Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

H Chanel θέλει να ξαναγεμίσει με τουρίστες το Παρίσι

Οι τρομοκρατικές επιθέσεις και η ληστεία της Kim Kardashian έχουν σημαδέψει την φήμη του Παρισιού κινητοποιώντας τις Chanel, Cartier και άλλες πολυτελείς φίρμες να πείσουν τους πλούσιους αγοραστές ότι η Πόλη του Φωτός παραμένει το απόλυτο μέρος για το πολυτελές λιανεμπόριο.

Η τοπική συνομοσπονδία πολυτελών προϊόντων Comite Colbert, η οποία αποτελείται από μέλη όπως η Louis Vuitton έως τον σεφ Alain Ducasse, την προηγούμενη εβδομάδα διοργάνωσε το πρώτο στην ιστορία της ταξίδι με όλα τα έξοδα πληρωμένα για 100 πλούσιους πελάτες από όλο τον κόσμο. Παράλληλα η Chanel επέλεξε το Παρίσι για να δείξει τη νέα της κολεξιόν. Οι κινήσεις αυτές υποστηρίζονται από μια πρωτοβουλία της γαλλικής κυβέρνησης, προϋπολογισμού 43 εκατ. ευρώ, που έχει ως στόχο να προσελκύσει και πάλι τους καταναλωτές στο Παρίσι.

Η Γαλλία είναι η τέταρτη μεγαλύτερη αγορά πολυτελών προϊόντων του κόσμου και μόνο το Παρίσι φέρνει έσοδα άνω των 10 δισ. ευρώ τον χρόνο, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Bain & CO. Ο τουρισμός παίζει μεγάλο ρόλο στην πορεία των εσόδων καθώς το 60%-65% των αγορών πολυτελών προϊόντων γίνεται από τουρίστες, εκτιμά η Bain & Co.

«Απαιτητικοί καιροί»

«Αντιδρούμε με δημιουργικούς τρόπους γιατί είναι ένας απαιτητικός καιρός για εμάς», δήλωσε η Elisabeth Ponsolle des Portes, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Comite Colbert, σε μια τηλεφωνική συνέντευξη.

Ο οργανισμός έχει συμμαχήσει με την Air France για να μεταφέρει με όλα τα έξοδα πληρωμένα αγοραστές υψηλού προφίλ από περιοχές όπως οι ΗΠΑ, η Ιαπωνία, η Κίνα και η Νιγηρία στο Παρίσι. Η όλη καμπάνια «έτρεξε» μυστικά για λόγους ασφαλείας. Πέρα από την ληστεία της Kardashian, στο Παρίσι έχουν σημειωθεί ληστείες και άλλων προσώπων όπως σε ένα γυναικείο μέλος της βασιλικής οικογένειας των Σαούντ και στην ηθοποιό του Bollywood Mallika Sherawat.

Στην τριήμερη εκδήλωση της Comite Colbert, ο υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας Jean-Marc Ayrault διοργάνωσε ένα επίσημο δείπνο για τους καλεσμένους, οι οποίοι είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διάφορα εργαστήρια που διοργάνωσαν 48 εταιρείες. Για παράδειγμα επισκέφθηκαν τα ατελιέ του Dior και δοκίμασαν γλυκά από τον pastry chef Pierre Herme.

«Πρόκειται για ανθρώπους που έχουν πρόσβαση στα πάντα, οπότε έπρεπε να τους εκπλήξουμε», σημείωσε η Ponsolle des Portes. «Στόχος μας ήταν να αποδείξουμε ότι το Παρίσι είναι το μόνο μέρος όπου μπορεί κάποιος να ζήσει αυτές τις μοναδικές εμπειρίες».

Μικρή ώθηση

«Το Παρίσι χρειάζεται μια μικρή ώθηση αυτή την στιγμή», σημειώνει ο Bruno Pavlovsky, πρόεδρος παγκόσμιας μόδας στη Chanel. Η εταιρεία διοργάνωσε τρία σόου στη Ritz Paris. Σε αυτά συμμετείχαν 350 κορυφαίοι πελάτες, οι οποίοι απόλαυσαν συνεδρίες σπα, μαθήματα γιόγκα και σεμινάρια παρασκευής γλυκών.

Το ξενοδοχείο-ορόσημο Ritz Paris άνοιξε ξανά τις πύλες του το προηγούμενο καλοκαίρι, μετά από ανακαίνιση που κράτησε τέσσερα χρόνια. Την ίδια στιγμή κάποιοι από τους ανταγωνιστές του έκλειναν ολόκληρους ορόφους λόγω της μείωσης των τουριστών. Οι διανυκτερεύσεις στο Παρίσι έπεσαν κατά 12,7% την περίοδο Μαΐου-Σεπτεμβρίου , σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα της γαλλικής στατιστικής Αρχής.

Ο Pierre-François Le Louet, πρόεδρος της γαλλικής ομοσπονδίας Women’s Ready-to-Wear δήλωσε ότι οι εξαγωγές πολυτελών προϊόντων μπορούν σε κάποιο βαθμό να καλύψουν τις απώλειες από τις πωλήσεις που γίνονται στο εσωτερικό.

«Η κατάσταση δεν είναι απελπιστική: Είναι κακή σίγουρα αλλά βλέπω αχτίδες ελπίδας», σημειώνει. «Οι ξένοι φίλοι μας μπορεί να αποφεύγουν το Παρίσι, αλλά συνεχίζουν να αγοράζουν τεράστιες ποσότητες γαλλικών προϊόντων στην Νέα Υόρκη, το Τόκιο και αλλού».

By