Σάββατο, 20 Απριλίου, 2024

H Airbnb μπαίνει σε νέες αγορές

Πριν από µία δεκαετία η Airbnb επανεφηύρε τη φιλοξενία, κάνοντας τα καταλύµατα πιο οικονοµικά και πιο ελκυστικά. Τώρα χρειάζεται επειγόντως να επεκταθεί για να δικαιολογήσει την αποτίµηση των $31 δισ. πριν από την είσοδό της στο χρηµατιστήριο – και όλα αυτά µε έναν CEO που οι επενδυτές δεν είναι το πρώτο του µέληµα.

Για 32 ολόκληρα δευτερόλεπτα ο Brian Chesky παραµένει εντελώς ακίνητος, προσηλωµένος στην οθόνη του κινητού του. Το γεγονός προκαλεί εντύπωση, καθώς ο 37χρονος CEO της Airbnb είναι διάσηµος για τη νευρικότητά του. Την προσοχή του έχει τραβήξει η νέα πρόταση διαφηµιστικού βίντεο που δείχνει πελάτες της πλατφόρµας να βιώνουν την εµπειρία της φροντίδας αιγοπροβάτων σε ένα κέντρο περίθαλψης ζώων στη Βόρεια Καλιφόρνια. Πρόκειται για µια από τις εµπειρίες που προσφέρονται από την υπηρεσία «Airbnb Experience» τα τελευταία δύο χρόνια. Ένας ποιµενικός Σέτλαντ µε το όνοµα Όσο (υποκοριστικό του  Οσοµπούκο) είναι ξαπλωµένος κάτω από το τραπέζι της αίθουσας συσκέψεων και γλείφει τα µαύρα sneakers του δισεκατοµµυριούχου αφεντικού του. Καθώς ο ήχος από το τελευταίο βέλασµα αρχίζει να σβήνει, ο Chesky δείχνει εντυπωσιασµένος. «Ουάου», λέει στα 8 στελέχη που περιµένουν µε αγωνία την αντίδρασή του. «Με άγγιξε».

Ίσως αυτό να είναι πρόοδος, η επιστροφή στο µαγικό συναίσθηµα που θέλει ο Chesky να αισθάνονται οι επισκέπτες της Airbnb. Η Airbnb έγινε σπουδαία προσφέροντας µοναδικά, προσιτά καταλύµατα σε έναν κόσµο που σκεφτόταν µε τον συµβατικό τρόπο. Τη δεκαετία που πέρασε από την ίδρυσή της, αξιοποίησε την αλλαγή στην κοινωνική συµπεριφορά της νέας γενιάς –χρήστες ψηφιακών υπηρεσιών ξαφνικά δέχονται να φιλοξενήσουν ξένους στο σπίτι τους ή να κοιµηθούν σε ένα ξένο δωµάτιο– για να φτάσει να αποτιµάται στα $31 δισ., έχοντας λάβει εξωτερική χρηµατοδότηση άνω των $3 δισ. Στη διαδροµή, ο Brian Chesky και οι δύο συνιδρυτές, Joe Gebbia και Nathan Blecharczyk, συγκέντρωσαν πλούτο $3,7 δισ. έκαστος από τις µετοχές της Airbnb, ενώ η startup που έχτισαν εντάσσεται στη µικρή οµάδα των εταιρειών –Google, Xerox, Uber– τα ονόµατα των οποίων έγιναν ρήµατα που ενσωµατώθηκαν στη γλώσσα.

Αλλά µε όλo αυτό το χρήµα έρχεται και µια µεγάλη πρόκληση. Πώς µπορεί η Airbnb να δικαιολογήσει µια αποτίµηση που ξεπερνά αυτήν της Expedia, του Hilton ή της American Airlines; Παρόλο που διαθέτει τα «πολεµοφόδια» των $3 δισ., τα κέρδη της ήταν µόλις $100 εκατ. πέρυσι σε βάση ταµειακών ροών από έσοδα $2,6 δισ., ή περίπου 4%. (Οι µεγαλύτεροι εισηγµένοι ανταγωνιστές της έχουν περιθώριο κέρδους περίπου 27%.) Πώς συνεχίζει, λοιπόν, να αναπτύσσεται η Airbnb –εν µέσω εντεινόµενου ανταγωνισµού και ρυθµιστικών ελέγχων– και να επιστρέφει 10πλάσιες αποδόσεις σε σχέση µε αυτές που περιµένουν οι επενδυτές της; Το ερώτημα µεγεθύνεται από την προοπτική της αρχικής δηµόσιας προσφοράς (IPO), που µπορεί να λάβει χώρα ακόµα και στα µέσα του 2019.

