Τρίτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2019

Harley Davidson|Street 750

Η πρώτη H-D που τολμά να απλώσει το χέρι της στο νεανικό vibe – δίχως να προδώσει τίποτα από την Dark Custom ψυχή της.

harleyDstr750e

Για το γυμνό μέταλλο και το muscle μιας Harley, πριν από λίγα χρόνια οι X-Games και οι ιπτάμενες μοτοσικλέτες του Freestyle δεν ήταν μέρος ούτε καν για να κυλά τους τροχούς της απ’ έξω. Υπάρχουν νέοι άνθρωποι εκεί, και πάνω τους δεν είναι φορεμένο τίποτα μαύρο ή δερμάτινο. Τα ρούχα τους είναι πολύχρωμα, φορούν καπέλα γυρισμένα ανάποδα με τη φίρμα ενός ενεργειακού ποτού και σε αυτόν το δικό τους κόσμο, τον κόσμο του παρόντος, τα μηχανάκια είναι λεπτά και ψηλά κι η εξάτμισή τους είναι υψίφωνη και άγρια κι όλο ζωντάνια.

Το Austin του αμερικανικού Τέξας είναι μια πόλη που όλο και πιο πολύ δονείται σε ένα τέτοιο hip νεανικό vibe – και είναι κι ένας από τους βωμούς του παγκόσμιου Freestyle. Για μια Harley-Davidson, μέχρι πρότινος, το Austin ήταν μονάχα η πατρίδα του Stevie Ray Vaughan ή του Townes van Zandt ή της Janis Joplin – τίποτα δεν θα μπορούσε να έχει σημασία για κείνη παρά μονάχα η μελιστάλακτη Fender του Stevie, η βαθιά folk προσφορά του Townes και οι ηλεκτρικές φωνητικές χορδές της Janis, rock, blues και άγριο πνεύμα.

harleyDstr750g-1024x558

Όμως, αυτήν τη χρονιά όλα άλλαξαν: στους X-Games του Τέξας, η Harley Davidson ξεδίπλωσε μια σειρά από custom μοτοσικλέτες, μέσα στην καρδιά του hip και της νεανικότητας του Freestyle και του Austin. Η H-D ήξερε καλά πού βρισκόταν, και πού απευθυνόταν. Μετά από 14 ολόκληρα χρόνια, έβγαλε το πρώτο της αληθινά καινούργιο μοντέλο, βασισμένο σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα, για να έρθει πιο κοντά στο σήμερα και στους νέους ανθρώπους, στον ολωσδιόλου διαφορετικό τύπο ανθρώπου από εκείνον τον easy rider που κάποτε, ντυμένος στα μαύρα, κατάπινε χιλιόμετρα στους διαπολιτειακούς αυτοκινητοδρόμους.

Στιγμιότυπο 2014-12-07, 7.39.14 μ.μ.

Γεννήθηκε, έτσι, η Harley-Davidson Street 750. Με στοιχεία της μετάλλαξης από bobber σε café racer που τόσο γουστάρουν οι hip νέοι του σήμερα, με συμπαγείς διαστάσεις, χαμηλή σέλα και ευελιξία στην πόλη και άνετη κι απρόσμενα καλή συμπεριφορά για cruiser (σε σχέση με τις βαριές H-D του παρελθόντος). Γεννήθηκε μεν για να είναι ένα θέλγητρο για νέους ανθρώπους, οι οποίοι ζουν στην πόλη ή δεν είναι έτοιμοι ακόμα για μια μεγάλη Harley, όμως η εταιρεία ήθελε να κρατήσει κάποια πράγματα στη θέση τους: αυτή είναι μια γνήσια, αληθινή Harley.

harleyDstr750a-1024x667

Μία που δεν παρεκκλίνει καθόλου από τα ήθη και την εικόνα της οικογένειας των Dark Custom – καθότι όλα πάνω της είναι μαύρα: η μικρή ζελατίνα σε στιλ café racer, το πλαίσιο, το δοχείο καυσίμου, η εξάτμιση, οι ειδικές για τη Street 750 ζάντες ελαφρού κράματος κι η μινιμαλιστική της ουρά, όπου βρίσκεται το μικρό πίσω φως. Παρότι δεν έχει πολλές επιφάνειες χρωμίου, το βαρύ της όνομα επιβεβαιώνεται φυσικά και από τον ήχο των εξατμίσεών της, το έμβλημα στο ντεπόζιτο και φυσικά τις πολλαπλές δυνατότητες εξατομίκευσης (customizing) – οι οποίες, εκτός των άλλων, περιλαμβάνουν μονή σέλα, διαφορετικές εξατμίσεις και αναρτήσεις και περίπου 100 ακόμη ιδιόμορφα εξαρτήματα.

harleyDstr750c-1024x682

Ο νεανικός, αστικός χαρακτήρας της Street 750 επιτυγχάνεται με επιλογές της H-D που -ορισμένες- θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν ακόμα και ριζοσπαστικές. Πέραν του ολοκαίνουργιου μικρών διαστάσεων πλαισίου, το βάρος αυτού του σκοτεινού cruiser έχει κρατηθεί στα 217 κιλά, ενώ το μήκος του στα 2,225 μέτρα. Επιπλέον, η χαμηλή σέλα, η νέα ανάρτηση και το πλατύ τιμόνι -το οποίο σχεδιάστηκε για ευελιξία στην πόλη και γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης- κάνουν σημαντική μερίδα των αμερικανικών ΜΜΕ να γράφουν ότι αυτό που οδήγησαν ήταν κάτι πολύ καλύτερο από ένα τυπικό, αμερικανικό, βαρύ cruiser.

harleyDstr750d-1024x576

Κι ακόμη, το νέο πλαίσιο έχει σχεδιαστεί για να εφαρμόζει και να δρα απολύτως αρμονικά με τον υγρόψυκτο κινητήρα V-Twin Revolution X και το κιβώτιο 6 σχέσεων – όλα είναι σαν μια συμπαγής μονάδα, προσφέροντας έτσι σημαντικά οφέλη στη διατήρηση του κέντρου βάρους χαμηλά (για τη βέλτιστη οδική συμπεριφορά) και στη γενικότερη χωροταξία των μηχανικών μερών. Ο κινητήρας αποδίδει πάνω από 50 ίππους και έχει ροπή 60 Nm, αλλά είναι έτσι ρυθμισμένος ώστε να εμφανίζει μεγάλο μέρος της ισχύος στις χαμηλές στροφές – για τις ανάγκες της διακοπτόμενης κίνησης στην πόλη.

w

Με λίγα λόγια, ενώ επιτυγχάνει το τυπικό της Harley χαλαρό cruising με 5η-6η ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο και μπορεί να φτάσει πάνω από τα 160 χλμ./ώρα τελικής ταχύτητας, η Street 750 δεν εμφανίζει καμία δυσθυμία ή βραδυφλογία ανεβοκατεβαίνοντας ως τα 50 χλμ./ώρα στην πόλη. Σε αυτό συμβάλει και η προσεγμένη κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων, η οποία έχει λειάνει αρκετά το θόρυβο και την τραχύτητα των αλλαγών. Όλα προχωρούν πια για τη Harley Davidson – και η Street 750 είναι ένα από τα πιο γενναία της βήματα.

By