Τετάρτη, 22 Αυγούστου, 2018

H Ferrari κερδίζει 69.000 ευρώ από κάθε πώληση αυτοκινήτου

«Τα μεγάλα αυτοκίνητα αποφέρουν και μεγάλα κέρδη» αναφέρει ένας από τους άγραφους κανόνες της αυτοκινητοβιομηχανίας, ο οποίος όμως φαίνεται ότι δεν ισχύει σήμερα για όλες τις περιπτώσεις. Αυτό προκύπτει από έρευνα του Γερμανού καθηγητή οικονομίας του πανεπιστημίου του Ντούισμπουργκ, Φέρντιναντ Ντουντενχέφερ, ο οποίος ανήκει στους γκουρού του κλάδου των αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας, η μέση τιμή κάθε μίας καινούριας Ferrari, η οποία ταξινομήθηκε το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, ήταν 280.000 ευρώ, από τα οποία έμειναν καθαρά 69.000 ευρώ στα ταμεία της εταιρείας. Η ιταλική μάρκα αποτελεί την πρωταθλήτρια της χρονιάς, όσον αφορά στα περιθώρια κέρδους ανά πώληση αυτοκινήτου, ενώ αντίθετα με αυτήν οι μάρκες πολυτελείας Jaguar και Land Rover αρκέστηκαν σε μόλις 800 ευρώ κέρδος ανά πώληση! Nα σημειώσουμε μάλιστα, ότι η Ferrari δεν διαφημίζει καν τα μοντέλα της, όμως αξιοποιεί άριστα τη φήμη της ως πρωταγωνίστρια της Formula 1.

Οι μέσες τιμές πώλησης των Mercedes, BMW και Audi κυμάνθηκαν μεταξύ 33.000 και 38.000 ευρώ ανά Ι.Χ., από τα οποία τους έμειναν καθαρά προ φόρων κάτι παραπάνω από 3.000 ευρώ. Ελαφρά χαμηλότερο ήταν το κέρδος της Volvo ανά μονάδα, ενώ αντίθετα η Tesla εμφάνισε 11.000 ζημιές από κάθε πώληση Ι.Χ. Βέβαια, αυτό συμβαίνει επειδή η εταιρεία που κατασκευάζει αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα, επενδύει αυτή την εποχή ιλιγγιώδη ποσά στην ανάπτυξη μονάδων παραγωγής και στη δημιουργία ενός τεράστιου εργοστασίου μπαταριών. Ετσι εμφανίζει ζημιές, οι οποίες μετακυλούν στα αυτοκίνητά της.

Σε άλλη κατηγορία από τις Mercedes, BMW και Audi παίζει η Porsche. Η μέση τιμή κάθε αυτοκινήτου της το πρώτο εξάμηνο του έτους ανήλθε σε 91.000 ευρώ, από τα οποία περίπου 17.000 ευρώ ήταν το κέρδος της εταιρείας. Η Maserati αρκέστηκε σε κάτι λιγότερο από 5.000 ευρώ κέρδος ανά πώληση, όμως οι Ιταλοί θα πρέπει να νιώθουν ικανοποιημένοι σε σχέση με τη Bentley. Η μάρκα πολυτελείας του ομίλου VW πούλησε αυτοκίνητα μέσης τιμής 165.000 ευρώ, όμως έχασε από κάθε πώληση 17.000 ευρώ. Ωστόσο και σε αυτή την περίπτωση προκύπτει η ζημιογόνος χρήση –σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας- λόγω των μεγάλων επενδύσεων της Bentley στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

By