Η ανάπτυξη είναι ιδιαίτερα δύσκολη για την Airbnb, καθώς, αντίθετα µε την Google, για παράδειγµα, η οποία έχει φέρει επανάσταση σε όλα, από την αναζήτηση στο Διαδίκτυο έως τα κινητά τηλέφωνα και τα αυτοκίνητα, η Airbnb µέχρι στιγµής έχει µόνο έναν άσο στο µανίκι. Συνδέει ανθρώπους που έχουν κενές κατοικίες και διαµερίσµατα µε ανθρώπους που επιθυµούν να τα νοικιάσουν. Αυτό είναι όλο. Εξού και το νέο ενδιαφέρον της Airbnb να οργανώνει εκδροµές µε ξεναγό ή να βοηθά στις κρατήσεις εστιατορίων µέσω της συνεργασίας της µε τη Resy.

Η διαχείριση υποθέσεων γίνεται από ένα αδύναµο εκτελεστικό team που δεν έχει οικονοµικό διευθυντή ή υπεύθυνο µάρκετινγκ, ενώ βρίσκεται λιγότερο από έναν χρόνο µακριά από τον στόχο για είσοδο της εταιρείας στο χρηµατιστήριο. Και έπειτα υπάρχει ο Chesky, ένας CEO ο οποίος –παρά τα δισεκατοµµύρια που λαµβάνει από τους επενδυτές– δεν βάζει τα συµφέροντά τους σε προτεραιότητα.
«Στο παρελθόν σηµασία είχαν µόνο τα χρηµατοοικονοµικά µεγέθη, ενώ τώρα νοµίζω πως οι εταιρείες συνειδητοποιούν ότι έχουν µεγαλύτερη ευθύνη απέναντι στην κοινωνία», λέει ο Chesky.

Το πλάνο αυτήν τη στιγµή έχει ως εξής: αντλώντας έµπνευση από το παράδειγµα της Amazon, ο Chesky θέλει να κάνει την Airbnb ένα παντοπωλείο, αλλά για ταξιδιώτες.Ελπίζει ότι έως το 2028 η πλατφόρµα της Airbnb θα χρησιµοποιείται από 1 δισ. χρήστες ετησίως, ένα τεράστιο άλµα από τους 400 εκατ. χρήστες που χρησιµοποίησαν την υπηρεσία τα πρώτα δέκα χρόνια λειτουργίας της (περίπου 100 εκατ. άνθρωποι έχουν κλείσει µέχρι στιγµής φέτος διαµονή µέσω της Airbnb). Ακολουθώντας τα χνάρια του Bezos, ανασυγκροτεί την τεχνολογία της εταιρείας έτσι ώστε να µπορεί να αναβαθµίζει πιο γρήγορα από ποτέ εκατοντάδες δραστηριότητες και κατηγορίες.

«Ο νόµος των µεγάλων αριθµών σού υπαγορεύει να φυτέψεις περισσότερους σπόρους», λέει ο Chesky.

Airbnb

Αλλά ο CEO ανησυχεί ότι η ραγδαία ανάπτυξη θα µπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη µοναδικότητα της εταιρείας του. Ως εκ τούτου, προσπαθεί να προσδιορίσει την Airbnb ως αυτό που του αρέσει να αποκαλεί «Εταιρεία του 21ου Αιώνα», η οποία δεν θα λογοδοτεί µόνο για τα οικονοµικά αποτελέσµατα, αλλά και στους επισκέπτες, τους οικοδεσπότες, τους εργαζοµένους και τους δήµους.

Ο Chesky δεν βλέπει το µοντέλο αυτό ως µια συναισθηµατική επιχειρηµατική κουλτούρα, αλλά ως επιβίωση: οι αποφάσεις πρέπει να λαµβάνονται βάσει του τι είναι καλύτερο για όλους στην κοινότητα της Airbnb. Μόνο τότε οι επενδυτές θα βγουν κερδισµένοι. «Ο κόσµος δεν πρόκειται να ανεχθεί τα επόµενα 50 χρόνια εταιρείες που µυωπικά επικεντρώνονται στον βραχυπρόθεσµο ορίζοντα ή σε συγκεκριµένα πρόσωπα», εξηγεί ο Chesky.

