Κυριακή, 26 Μαΐου, 2019

Φυσικό αέριο και στη θάλασσα για τη Volkswagen

Το φυσικό αέριο κίνησης διεισδύει στις χερσαίες και θαλάσσιες μεταφορές με τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις να χρησιμοποιούν το «πράσινο» καύσιμο με όλους τους δυνατούς τρόπους. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν μοντέλα φυσικού αερίου για επαγγελματική και ιδιωτική χρήση για να εξυπηρετήσουν ένα κοινό το οποίο έχει ξεπεράσει τα 20.000.000.

Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των πολλαπλών χρήσεων του φυσικού αερίου κίνησης αποτελεί ο όμιλος Volkswagen, ο οποίος όχι μόνο κατασκευάζει αυτοκίνητα φυσικού αερίου αλλά τα μεταφέρει και με πλοία που κινούνται με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) ακολουθώντας μια στρατηγική «πράσινων Logisitics».

german-giant-volkswagen-charters-lng-fueled-car-carriersΣυγκεκριμένα, ο όμιλος αποφάσισε να βελτιώσει το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα στις θαλάσσιες μεταφορές χρησιμοποιώντας πλοία που κινούνται με LNG στις διαδρομές μεταξύ Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής. Τα δύο πλοία της εταιρείας Siem Car Carriers είναι μήκους 200 μέτρων, πλάτους 36 μέτρων και χωρητικότητας 4.500 οχημάτων. Ακόμη, διαθέτουν δεξαμενή υγροποιημένου φυσικού αεριού χωρητικότητας 3.000 κυβικών μέτρων και διαθέτουν μηχανή 12,600 kW της MAN Diesel & Turbo.

Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη ναυτιλία αποτελεί το νέο «στοίχημα» της παγκόσμιας οικονομίας

Η χρήση των δύο οχηματαγωγών θα μειώσει ετησίως κατά 25% τις εκπομπές CO2, 30% τις εκπομπές NOx και σχεδόν 100% τις εκπομπές SOx. Επιπλέον μείωση των ρύπων θα επιτευχθεί με τη χρήση υπερσύγχρονης τεχνολογικά μηχανής διπλής καύσης με απευθείας έγχυση και σύστημα επεξεργασίας καυσίμων.

Η κίνηση αυτή αποτελεί ορόσημο για τον κλάδο και αποφασιστική στροφή προς πιο οικολογικά καύσιμα στη ναυτιλία. Παράλληλα, η Volkswagen, μελλοντικά, σχεδιάζει να μεταφέρει οχήματα, πρώτες ύλες ακόμη και φορτηγά και μέσα μεταφοράς χαμηλών ρύπων όπως είναι για παράδειγμα καράβια στην Ευρώπη.

volkswagen-emblemΟ Wolfram Thomas, επικεφαλής του τμήματος παραγωγής του ομίλου αναφέρει ότι «η Volkswagen αναλαμβάνει τις ευθύνες της για το περιβάλλον. Αυτό δεν αφορά μόνο στα οχήματά μας αλλά και στις μεθόδους παραγωγής και στα logistics. Κατευθύνουμε όλες τις προσπάθειές μας να συμβάλουμε στη βελτίωση του περιβάλλοντος ακολουθώντας τη στρατηγική των Green Logistics. Με τη χρήση των δύο LNG φορτηγών πλοίων για τη διαδρομή Ευρώπης-Βόρειας Αμερικής, ο όμιλος σημειώνει πρόοδο στις περιβαλλοντικά συμβατές πρακτικές και τις ενεργειακά αποδοτικές μεταφορές».

Η σχετική συμφωνία αφορά στην ναυτιλιακή εταιρεία SIEM Car Carriers AS, η οποία είχε κάνει την αρχική προσφορά καταφέρνοντας να πείσει τον όμιλο για τα οικονομικά και περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του υγροποιημένου φυσικού αερίου. Τα δύο πλοία φυσικού αερίου θα αντικαταστήσουν τα δύο από τα εννέα συμβατικά.

Το φυσικό αέριο στις θαλάσσιες μεταφορές

Η χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη ναυτιλία αποτελεί το νέο «στοίχημα» της παγκόσμιας οικονομίας και οι υποδομές εξελίσσονται με γοργούς ρυθμούς τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.

Με σκοπό την ένταξη νέων τεχνολογιών που θα καταστήσουν τη ναυτιλιακή βιομηχανία ακόμη πιο ανταγωνιστική, η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή πολιτική υλοποιεί προωθητικά προγράμματα (χρηματοδότηση μελετών χρήσης LNG κλπ) και υιοθετεί οδηγίες για την προώθησης εναλλακτικών καυσίμων. Οδηγίες όπως αυτή που αφορά την περιεκτικότητα σε θείο των καυσίμων πλοίων (2012/33/ΕΕ), η οποία επιτρέπει τη χρήση LNG ως εναλλακτικού καυσίμου καθώς και η οδηγία για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (2014/94/ΕΕ), η οποία αποσκοπεί στην εξασφάλιση ενός ελάχιστου επιπέδου κάλυψης των σημείων ανεφοδιασμού LNG σε βασικά λιμάνια της Ευρώπης, αποτελούν μέρος της ευρωπαϊκούς πολιτικής που ασκείται τα τελευταία χρόνια στον τομέα αυτό.

