Σάββατο, 25 Μαΐου, 2019

Η Adidas παίρνει το προβάδισμα της Nike στην αγορά των ΗΠΑ

Να κερδίσει την Nike στην κούρσα για τις υψηλότερες πωλήσεις αθλητικών ειδών επί αμερικανικού εδάφους κατάφερε η Adidas AG «ρευστοποιώντας» την τάση για ρετρό ενδυματολογικές προσεγγίσεις και για χαλαρό στυλ όλες τις ώρες της ημέρας.

 Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που δημοσιοποίησε η εταιρεία η Βόρεια Αμερική κατέγραψε τις μεγαλύτερες πωλήσεις κατά το πρώτο τρίμηνο, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 31%. Δεύτερη στην λίστα ήταν η ακόμα μεγαλύτερη αγορά της Κίνας, η οποία σημείωσε αύξηση 30%. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανοδικά κινήθηκαν και τα έσοδα της Nike στη Βόρεια Αμερική, ωστόσο μόνο κατά 3% τους τρεις μήνες έως τις 28 Φεβρουαρίου, γεγονός που αποδεικνύει πως η Adidas κατάφερε να κερδίσει μεγάλο μερίδιο αγοράς.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος, Kasper Rorsted, η εταιρεία κατάφερε να διπλασιάσει τις πωλήσεις των ρετρό casual ειδών της όπως η σειρά Superstar, που έγινε αρχικά δημοφιλής στη δεκαετία του 1980 από τους Ράπερς Run DMC, και μεταμόρφωσε την Adidas σε μια ταχέως αναπτυσσόμενη επιχείρηση μόδας.

Παρόλα αυτά στο τομέα των αθλητικών υποδημάτων η εταιρεία δεν κατάφερε να επικρατήσει έναντι της αντιπάλου της. Από τον Μάρτιο, η Adidas είχε περίπου το 11% της αμερικανικής αγοράς αθλητικών υποδημάτων, έναντι περίπου του 55% που έχει η Nike.

«Πρέπει να είμαστε συγκρατημένοι σχετικά με το πού βρισκόμαστε στις Η.Π.Α.», δήλωσε ο Rorsted. «Στόχος μας είναι να οικοδομήσουμε την εμπιστοσύνη του καταναλωτικού κοινού απέναντι στο εμπορικό μας σήμα, αφού προερχόμαστε από μια πολύ διαφορετική βάση σε σχέση με τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή μας».

AdTech Ad

Η Adidas ανέφερε πως τα κέρδη του πρώτου τριμήνου τα οποία ήταν αντίστοιχα των προβλέψεων προήλθαν πέρα από την αμερικανική και κινεζική αγορά κι από τις online πωλήσεις, οι οποίες σημείωσαν άνοδο 53% σε σχέση με το τρίμηνο. Τα καλά νέα φάνηκε να δίνουν ώθηση στους επενδυτές αφού οι μετοχές της εταιρείες κινήθηκαν ανοδικά κατά 3,7% ήδη από τις πρωινές συναλλαγές.

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η Adidas αύξησε τις προβλέψεις της τέσσερις φορές πέρυσι, μετά την ανάληψη της θέσης του επικεφαλής από τον Rorsted, ο οποίος πήρε τα ηνία από τον για χρόνια CEO της Herbert Hainer τον Οκτώβριο.

Μάλιστα η Adidas ανήκει στις επιχειρήσεις εκείνες που ποντάρουν στην ροπή των καταναλωτών προς την αθλητική ένδυση, τάση που έχει δώσει ώθηση και στην μικρότερου βεληνεκούς γερμανική μάρκα, Puma. Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς μάλιστα οι καταναλωτές αποκρίνονται όλο και περισσότερο από τον σκληρό πυρήνα των προμηθευτών αθλητικών εργαλείων όπως η Under Armor Inc.

Στα μελλοντικά σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται η περαιτέρω ανάπτυξη στην αμερικανική αγορά καθώς και η επέκταση της αλυσίδας διάθεσης των προϊόντων της για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα. Επιπλέον, σχεδιάζει πως θα τριπλασιάσει τις οnline πωλήσεις της, φτάνοντας τα 4 δισ. ευρώ μέχρι το 2020 ενώ θέλει και να εισχωρήσει σε νέες αθλητικές αγορές όπως αυτή του γκολφ και του χόκει μέσω της CCM και της Reebok.

Αξίζει να αναφέρουμε πως οι πωλήσεις της Reebok αυξήθηκαν κατά 13% το α’ τρίμηνο, λόγω των ισχυρών διψήφιων αυξήσεων των πωλήσεων στα είδη για «προπόνηση» και στα «κλασσικά αθλητικά». Ωστόσο ο διευθύνων σύμβουλος τη εταιρείας σημείωσε ότι τα κέρδη είναι απίθανο να συνεχιστούν με αυτόν τον ρυθμό, αφού το τελευταίο διάστημα έφερε στην αγορά πολλά νεά προϊόντα και επί κινεζικού εδάφους άνοιξε και νέα καταστήματα.

Το πιο δημοφιλές παπούτσι της Adidas στις Η.Π.Α. ήταν το Superstar, το οποίο έλαβε την Τρίτη θέση μετά από δύο μοντέλα της Nike, σύμφωνα με εταιρεία ερευνών αγοράς NPD Group.

Η ισχυρή απόδοση της Adidas στις Η.Π.Α. δεν αντικατοπτρίστηκε ωστόσο στην αγορά της Ρωσίας, όπου η αγορά αθλητικών ειδών συρρικνώθηκε κατά το τρίτο τρίμηνο με τις διεθνείς κυρώσεις  και την πτώση της τιμής του πετρελαίου να μειώνει την αγοραστική διάθεση και την οικονομική δυνατότητα των καταναλωτών. Για το λόγο αυτό η εταιρεία έκλεισε σχεδόν ένα στα 10 από τα ρωσικά της καταστήματα. Παρότι σε αριθμούς η συγκεκριμένη υποχώρηση θα σημάνει τουλάχιστον μια μείωση 10% των προβλέψεων που αφορούσαν την ρωσιή αγορά δεν αναμένεται να επηρεάσει τα συνολικά αποτελέσματα της εταιρείας.

Συνολικά, τα κέρδη προ φόρων και τόκων αυξήθηκαν κατά 29% φτάνοντας τα 632 εκατ. ευρώ, έναντι της μέσης εκτίμησης των αναλυτών που έκαναν λόγο για  592 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις του πρώτου τριμήνου αυξήθηκαν 19% φτάνοντας τα 5,7 δισ. ευρώ, ξεπερνώντας το μέσο όρο των εκτιμήσεων που έκανε λόγο για 5,4 δισ. ευρώ.

By