Το αποτέλεσµα είναι µια σύγκρουση ανάµεσα στην ανάγκη της Airbnb να επεκταθεί γρήγορα και της επιθυµίας του Chesky να κινηθεί αργά και να οικοδοµήσει κάτι που είναι υπεύθυνο και βιώσιµο. «Η πραγµατικότητα είναι ότι δεν µπορείς να µείνεις για πολύ καιρό στα πράγµατα, εκτός αν καταφέρεις να αναπτύξεις και να παράγεις ελκυστικά οικονοµικά δεδοµένα», λέει ο Kenneth Chenault, πρώην CEO της American Express και µέλος του διοικητικού συµβουλίου της Airbnb. «Παράλληλα, δεν µπορείς να επιβιώσεις µακροπρόθεσµα εάν το brand σου δεν έχει νόηµα στη ζωή των ανθρώπων».

Ξαφνικά εµφανίζεται ένα ολόγραµµα του Joe Gebbia. Είναι ένα κόλπο του πραγµατικού Gebbia, του 37χρονου συνιδρυτή της Airbnb, καθώς εκείνος κάθεται αναπαυτικά στην αίθουσα συσκέψεων που έχει φτιαχτεί στα πρότυπα του παλιού του διαµερίσµατος, 1 χιλιόµετρο βορειοδυτικά από τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στο Σαν Φρανσίσκο. Ακριβώς πίσω του, η ηµιδιάφανη εκδοχή του εαυτού αρχίζει να αφηγείται την ιστορία ίδρυσης της Airbnb: «Στεκόµαστε ακριβώς στο σηµείο που ήταν τοποθετηµένα τα πρώτα στρώµατα που νοικιάσαµε…».

Είναι µια ιστορία που έχει λάβει µυθικές διαστάσεις στη Silicon Valley και παραµένει ο πυρήνας της ταυτότητας της Airbnb. Το 2007 οι Gebbia και Chesky, απόφοιτοι της Σχολής Σχεδίου του Rhode Island, δεν είχαν αρκετά λεφτά για το ενοίκιο και, έτσι, χρέωναν τους επισκέπτες ενός συνεδρίου γραφιστικής στο Σαν Φρανσίσκο για να κοιµηθούν σε φουσκωτά στρώµατα στο πάτωµά τους. Στην οµάδα τους προστέθηκε ο φίλος τους, Nathan Blecharzyck, που τους βοήθησε να φτιάξουν µια ιστοσελίδα.

Η επιτυχία δεν ήρθε αµέσως για τη startup, που αρχικά ονοµαζόταν Air Bed and Breakfast. Έπειτα από 12 µήνες, είχε µόλις 10 ή 20 κρατήσεις την ηµέρα. Αλλά οι τρεις τους είχαν ξεκινήσει ήδη να ψάχνουν για εξωτερικό χρηµατοδότη: τον Ιούνιο του 2008 προσπάθησαν να έρθουν σε επαφή µε επτά επενδυτές-αγγέλους και ανταµείφθηκαν µε πέντε «όχι» και δύο αναπάντητα e-mails. Τι ζητούσαν; $150.000 για το 10% της εταιρείας, ένα µερίδιο που σήµερα θα άξιζε πάνω από $3 δισ. Μην έχοντας καθόλου ρευστότητα, οι ιδρυτές συνέλεγαν πιστωτικές κάρτες σαν γραµµατόσηµα. Το µεγαλύτερό τους πρόβληµα ήταν η έλλειψη εµπιστοσύνης. Ο κόσµος δεν ένιωθε άνεση να βάζει στο σπίτι του ξένους που έβρισκε στο Internet.