2000px-lng_logo_china-svg

 

1o-logo-04

 

Ένα πρόγραμμα το οποίο είναι σε εξέλιξη είναι το POSEIDON MED II. Πρόκειται για το πρώτο ευρωπαϊκό διασυνοριακό έργο το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του  LNG ως κύριο καύσιμο για την ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη ενός επαρκούς δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού LNG και Φυσικού Αερίου.

Συντονιστής του προγράμματος είναι η ΔΕΠΑ η οποία διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην εισαγωγή του φυσικού αερίου στην Ελλάδα και συνεργάζεται με τους βασικούς διεθνείς παίχτες της ενεργειακής αγοράς και συμβάλλοντας στην καθιέρωση της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κόμβου στην ευρύτερη περιοχή της ΝΑ Ευρώπης. Το έργο έχε διάρκεια 5 χρόνια και λήγει στο τέλος του 2020. Συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια τα οποία συμμετέχουν είναι του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού.

depa

Το έργο έχει προϋπολογισμό 53.279.405€ και συγχρηματοδοτείται κατά 50% από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή («Συνδέοντας την Ευρώπη») ενώ το υπόλοιπο 50% καλύπτεται από τους 26 εταίρους του προγράμματος που αφορούν σε επιχειρήσεις σε Ελλάδα, Κύπρο και Ιταλία.

Στοχεύει στο σχεδιασμό μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας λιμανιών για τη χρήση LNG ως καύσιμο στα πλοία, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης ενός δικτύου για τη μεταφορά και διανομή LNG, καθώς και τη δημιουργία μιας σωστά  οργανωμένης και βιώσιμης  αγοράς. Στα πλαίσια του POSEIDON MED II διεξάγονται μελέτες για την εισαγωγή και χρήση του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου ως ναυτιλιακό καύσιμο στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο, στοχεύοντας στον ευρύτερο σχεδιασμό του δικτύου προμήθειας υγροποιημένου φυσικού αερίου αλλά και των σχετικών υποδομών.

Πιο συγκεκριμένα οι στόχοι του προγράμματος είναι οι εξής:

• Διευκόλυνση υιοθέτησης κανονιστικού πλαισίου για τον ανεφοδιασμό πλοίων με LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο
• Σχεδίαση αναβάθμισης της υποδομής του Τερματικού LNG της Ρεβυθούσας που θα εξασφαλίζει την δυνατότητα φόρτωσης LNG σε πλοία ανεφοδιασμού καυσίμων.
• Σχεδίαση και κατασκευή ενός ειδικού πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα κινείται με χρήση LNG (σαν πιλοτική δράση) στην συγκεκριμένη περιφέρεια (Ιταλική συμμετοχή).
• Υλοποίηση τεχνικών σχεδίων εγκεκριμένων από τις αρμόδιες Αρχές για μετασκευή/ναυπήγηση πλοίων με καύσιμο LNG καθώς επίσης και της απαραίτητης υποδομής των λιμένων για υποστήριξη ανεφοδιασμού πλοίων με LNG
• Εξέταση για την ύπαρξη συνεργειών με άλλες χρήσεις και ανάπτυξη συνεργειών με άλλους τομείς (όπως αυτός της ενέργειας) που θα επιτύχουν οικονομία κλίμακας στην χρήση του LNG.
• Ανάπτυξη ενός βιώσιμου προτύπου εμπορίας και τιμολόγησης LNG
• Ανάπτυξη χρηματοδοτικών εργαλείων για υποστήριξη των εγκαταστάσεων των λιμένων και των πλοίων.

Εταιρική ευθύνη με φυσικό αέριο

Οι επιχειρήσεις και οι βιομηχανίες που επιλέγουν ένα οικολογικό καύσιμο όπως το φυσικό αέριο, προσφέρουν εμπράκτως στην προσπάθεια ενάντια στην μόλυνση του περιβάλλοντος βελτιώνοντας την εικόνα της εταιρείας προς το κοινωνικό σύνολο και την αγορά. Αυτοκινητοβιομηχανίες, βιομηχανίες παραγωγής ενέργειας, μεταφορικές επιχειρήσεις, υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και δημόσιες συγκοινωνίες στρέφονται στο φυσικό αέριο και συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.
Το φυσικό προσφέρει τη δυνατότητα να παραχθεί 25% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με τη βενζίνη και 35% λιγότερο σε σχέση με το πετρέλαιο αλλά και να μειωθούν κατά 95% οι εκπομπές του μονοξειδίου του άνθρακα.

By