Πέμπτη, 25 Απριλίου, 2024

Η Αμερική «πονάει» τη βιομηχανία των διαμαντιών

Στη βιομηχανία των διαμαντιών η μόνη χώρα που «μετράει» είναι οι ΗΠΑ, και η αγορά τους δεν δείχνει πολύ καλά τελευταία.

Στη χώρα όπου οι καταναλωτές αγοράζουν σχεδόν τα μισά διαμάντια του κόσμου, την περασμένη εβδομάδα οι Tiffany & Co. και Signet Jewelers ανακοίνωσαν απογοητευτικές πωλήσεις. Απογοητεύοντας με τη σειρά τους όσους θεωρούσαν ότι η πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ υπέρ των επιχειρήσεων θα έδινε την ευκαιρία στο καταναλωτικό κοινό να ξοδέψει περισσότερα χρήματα σε αγαθά πολυτελείας όπως τα διαμάντια.

«Η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης που αναμενόταν από την εκλογή του Τραμπ δεν υλοποιήθηκε ποτέ», σχολιάζει ο Anish Aggarwal της συμβουλευτικής Gemdax στην Αμβέρσα.

Οι ΗΠΑ ήταν μέχρι σήμερα ένα φωτεινό σημείο στη βιομηχανία των διαμαντιών, μεγαλώνοντας το μερίδιο αγοράς τους τα τελευταία πέντε χρόνια. Η ζήτηση ανέβηκε 5% σημειώνοντας ρεκόρ 39 δισ. δολαρίων το 2015, ισορροπώντας σε μεγάλο βαθμό την αγοραστική συστολή στον υπόλοιπο κόσμο. Ο διευθύνων σύμβουλος της De Beers Bruce Clever ανέμενε ότι η πορεία αυτή θα συνεχιζόταν, δηλώνοντας τον περασμένο Δεκέμβριο ότι η εκλογή Τραμπ θα έδινε τουλάχιστον μία βραχυπρόθεσμη ώθηση στην αγορά – άποψη με την οποία συμφώνησε και ο CEO της Petra Diamonds.

Οι ελπίδες αυτές δέχτηκαν ένα γερό χτύπημα την περασμένη Τετάρτη όταν τα κοσμηματοπωλεία Tiffany ανακοίνωσαν απρόσμενη πτώση πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο του έτους, με την μικρή ζήτηση σε Αμερική και Ασία να επιβαρύνει τα συνολικά αποτελέσματά τους. Σύμφωνα μάλιστα με την εταιρεία, η πτώση των πωλήσεων επί αμερικανικού εδάφους δεν οφείλεται αποκλειστικά στους τουρίστες και στη μείωση της μέσης τουριστικής δαπάνης, αλλά και στους εγχώριους πελάτες οι οποίοι δεν δαπανούν τα ίδια γενναία ποσά σε ψώνια όπως στο παρελθόν.

Την επόμενη μέρα, η Signet ανακοίνωσε κι αυτή πτώση πωλήσεων 12% στο ίδιο χρονικό διάστημα. Τα αποκαρδιωτικά αποτελέσματα έρχονται τη στιγμή που οι εταιρείες διαμαντιών αυξάνουν την προσφορά στην αγορά μειώνοντας τα αποθέματά τους. H De Beers κέρδισε 1,86 δισ. δολάρια στις τρεις πρώτες πωλήσεις του 2017, ανάμεσά τους και μία των 720 εκατ. δολαρίων τον Ιανουάριο, η μεγαλύτερη εδώ και τουλάχιστον έναν χρόνο. Η Alrosa, δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός μετά την De Beers, ανέβασε τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου κατά 17% στα 12,1 εκατ. καράτια.

Οι υψηλές πωλήσεις των ακατέργαστων διαμαντιών στο πρώτο τρίμηνο σημαίνει ότι οι επεξεργασμένοι λίθοι μπαίνουν αυτή την εποχή στην αγορά, σύμφωνα με τον Aggrarwal της Gemdax. Η αύξηση στην προσφορά πιθανότατα θα ξεπεράσει τη ζήτηση μέσα στο 2017, επομένως οι παραγωγοί θα πρέπει να συγκρατηθούν προς το τέλος του χρόνου, προκειμένου να συμβαδίσουν με τους καταναλωτές.

By