Παρασκευή, 19 Απριλίου, 2024

«Φρένο» στις ενοχλητικές διαφημίσεις βάζει ο Chrome

Σε επιλεκτικό μπλοκάρισμα των ενοχλητικών διαφημίσεων θα επιδίδεται από σήμερα ο Google Chrome, ο δημοφιλής browser της Google για σερφάρισμα στο διαδίκτυο.

Αρχής γενομένης από σήμερα, όπως ανακοινώθηκε ο Chrome θα μπλοκάρει επιλεκτικά τις online διαφημίσεις ιστοσελίδων, οι οποίες τείνουν να γίνονται ενοχλητικές για τους χρήστες παρεμποδίζοντας το ομαλό «σερφάρισμά» τους.

Η νέα δυνατότητα θα βάζει αυτομάτως «φρένο» σε διαφημίσεις ιστοσελίδων που για παράδειγμα αρχίζουν να παίζουν ξαφνικά ένα βίντεο με δυνατό ήχο. Σε μια προσπάθεια να μην κατηγορηθεί για αθέμιτο ανταγωνισμό εφόσον η έννοια «ενοχλητικές» είναι εν μέρει υποκειμενική, η εταιρεία διευκρίνισε ότι θα μπλοκάρονται ακόμη και διαφημίσεις της ίδιας της. Ωστόσο όσοι επιθυμούν θα μπορούν να ελέγξουν την προβολή μιας διαφήμισης.

Απώτερος στόχος της Google είναι να πείσει τους χρήστες να εγκαταλείψουν τη χρήση εξειδικευμένου λογισμικού (ad blockers) που επιτρέπει το καθολικό μπλοκάρισμα των διαφημίσεων και να αρκεσθούν στις νέες δυνατότητες του Chrome. Τα προγράμματα ad-blocking είναι ευρέως χρησιμοποιούμενα σε όλο τον κόσμο, σε μια προσπάθεια των χρηστών να κάνουν πιο εύκολη την περιήγησή τους στο Ίντερνετ, αλλά στερούν έσοδα από τους διαφημιζόμενους, τους διαφημιστικές και την ίδια τη Google.

Δεδομένου του γεγονότος ότι μαζί με το Facebook, η Google ελέγχει την online διαφημιστική αγορά, οι καχύποπτοι αναλυτές εκτιμούν ότι η νέα κίνηση της Google δεν αποσκοπεί τόσο στο να «καθαρίσει» το διαδίκτυο από τις ενοχλητικές διαφημίσεις, όσο στο να διευρύνει το δικό της μερίδιο στη διαφημιστική «πίτα».

Είναι ενδεικτικό ότι ο Chrome θα εξαιρεί από το «μπλόκο» μία από τις πιο σημαντικές μορφές διαφήμισης της Google, όσες «τρέχουν» πριν τα βίντεο στο YouTube (το οποίο ανήκει στην ίδια). Στην ουσία, με τη νέα κίνησή της, η Google φροντίζει να μπλοκάρει η ίδια επιλεκτικά μερικές διαφημίσεις, προκειμένου να μη μπλοκάρουν οι χρήστες όλες ανεξαιρέτως τις διαφημίσεις.

Ανάμεσα στις online διαφημίσεις που μπαίνουν στο στόχαστρο, είναι όσες ξεπηδούν με μεγάλο ξεχωριστό παράθυρο (pop-up) χωρίς καν εικονίδιο εξόδου, οι μεγάλες που «αιωρούνται» πάνω από την ιστοσελίδα και εκείνες που έχουν έντονα χρώματα στο υπόβαθρο της ιστοσελίδας.

Όσοι δεν ιστότοποι δεν συμμορφωθούν αναπροσαρμόζουν το είδος και την εμφάνιση των online διαφημίσεών τους, ο Google Chrome θα τις μπλοκάρει αυτόματα για λογαριασμό των χρηστών. Η Google, αφού κάνει δειγματοληπτική έρευνα, θα ειδοποιεί τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων ότι πρέπει να προχωρήσουν σε αλλαγές στις διαφημίσεις τους μέσα σε 30 μέρες. Αν αυτοί δεν συμμορφώνονται, τότε δεν θα μπλοκάρονται απλά οι διαφημίσεις αλλά και η ίδια η σελίδα από τον Chrome.

Οι όποιες ενστάσεις από τους ιδιοκτήτες ιστοτόπων, των οποίων μπλοκάρονται οι διαφημίσεις επειδή κρίνονται ενοχλητικές, θα λύνονται μέσω της Συμμαχίας για Καλύτερες Διαφημίσεις, η οποία περιλαμβάνει ως μέλη τη Google, το Facebook αλλά και μεγάλους οργανισμούς ενημέρωσης όπως η News Corp κ.α.

By