

By