«Ήταν µια πραγµατική µάχη για να βρούµε τρόπο να ξεπεραστεί αυτή η προκατάληψη που λειτουργούσε εναντίον µας, ότι ξένος σηµαίνει κίνδυνος», λέει ο Gebbia. «Είναι κάτι που όλοι µαθαίναµε από παιδιά». Οι ιδρυτές δεν µπορούσαν να διορθώσουν το πρόβληµα από τα γραφεία τους στο Σαν Φρανσίσκο. Άρχισαν να µένουν στους οικοδεσπότες της Airbnb για να καταλάβουν τι έπρεπε να γίνει. Δηµιούργησαν ένα σύστηµα αξιολόγησης, έτσι ώστε οι χρήστες να µπορούν να βαθµολογούν ο ένας τον άλλο, πρόσθεσαν 24ωρη υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών και βελτίωσαν την ποιότητα των φωτογραφιών. Η κρίση του 2008 ανάγκασε τους ταξιδιώτες να «σφίξουν το ζωνάρι», ενώ οι οικοδεσπότες που αντιµετώπιζαν οικονοµικές δυσκολίες έγιναν πιο πρόθυµοι να διακινδυνεύσουν να βάλουν ξένο στο σπίτι τους για λίγο παραπάνω εισόδηµα. Γρήγορα η Airbnb απέσυρε τους όρους οι επισκέπτες να κοιµούνται σε φουσκωτά στρώµατα και τα σπίτια να έχουν πρωινό και ξαφνικά τα πάντα, από δενδρόσπιτα έως ολόκληρα δωµάτια σε κοινόχρηστα διαµερίσµατα, καταχωρίστηκαν στην ιστοσελίδα της. Έως το 2013 η Airbnb είχε 500.000 καταχωρίσεις. Σήµερα µετρά περισσότερες από 5 εκατ.

airbnb

Έπειτα από πολλά χρόνια αβιαστης καταχώρισης διαθέσιµων κατοικιών στην ιστοσελίδα της, η Airbnb αντιµετωπίζει ένα απροσδόκητο πρόβληµα προσφοράς. Οι λόγοι είναι δύο. Πρώτον, η επιτυχία της έχει τραβήξει την προσοχή ανταγωνιστών µε βαθιές τσέπες. Η Booking Holdings –η αξίας $12,6 δισ. (έσοδα 2017) µητρική των Priceline και OpenTable– και η Expedia (έσοδα 2017: $10 δισ.) έχουν αρχίσει να δίνουν έµφαση στις ενοικιάσεις διαµερισµάτων και παραθεριστικών καταλυµάτων στις ιστοσελίδες τους. Την άνοιξη η Booking έβαλε ξεχωριστή κατηγορία «µοναδικά καταλύµατα» στην ιστοσελίδα της, αναφέροντας για πρώτη φορά ότι έχει 5 εκατοµµύρια καταχωρίσεις, το ίδιο νούµερο µε την Airbnb. Δεύτερον, οι τοπικές Αρχές έχουν αρχίσει να αντιδρούν. Οι αντιδράσεις κυµαίνονται από τις κατηγορίες ότι οι ιδιοκτήτες κατοικιών χρησιµοποιούν την Airbnb για να δηµιουργούν ξενοδοχεία που δεν υπόκεινται σε κανόνες έως τα παράπονα ότι υπάρχει πλέον έλλειψη στέγασης προς µακροπρόθεσµη ενοικίαση. Πόλεις όπως το Βερολίνο, η Σάντα Μόνικα και το Σαν Φρανσίσκο είδαν τις µηνιαίες καταχωρίσεις ακινήτων να υποχωρούν –σε κάποιες περιπτώσεις κατά περισσότερο από 30%– µετά την επιβολή αυστηρών κανονισµών, σύµφωνα µε την εταιρεία AirDNA, που εδρεύει στο Ντένβερ. Η Νέα Υόρκη και το Παρίσι έχουν επίσης βάλει την εταιρεία στο στόχαστρο. Στην Ιαπωνία, µια αλλαγή του νόµου τον Ιούνιο ανάγκασε την Airbnb να ακυρώσει χιλιάδες κρατήσεις και να πληρώσει αποζηµιώσεις $10 εκατ. σε ενοχληµένους πελάτες.

Τον Φεβρουάριο η Airbnb δηµιούργησε ένα πιο φιλόξενο περιβάλλον για τους επαγγελµατίες της φιλοξενίας, από τα bed-and-breakfasts έως τα παραθεριστικά καταλύµατα ή ακόµα και τα µπουτίκ ξενοδοχεία, δηµιουργώντας ξεχωριστές κατηγορίες στη σελίδα της. Είναι ένας προφανής τρόπος ανάπτυξης, ακόµα και αν τείνει να υπονοµεύσει αυτό που υποτίθεται ότι καθιστά την Airbnb µοναδική. Το πλεονέκτηµά της: Η Airbnb λαµβάνει µικρότερη προµήθεια από τους οικοδεσπότες – µόνο 3% σε σύγκριση µε το παραδοσιακό 15% που µια online εταιρεία κρατήσεων, όπως η Booking, µπορεί να χρεώσει.

