Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

H Lexus φτιάχνει γιοτ για να πουλήσει αυτοκίνητα

Για να πουλήσει περισσότερα αυτοκίνητα και να πλησιάσει τη Mercedes, η Lexus αποφάσισε να επενδύσει… στα πολυτελή γιοτ.

Το premium brand της Toyota σχεδιάζει να βγάλει στην αμερικανική αγορά στο δεύτερο μισό του 2019 ένα υπερπολυτελές γιοτ 20 μέτρων. Το σκάφος, που ανακοινώθηκε προ ημερών σε έκθεση στη Γιοκοχάμα, θα μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι 15 άτομα, διαθέτοντας τρεις κρεβατοκάμαρες με τα δικά τους μπάνια, και ξεχωριστούς χώρους για το πλήρωμα. Ο αντιπρόεδρος Σιγκέκι Τομογιάμα δεν αποκάλυψε την τιμή του σκάφους, αλλά είπε πως θα είναι αντίστοιχη με άλλες στην κατηγορία του (το παρόμοιων διαστάσεων Manhattan της Sunseeker κοστίζει κάπου 3 εκατ. δολάρια).

Η Lexus δεν μπαίνει στο νερό για να πουλήσει μεγάλα, όμορφα σκάφη – η αγορά, άλλωστε, είναι πολύ μικρή. Σκοπός της είναι να αποκτήσει ξανά τη λάμψη που έχει χάσει ως brand. Έχει περάσει σχεδόν μία δεκαετία από την τελευταία φορά που η Lexus ήταν στην κορυφή των πωλήσεων αυτοκινήτων πολυτελείας στις ΗΠΑ.

Ύστερα από ένα σερί 11 ετών στην πρώτη θέση των πωλήσεων, από το 2010 και μετά την έχουν εκθρονίσει η BMW και η Mercedes, που έκαναν πιο γρήγορα το άνοιγμα στα SUV που λατρεύουν οι Αμερικάνοι. Το 2017 οι πωλήσεις των σεντάν της Lexus μειώθηκαν κατά 25% και η ιαπωνική εταιρεία πούλησε περίπου 10% λιγότερα αυτοκίνητα από τη Mercedes που αυτή τη στιγμή οδηγεί την αγορά.

Για να καλύψει το κενό, η Lexus δεν αρκείται στα νέα μοντέλα αυτοκινήτων όπως το UX και το σπορ LC coupe ή στον επανασχεδιασμό της ναυαρχίδας της, LS. Δοκιμάζει άλλα κόλπα στο μάρκετινγκ προκειμένου να περάσει στη συνείδηση των πελατών της ως εκπρόσωπος ενός πολυτελούς lifestyle και όχι απλά ως κατασκευαστής ακριβών αυτοκινήτων. Πέρυσι άλλαξε το σλόγκαν «αναζήτηση της τελειότητας» που χρησιμοποιούσε για δεκαετίες, με το νέο «ζήστε το καταπληκτικό». Ένα σλόγκαν για τους πλούσιους καταναλωτές που, σύμφωνα με τις μελέτες, ξοδεύουν λιγότερα σε αγαθά και περισσότερα σε εμπειρίες.

Και κάπως έτσι φτάσαμε στο γιοτ… Η Lexus δεν έχει αποκαλύψει επίσημα το σχεδιασμό του, αλλά σύμφωνα με τον Τομογιάμα όλες οι λεπτομέρειες έχουν επιλυθεί και τώρα βρίσκεται στο στάδιο του σχεδιασμού παραγωγής. Μια ιδέα για το πως θα μοιάζει δίνει το ακόλουθο σκίτσο που ο ίδιος είχε επιδείξει τον περασμένο Μάιο στο Τόκιο.

Το στυλ μοιάζει αρκετά με εκείνο του κόνσεπτ μοντέλου των 12,8 μέτρων που η Lexus είχε παρουσιάσει τον Ιανουάριο του 2017. Όπως κι εκείνο, το νέο γιοτ θα κατασκευαστεί από την Toyota Marine σε συνεργασία με τη Marquis-Carver Yacht Group. Πάντως δεν θα κατασκευαστεί αποκλειστικά από ανθρακόνημα όπως το μικρό μοντέλο, αλλά από ένα μείγμα υλικών που θα μειώσει το κόστος.

Όσο για τις αντιπάλους της Lexus; Η Mercedes έκανε διαθέσιμο το 2016 σε περιορισμένη έκδοση το δικό της πολυτελές γιοτ, το Arrow 460-Granturismo, ενώ η BMW «παίζει» με κόνσεπτ σκάφη από το 2011 – όμως οι Ιάπωνες είναι οι μόνοι που δεσμεύονται για μαζική παραγωγή.

By