Τετάρτη, 1 Απριλίου, 2020

HungryPanda: Ένα ιδιαίτερο food delivery startup

Μία από πιο γνωστές εταιρίες delivery είναι η HungryPanda, η οποία έχει ως στόχο να προσελκύσει κυρίως Κινεζικούς πληθυσμούς σε μεγαλουπόλεις παγκοσμίως. Πρόσφατα έλαβε χρηματοδότηση από τα funds 83North και Felix Capital ύψους 20 εκατομμυρίων δολαρίων.

Οι υπεύθυνοι της εταιρίας δηλώνουν ότι τα κεφάλαια αυτά θα χρησιμοποιηθούν για την πρόσληψη προσωπικού, την ανάπτυξη των υπηρεσιών της και την παγκόσμια εξάπλωση της ενώ υπογραμμίζουν ότι η βασική αγορά στην οποία επικεντρώνεται είναι αυτή των ΗΠΑ. Βέβαια ακόμη δεν έχει καταφέρει ακόμη να πετύχει πλήρως τον οικονομικό της στόχο της, που είναι ένα ετήσιο run rate κοντά στα 200 εκατομμύρια δολάρια τον Μάιο του 2020.

Πως ξεκίνησε και γιατί ξεχώρισε;

Η πλατφόρμα HungryPanda δημιουργήθηκε από τον τελειόφοιτο φοιτητή του Πανεπιστημίου του Νόττινχαμ Λίου Κέλου και γνώρισε μεγάλη επιτυχία, Η εύλογη ερώτηση είναι το γιατί; Για να απαντήσουμε σε αυτό θα πρέπει να αναφέρουμε πρώτα κάποια γεγονότα και στοιχεία.

O William Bai αποχώρησε από την Just Eat για να ιδρύσει την Bigfoodie το 2012 σε δήλωση του επεσήμανε ότι: ‘ Mια εξαιρετική εταιρία delivery, πρέπει να είναι ικανή να έχει προσωπικές σχέσεις με τους ιδιοκτήτες των Κινεζικών εστιατορίων. Η Bigfoodie έχει τώρα 550.000 εγγεγραμμένους χρήστες. Ενώ συνδέεται με 2.500 Κινεζικά και Ασιατικά εστιατόρια.’

‘Για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας της πλατφόρμας η Bigfoodie προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες που βελτιστοποιούν τα Κινεζικά εστιατόρια για την καλύτερη καταγραφή των αποθεμάτων τους και βοηθάει ώστε κάθε τους κίνηση να το καταγράφουν στα λογιστικά βιβλία.’

Μπορεί η Bigfoodie να τα έκανε όλα αυτά, δεν ήταν όμως ικανή να αλληλεπιδράσει σε προσωπικό επίπεδο με το κάθε ένα μαγαζί ξεχωριστά, που αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό. Εκεί κέρδισε πελάτες η HungryPanda αφού εκμεταλλεύτηκε ότι υπήρχε ανάγκη για μια τέτοια κίνηση, αλλά κανείς δεν το προσέφερε στην αγορά των delivery.

Ενδεικτικά ένας ιδιοκτήτης Κινέζικου εστιατορίου στο Μπέρμιγχαμ δήλωσε ότι: ‘ Με το HungryPanda έχω μεγάλη βοήθεια. Μπορώ να κάνω promotion, προσφορές ή deals, να δίνω δώρα και πολλά άλλα. Μια μεγάλη πλατφόρμα σαν το Deliveroo δεν θα είχε χρόνο να καθίσει στο τραπέζι μαζί μας και να κάνει συζητήσεις.’

Σύμφωνα με το ιδιοκτήτη του Κινεζικού εστιατορίου οι παραγγελίες στο μαγαζί είχαν ανεβεί με το HungryPanda περίπου 20%.

Που βρίσκεται τώρα η HungryPanda και ποια είναι η δυναμική της;

Η HungryPanda σήμερα είναι διαθέσιμη σε 31 πόλεις και σε αυτήν εργάζονται 300 άτομα. Ενδεικτικά οι περιοχές στις οποίες επεκτείνεται βρίσκονται στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ιταλία, στην Γαλλία, στην Αυστραλία, στην Νεα Ζηλανδία αλλά και στις ΗΠΑ.

Η πλατφόρμα επικεντρώνεται στους Κινέζους χρήστες όπως πρωτοείπαμε για αυτό και δίνεται η δυνατότητα τα μενού να είναι γραμμένο στην γλώσσα της Ασιατικής χώρας. Το HungryPanda επικεντρώνεται σε Κινεζικά μαγαζιά με φαγητό αλλά και μαναβική .