Μπορεί η Airbnb να είναι φθηνότερη από τους ανταγωνιστές της, αλλά δεν είναι ακόµη σε θέση να προσφέρει το εύρος υπηρεσιών τους. Η Booking Holdings έχει το στίγµα πολλών στρατηγικών εξαγορών και κατέχει ήδη κοµµάτια που η Airbnb τώρα ξεκινά να χτίζει. Η Booking έχει την Kayak για πτήσεις, την OpenTable για κρατήσεις σε εστιατόρια, τη Rentalcars.com για µετακινήσεις, την Agoda για ταξίδια στην Ασία και την Priceline για εκπτωτικά πακέτα. Στόχος της εταιρείας την επόµενη δεκαετία είναι να τα δέσει όλα αυτά αρµονικά ώστε ο πελάτης να µπορεί να κλείνει ένα ολοκληρωµένο ταξίδι, από την αρχή έως το τέλος.

Ο Chesky µοιράζεται το ίδιο όραµα για ένα ανεµπόδιστο ταξίδι και βλέπει τις προφανείς εξαγορές –µεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων, ταξιδιωτικά πρακτορεία, εταιρείες µεταφορών–, αλλά δεν ενδιαφέρεται να αγοράσει τον δρόµο του προς την ανάπτυξη. Αρνείται να θέσει σε κίνδυνο αυτό που επιµένει ότι διαφοροποιεί την Airbnb: το αίσθηµα του ανήκειν. «Νοµίζω ότι το κέντρο βάρους της Airbnb πρέπει να συνεχίσει να είναι η προσφορά µοναδικών υπηρεσιών που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού στο Διαδίκτυο», λέει.

Εάν το όνειρο είναι η «Amazon-οποίηση» της Airbnb, o Chesky γνωρίζει ότι έχει πολύ δρόµο να διανύσει. Η σύγκριση µε την Amazon είναι από πολλές πλευρές αποτυχηµένη. Το λιανεµπόριο είναι µια αγορά $5,8 τρισ. στις ΗΠΑ: πολύ µεγαλύτερη από την αγορά του ταξιδιού. Η Amazon πουλά πράγµατα όπως βιβλία, ρούχα και εργαλεία κήπου – κάθε λογής προϊόντα µαζικής παραγωγής. Η Airbnb θέλει να είναι το ακριβώς αντίθετο. «Μια από τις πιο δηµοφιλείς καταχωρίσεις στο Airbnb είναι το mushroom dome cabin», λέει ο Chesky, αναφερόµενος σε µια οικολογική καλύβα µέσα στο δάσος της Καλιφόρνια µε χαρακτηριστική θολωτή σκεπή που νοικιάζεται έναντι $130 τη βραδιά. «Και, δυστυχώς, ανεξάρτητα από την επιτυχία που γνωρίζει, δεν µπορούµε να φτιάξουµε 1 εκατοµµύριο από αυτές. Το αντικείµενό µας εκ φύσεως δεν µπορεί να διευρυνθεί. Έτσι, πρέπει να µπούµε σε πολλά πράγµατα».

Η πρώτη µεγάλη προσπάθεια επέκτασης της Airbnb είναι η υπηρεσία «Experiences», µια έφοδος στην κατακερµατισµένη αγορά των ξεναγήσεων. Σκοπός της υπηρεσίας είναι να δώσει τη δυνατότητα σε όποιον επιθυµεί, από έναν σεφ έως µια γιόγκι, να στήσει ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο στο Διαδίκτυο και να προσφέρει µια εµπειρία στον πελάτη. Ξεκινώντας τον Νοέµβριο του 2016, το εγχείρηµα εξελισσόταν πολύ αργά. Ενώ στην παραδοσιακή πλατφόρµα της Airbnb τα σπίτια δεν ελέγχονται προτού καταχωριστούν, αυτό ενέχει κινδύνους στις περιπτώσεις των ξεναγών. Σε µια από τις πρώτες εξορµήσεις, που οργανώθηκε όταν ακόµη η υπηρεσία βρισκόταν σε στάδιο δοκιµής, η ξεναγός κατέληξε να ουρλιάζει στους πελάτες επειδή τους πήρε ώρα να συλλέξουν σκουπίδια στην παραλία του Σαν Φρανσίσκο. Ήταν σίγουρα εµπειρία, αλλά όχι του είδους που ήθελε η Airbnb. Η ανάγκη ελέγχου των ξεναγών επιβράδυνε το εγχείρηµα, αλλά η ανάπτυξη επιταχύνθηκε το 2018. Από 500 «εµπειρίες» σε 12 πόλεις που προσέφερε πριν από δύο χρόνια, τώρα οι επιλογές έχουν φτάσει τις 15.000 σε 800 πόλεις σε όλο τον κόσµο.

