Παρασκευή, 26 Απριλίου, 2024

«Γαλάζιο» πονοκέφαλο προκαλούν οι τελευταίες δημοσκοπήσεις

Έντονος προβληματισμός επικρατεί στη ΝΔ μετά και από τις τελευταίες δημοσκοπήσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας και δείχνουν πως η κεντροδεξιά παράταξη δεν έχει σημαντικές εισροές ψηφοφόρων από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Παράλληλα η «γαλάζια» συσπείρωση έχει χτυπήσει «ταβάνι» ενώ οι πολίτες που στηρίζουν την αξιωματική αντιπολίτευση είναι μεγάλοι σε ηλικία αν και έχουν βελτιωθεί τα ποσοστά και στους νέους.

Η πρωτιά της ΝΔ – σύμφωνα πάντα με τις μετρήσεις – δεν αμφισβητείται και μάλιστα το προβάδισμα απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ σε αρκετές περιπτώσεις είναι διπλάσιο, ωστόσο στις 5 μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν τον Μάιο, ο παρανομαστής είναι κοινός.

Οι ψηφοφόροι που φεύγουν από τον Αλέξη Τσίπρα επιλέγουν την αποχή ή το λευκό και όχι τον Κυριάκο Μητσοτάκη, γεγονός που προκαλεί πονοκέφαλο στο «γαλάζιο» επικοινωνιακό επιτελείο. Αξίζει να σημειωθεί πως τα ποσοστά των αναποφάσιστων στην πρόθεση ψήφου ξεπερνάει σε αρκετές περιπτώσεις το 20% από το οποίο οι περισσότεροι ψηφοφόροι προέρχεται από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Σύμφωνα με την έρευνα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας που παρουσίασε ο ΣΚΑΙ, το ποσοστό συσπείρωσης στον ΣΥΡΙΖΑ φτάνει το 40,5% από αυτό το 9% κατευθύνεται προς τη ΝΔ, το 22,5% επιλέγει το άκυρο ή την αποχή και το 11% δηλώνει αναποφάσιστο.

ΠΑΜΑΚ «ΣΚΑΙ» 29/05/2017

Παρόμοια είναι η εικόνα και στην μέτρηση που πραγματοποίησε η εταιρεία Marc για το Πρώτο Θέμα. Η συσπείρωση των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ είναι ακόμα χαμηλότερη και ανέρχεται στο 33,3% με τη ΝΔ να παίρνει το 12,6, το 20,9% να μοιράζεται στα υπόλοιπα κόμματα και το 33, 3% να δηλώνει αναποφάσιστο ή να κατευθύνεται προς το άκυρο ή το λευκό.

MARC «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ»

Από το 45% που κατέγραψε η δημοσκόπηση της Pulse για το Action 24 (25/05/2017) ότι είναι η συσπείρωση των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, το 23% οδεύει προς την αποχή ή δηλώνει αναποφάσιστο, το 12% πηγαίνει στη ΝΔ και το 18% επιλέγει κάποιο από τα άλλα κόμματα.

Μπρος γκρεμός και πίσω ρέμα

Το επικοινωνιακός επιτελείο εξετάζει τρόπους για να λύσει τον γόρδιο δεσμό, ο οποίος θα είναι και το κλειδί της ισχυρής λαϊκής εντολής που αναζητά η ΝΔ. Η συσπείρωση της κεντροδεξιάς παράταξης αγγίζει το απόλυτο, καθώς όλες οι δημοσκοπήσεις την δείχνουν να είναι πάνω από 80%.

Το άνοιγμα προς το κέντρο πιθανότατα να αποτελεί μία λύση καθώς αρκετοί από τους δυσαρεστημένους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ προέρχονται από τον συγκεκριμένο χώρο. Η κίνηση αυτή όμως μπορεί να δημιουργήσει σημαντικούς κινδύνους όπως απώλειες προς τα δεξιά κάτι που δεν επιθυμεί σε καμία περίπτωση η ΝΔ καθώς όπως λένε υψηλόβαθμα στελέχη «σε αυτή την μάχη δεν περισσεύει κανείς». Σύμφωνα με την τελευταία μέτρηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας η γαλάζια συσπείρωση φτάνει το 82%.

ΠΑΜΑΚ «ΣΚΑΙ» 29/05/2017

Το βάρος στα social media

Ένα ακόμη πρόβλημα που αντιμετωπίζει παραδοσιακά η ΝΔ είναι ότι η πλειοψηφία των ψηφοφόρων της είναι πάνω από 55 ετών. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με το που ανέλαβε την ηγεσία του κόμματος έδειξε πως στόχος του είναι η προσέλκυση νέων σε ηλικία ψηφοφόρων. Γι αυτό τον λόγο επαναλαμβάνει διαρκώς την ανάγκη ανανέωσης του στελεχιακού δυναμικού του κόμματος η οποία σταδιακά γίνεται πράξη, ενώ παράλληλα δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στην προώθηση των θέσεων της ΝΔ μέσω των social media και των ηλεκτρονικών ιστοσελίδων από τα οποία ενημερώνονται κυρίως οι ηλικίες από 18 έως 45 ετών. Οι μέχρι τώρα προσπάθειες σύμφωνα με την μέτρηση της Metron Analysis για τα «Παραπολιτικά» δείχνουν να πιάνουν τόπο.

Metron Analysis «Παραπολιτικά» 6/5/2017

By