Οι Κινεζικές κοινωνίες σε όλο τον κόσμο είναι πάρα πολλές και δημιουργούν την ευκαιρία η HungryPanda να κυριαρχήσει σε αυτόν τον κλάδο και να ξεχωρίσει, λαμβάνοντας μεγάλο μερίδιο των κερδών από την πίτα της αγοράς του food delivery. Σύμφωνα με περσινά στοιχεία της Αμερικάνικης υπηρεσίας απογραφής, η Κινεζική διασπορά εκτιμάται ότι είναι περίπου 10 εκατομμύρια, αν βάλουμε και τους ανθρώπους που μετανάστευσαν αλλά και εκείνους που αποτελούν δεύτερη γενιά μεταναστών τότε ο αριθμός αυξάνεται στα 45 εκατομμύρια ανθρώπους. Ένας πολύ μεγάλος αριθμός, οπού μπορεί να εκμεταλλευτεί μια startup που σχετίζεται με το φαγητό.

Το food delivery είναι ένας πολύ ανταγωνιστικός εργασιακός χώρος με στενά περιθώρια εξέλιξης. Αλλά η HungryPanda θέλει με την δική της ταυτότητα να επιβάλει τους δικούς της όρους και να ξεχωρίσει σε ένα χώρο που κυριαρχούν οι κολοσσοί όπως UberEats, Deliveroo και FoodPanda.

Στρατηγικοί στόχοι της εταιρίας

Σύμφωνα με τις δηλώσεις της, η HungryPanda είναι κερδοφόρα στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις ΗΠΑ και μέσα στο 2020 επιθυμεί να μπει στις αγορές ακόμη νέων 18 Αμερικανικών πόλεων.

Ο Eric Liu ανέφερε ότι: ‘ Το βάρος της εταιρίας πέφτει στρατηγικά στις ΗΠΑ, οπού η αγορά της είναι σημαντική για εμάς και εκεί στοχεύουμε να επεκταθούμε το 2020. Προσφέρουμε εμπειρία και εξειδικευόμαστε στο ειδικό κομμάτι της αγοράς (των Κινέζικων) , κάτι που μας έχει φέρει στην πρώτη θέση σε έναν μεγάλο αριθμό από πόλεις στις ΗΠΑ συμπεριλαμβανομένης και της Νέα Υόρκης, της οποίας ο όγκος παραγγελιών είναι σχεδόν τέσσερις φορές μεγαλύτερος από τον πλησιέστερο σε εμάς ανταγωνιστή.’

Ο πρώην CEO της Just Eat David Buttress υποστήριξε ότι: ‘ Είναι η κατάλληλη χρονική περίοδος για αυτό το μοναδικό εγχείρημα. Οι πελάτες απαιτούν αυθεντική κουζίνα και επιθυμούν όλα αυτά από ένα μαγαζί το οποίο πλησιάζει την κουλτούρα τους. Στο HungryPanda βρίσκεται η καλύτερη ομάδα εκεί με όραμα, πλάνο και το πιο καλαίσθητο τρόπο για να βάλει στο πιάτο σας εξαιρετικά φαγητά.’

Ποιοι είναι οι χρηματοδότες;

Φυσικά για να προχωρήσει ένα στάδιο χρειάζεται χρηματοδότηση. Στην προκειμένη περίπτωση τα funds (83North και η Felix Capital) με μεγάλη εμπειρία στο χώρο επένδυσαν για να μεγαλώσει η ιδέα της HungryPanda.

Σε μια συνέντευξη τύπου ο CEO της HungryPanda Eric Liu δήλωσε ότι: ‘ Είμαστε χαρούμενοι που μας χρηματοδοτούν οι 83North και Felix Capital για να προσφέρουμε τις μοναδικές μας υπηρεσίες σε πολλά ακόμη μέρη. Η μεγάλη εμπειρία τους στις επενδύσεις σε συνδυασμό με τις ικανότητα μας να επικεντρωνόμαστε ακριβώς στις ανάγκες των πελατών μας και να προσαρμοζόμαστε σε κάθε νέα πόλη μέσα σε διάστημα δύο εβδομάδων, σημαίνει ότι είμαστε στην κατάλληλη θέση ώστε να μεγεθύνουμε σημαντικά την επιχείρηση για να καλύψουμε το μεγάλο επίπεδο ζήτησης που δημιουργείται για την Κινεζική κουζίνα.’

Η 83North όπως και η Felix Capital είχαν ήδη food delivery startups στα χαρτοφυλάκια τους οπότε έχουν μεγάλη εμπειρία στον κλάδο. Πιο συγκεκριμένα η 83North είναι επενδυτής στην Just Eat αλλά και στην Wolt που έχει έδρα το Ελσίνκι. Από την άλλη η Felix Capital ασχολείται με τις Deliveroo και Frichti, που είναι μια Γαλλική startup, η οποία προμηθεύει μαγειρεμένα κατεψυγμένα φαγητά.

By