Παρασκευή, 29 Μαρτίου, 2024

H Amazon ετοιμάζεται να βάλει χιλιάδες δορυφόρους σε τροχιά και να αποκτήσει 4 δισ. νέους πελάτες

Μέσω του Project Kuiper, η Amazon έχει σκοπό να εκτοξεύσει χιλιάδες τηλεπικοινωνιακούς δορυφόρους, οι οποίοι θα δώσουν την δυνατότητα σε όλο σχεδόν τον πλανήτη να αποκτήσει πρόσβαση στο internet, κάτι που αναμένεται να «ταρακουνήσει» τόσο την παγκόσμια αγορά όσο και τις εταιρείες που ασχολούνται με διαστημικά προγράμματα.

Αυτό που θέλει να καταφέρει η Amazon είναι να δώσε σε όλο τον πλανήτη την δυνατότητα πρόσβασης στο internet, κάτι που αν και ακούγεται ιδεαλιστικό, από πίσω του κρύβει μια τεράστια προσπάθεια επέκτασης και προοπτικής για την Amazon η οποία θα αποκτήσει όλα τα «όπλα» για να γίνει μια δυστοπική παγκόσμια εταιρεία.

To Project Kuiper σχεδιάζει να εκτοξεύσει 3.326 δορυφόρους για να παρέχει υψηλής ταχύτητας internet σε κάθε σημείο του πλανήτη, χωρίς όμως ακόμα η εταιρεία να έχει παρουσιάσει ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε αναμένεται να ξεκινήσει το πρόγραμμα. πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί, αλλά ούτε και πόσο θα κοστίσει στην εταιρεία. Από όσα έχουν μέχρι στιγμής γίνει γνωστά, η Amazon θα ακολουθήσει το μοντέλο που έχουν σχεδιάσει τόσο η Space X με το πρόγραμμα Startlink, όσο και η SoftBank με το OneWeb, τα οποία έχουν πιο πολύ επικεντρωθεί στην παροχή γρήγορου internet σε περιοχές έξω από τον αστικό ιστό.

Μπορεί μέχρι στιγμής η κίνηση της Amazon να χαρακτηρίζεται από την ίδια της εταιρεία σαν μια προσπάθεια να δώσει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους ανθρώπους και συνδεσιμότητα σε κάθε σημείο του πλανήτη, η αλήθεια είναι όμως πως τα οφέλη από την κίνηση αυτή θα είναι πολλαπλάσια. Δίνοντας πρόσβαση στο διαδίκτυο σε τόσα δισεκατομμύρια ανθρώπους, αυτόματα αποκτάς επίσης και δισεκατομμύρια υποψήφιους αγοραστές για τα προϊόντα σου, είτε αυτά είναι αγαθά είτε υπηρεσίες και αυτό θα είναι ένα τεράστιο όφελος για την Amazon, η οποία θα μπορεί θεωρητικά να ελέγχει την πρόσβαση στο διαδίκτυο δισεκατομμυρίων ανθρώπων, οι οποίοι θα βλέπουν τον υπόλοιπο κόσμο μέσα από τα μάτια της εταιρείας.

Εκτός όμως από την τεράστια διείσδυση που θα έχει η Amazon σε καταναλωτές τους οποίους μέχρι τώρα δεν μπορούσε να πλησιάσει, η κίνηση αυτή φέρνει τεράστια προβλήματα και ανακατατάξεις στην διαστημική βιομηχανία, η οποία βλέπει μια εταιρεία του διαμετρήματος της Amazon να μπαίνει σε αυτό τον τομέα. Τα τεράστια δορυφορικά συστήματα μέσω διαδικτύου μια δημόσια εισηγμένης εταιρείας αυτού του διαμετρήματος, θα αλλάξει το παιχνίδι σε μια αγορά που μέχρι τώρα κυριαρχούσαν μικρότερες ιδιωτικές εταιρείες, δημιουργώντας ένα τεράστιο ανταγωνισμό σε μια ανταγωνιστική αγορά. Τα δίκτυα αυτού του είδους έχουν τεράστιο κόστος καθώς και πολύπλοκες τεχνολογικές προκλήσεις, ενώ για να υπάρχει μια σύγκριση μεγεθών, το πρόσφατα ολοκληρωμένο σύστημα Ιridium, το οποίο έκανε 10 χρόνια να ολοκληρωθεί και δεν έχει το μέγεθος του project που ετοιμάζει η Amazon, κόστισε περίπου 3 δισ. δολάρια.

Αυτό που επισημαίνουν μερικοί αναλυτές είναι η επιλογή του Jeff Bezos να ανακοινώσει ένα τέτοιο πρόγραμμα μέσω της Amazon και όχι μέσω της Blue Origin, της άλλης εταιρείας του ιδρυτή της Amazon, η οποία ειδικεύεται σε αντίστοιχα project, ήταν αυτή μάλιστα που σε συνεργασία με το Project Iridium εκτόξευσε δορυφόρους για να εξυπηρετήσει το Amazon Web Services. Όπως εκτιμούν οι αναλυτές, η προτίμηση στην ανάληψη του έργου από την Amazon, στην οποία ο Bezos διαθέτει «μόλις» 12%, αντί για την Blue Origin που του ανήκει ολοκληρωτικά, είναι η δημόσια υπόσταση της Amazon. Όπως αναμένεται, μια τέτοια κίνηση και η δυνατότητες που ανοίγονται θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των επενδυτών, οι οποίοι αναμένεται να συρrεύσουν και να στηρίξουν οικονομικά την εταιρεία, πολλαπλασιάζοντας της αξία της εταιρείας.

By