Η εταιρεία παρακρατά το 20% από κάθε συµµετοχή, προσθέτοντας περίπου $2 εκατ. στα έσοδά της πέρυσι. Σύµφωνα µε πηγές, η Airbnb δαπάνησε περισσότερα από $100 εκατ. για την ανάπτυξη της υπηρεσίας. Ακόµα κι έτσι, τα πράγµατα δείχνουν ευοίωνα: το «Forbes» εκτιµά πως η υπηρεσία «Εµπειρίες» θα σηµειώσει πωλήσεις $90 εκατ. φέτος, αφήνοντας κατ’ εκτίµηση στην Airbnb έναν «µποναµά» $18 εκατ. Η Airbnb δεν επιβεβαιώνει τα νούµερα.

Τον Δεκέµβριο ο Chesky κάλεσε τους συνιδρυτές για να ορίσουν τις κατευθυντήριες γραµµές των µελλοντικών αποφάσεων, καθώς η εταιρεία δεν θέλει να κινείται αποκλειστικά στον «ρυθµό» των οικονοµικών δεικτών. «Η ευθύνη µας αυξάνεται. Το ερώτηµα είναι απέναντι σε ποιον έχουµε ευθύνη», διερωτήθηκε ο Chesky. Για τους περισσότερους CEOs, ιδιαίτερα αυτούς που έχουν µπροστά τους µια IPO, οι επενδυτές είναι η προφανής απάντηση. Αλλά ο Chesky δεν είναι σαν τους περισσότερους CEOs. Πέραν της ικανοποίησης των επενδυτών, η Airbnb θα παρακολουθεί την πρόοδό της σε σχέση µε τέσσερις επιπλέον ενδιαφερόµενους: υπαλλήλους, επισκέπτες, οικοδεσπότες και πόλεις. Η Airbnb ελπίζει ότι αυτό θα διευκολύνει την αποδοχή ορισµένων ασυνήθιστων εταιρικών πρωτοβουλιών, όπως το να ζητήσει από τη SEC την άδεια να παραχωρήσει στους οικοδεσπότες της µετοχές σαν να είναι εργαζόµενοί της ή να τους προσφέρει χαµηλότοκα δάνεια βελτίωσης κατοικίας. Αντανακλά επίσης την επιθυµία της να µείνει πιστή στον θεσµό της κοινότητας.

Aλλά αυτή η κοινωνική ενσωµάτωση θα γίνει πιο δύσκολη µετά την IPO. Η αποστροφή του Chesky όταν ερωτάται για την IPO είναι εµφανής. Πολύ συχνά, λέει, οι εταιρείες χάνουν τη µεγάλη εικόνα και εγκλωβίζονται στον ορίζοντα τριµήνου. «Έχω γνωρίσει πολλούς CEOs που λένε ότι στοχεύουν στον µακροπρόθεσµο ορίζοντα, αλλά δέχονται πιέσεις και πέφτουν σε αντιφάσεις. Λένε ότι θέλουν να υπηρετήσουν το δηµόσιο συµφέρον, να σιγουρευτούν ότι τα προϊόντα τους είναι σπουδαία για τον κόσµο, αλλά ο µοναδικός δείκτης που εξετάζουν στο διοικητικό τους συµβούλιο είναι ουσιαστικά οι πωλήσεις».

Ανορθόδοξες απόψεις από τον CEO µιας εταιρείας που ενδέχεται σύντοµα να µπει στο χρηµατιστήριο. Η Airbnb θέλει να γράψει τους κανόνες του παιχνιδιού, αλλά θα είναι οι επενδυτές που θα αποφασίσουν εάν είναι έτοιµοι να παίξουν.

πιν

By